430-konny Volkswagen Scirocco Aspec. Made in China!

430-konne Scirocco po tuningu w Aspec. Made in China!

Jakie są trzy najpopularniejsze słowa na świecie? Wieść gminna niesie, że to obecny na wielu przedmiotach napis „Made in China”. Kiedyś był traktowany z uśmiechem politowania. Wnikliwe kontrole jakości i kreatywność w tworzeniu nowych produktów sprawiły, że Chińczycy nie mają czego się wstydzić. Także, gdy sprawy tyczą się motoryzacji.

Doskonałym przykładem umiejętności inżynierów z Kraju Środka jest Performance Project Volkswagen 430R, czyli podjęta przez firmę Aspec próba zmodyfikowania Scirocco. Dla najbardziej sportowego modelu z aktualnej oferty Volkswagena Aspec przygotował komplety pakiet stylistyczny z włókna węglowego.

Nie jest on propozycją dla amatorów dyskretnego tuningu. Trzeba jednak przyznać, że ostentacyjne elementy nieźle komponują się z bryłą nakreśloną przez Waltera de Silva. Liczne wloty powietrza i znacznie poszerzone nadwozie mogą budzić skojarzenia z rajdówkami kultowej grupy B. Aż szkoda, że Aspec nie poszło na całość i nie wyposażyło Scirocco w napęd na cztery koła.

Przydałby się, gdyż Aspec wycisnął z silnika 2.0 TSI aż 430 KM. Szczegóły modyfikacji nie zostały ujawnione. Można jednak w ciemno typować, że motor otrzymał kute tłoki, turbosprężarkę o większej średnicy, bardziej wydajny intercooler czy mniej restrykcyjny wydech. Ostatni z wymienionych jest wyposażony w klapy sterujące przepływem spalin.

Miejsce seryjnych felg zajęły kute obręcze Aspec MF77 o średnicy 19 cali z ogumieniem 245/35. Sprężyny wyprodukował Eibach – kooperant chińskiego tunera. Z fabrycznym wydaniem nie mają też nic wspólnego hamulce. Na przód trafiły 6-tłoczkowe zaciski Aspec-alcon, pływające tarcze o średnicy 380 mm, przewody hamulcowe w oraz klocki Pagid. Tylne koła są hamowane przez 343-milimetrowe tarcze i zaciski z czterema tłoczkami.

Początkowo projekt PPV430R był prezentowany wyłącznie w formie komputerowych grafik. Złośliwi twierdzili, że Aspec nie będzie w stanie stworzyć tak ciekawego pojazdu. Na odpowiedź nie trzeba było długo czekać. Firma Aspec ucięła wszelkie spekulacje, publikując zdjęcia podrasowanego Scirocco na torze.

fot. Aspec

Podobne

TEST VW Polo 1.0 TSI 3

TEST VW Polo 1.0 TSI DSG – spieszmy się je kochać

Volkswagen ma dar tworzenia samochodów, które osiągają status ikony swojego segmentu. Golf, Passat, Transporter czy wreszcie Polo wyznaczają standardy, podnoszą poprzeczkę, stanowią punkt odniesienia dla innych. Najnowsza generacja mieszczucha z Wolfsburga nadal to czyni. Oto test VW Polo 1.0 TSI DSG. Patrząc na politykę sprzedaży nowego Polo zaczynam się zastanawiać, czy zyska on popularność poprzedników…

Garbus kamper z naczepą. O co tutaj chodzi?- CIEKAWOSTKI

Wiedzieliście, że poczciwy Garbus może być wykorzystany jako ciągnik siodłowy? W USA istniała specjalna naczepa kempingowa montowana do dachu, która była pieszczotliwie nazywana "The gooseneck", czyli gęsia szyjka. Podobno istniało tylko kilka sztuk. Na żywo raczej trudno będzie ją spotkać- dlatego zapraszamy na materiał filmowy z epoki! https://www.youtube.com/watch?v=SpwH9WeVEfU