430-konny Volkswagen Scirocco Aspec. Made in China!

430-konne Scirocco po tuningu w Aspec. Made in China!

Jakie są trzy najpopularniejsze słowa na świecie? Wieść gminna niesie, że to obecny na wielu przedmiotach napis „Made in China”. Kiedyś był traktowany z uśmiechem politowania. Wnikliwe kontrole jakości i kreatywność w tworzeniu nowych produktów sprawiły, że Chińczycy nie mają czego się wstydzić. Także, gdy sprawy tyczą się motoryzacji.

Doskonałym przykładem umiejętności inżynierów z Kraju Środka jest Performance Project Volkswagen 430R, czyli podjęta przez firmę Aspec próba zmodyfikowania Scirocco. Dla najbardziej sportowego modelu z aktualnej oferty Volkswagena Aspec przygotował komplety pakiet stylistyczny z włókna węglowego.

Nie jest on propozycją dla amatorów dyskretnego tuningu. Trzeba jednak przyznać, że ostentacyjne elementy nieźle komponują się z bryłą nakreśloną przez Waltera de Silva. Liczne wloty powietrza i znacznie poszerzone nadwozie mogą budzić skojarzenia z rajdówkami kultowej grupy B. Aż szkoda, że Aspec nie poszło na całość i nie wyposażyło Scirocco w napęd na cztery koła.

Przydałby się, gdyż Aspec wycisnął z silnika 2.0 TSI aż 430 KM. Szczegóły modyfikacji nie zostały ujawnione. Można jednak w ciemno typować, że motor otrzymał kute tłoki, turbosprężarkę o większej średnicy, bardziej wydajny intercooler czy mniej restrykcyjny wydech. Ostatni z wymienionych jest wyposażony w klapy sterujące przepływem spalin.

Miejsce seryjnych felg zajęły kute obręcze Aspec MF77 o średnicy 19 cali z ogumieniem 245/35. Sprężyny wyprodukował Eibach – kooperant chińskiego tunera. Z fabrycznym wydaniem nie mają też nic wspólnego hamulce. Na przód trafiły 6-tłoczkowe zaciski Aspec-alcon, pływające tarcze o średnicy 380 mm, przewody hamulcowe w oraz klocki Pagid. Tylne koła są hamowane przez 343-milimetrowe tarcze i zaciski z czterema tłoczkami.

Początkowo projekt PPV430R był prezentowany wyłącznie w formie komputerowych grafik. Złośliwi twierdzili, że Aspec nie będzie w stanie stworzyć tak ciekawego pojazdu. Na odpowiedź nie trzeba było długo czekać. Firma Aspec ucięła wszelkie spekulacje, publikując zdjęcia podrasowanego Scirocco na torze.

fot. Aspec

Podobne

ŠKODA i historia emblematu RS „Rally Sport”- HISTORIA

Historia emblematu RS sięga 1974 roku, kiedy producent po raz pierwszy wykorzystał go jako skrót od "Rally Sport" w prototypowych pojazdach rajdowych ŠKODA 180 RS i 200 RS. Od tego czasu, także dzięki znaczącym osiągnięciom ŠKODY 130 RS w latach 70-tych i 80-tych, symbol RS stał się synonimem rajdów samochodowych na najwyższym poziomie. Od 2000…

VW Beetle GSR – „Garbusem” 250 km/h?!

Próba miała miejsce oczywiście na niemieckim autobahnie, gdzie wyciśnięto z "Garbusa" wszystkie soki. Zobaczcie, jak leci VW Beetle GSR. Odmiana GSR powstała jako hołd dla modelu z lat 70., bazujący na Garbusie 1303SGSR (uznawany za protoplastę Golfa GTI). GSR to skrót od Gelb Schwarzer Renner, co w wolnym tłumaczeniu oznacza "żółto-czarna wyścigówka". Produkcję tego modelu …