430-konny Volkswagen Scirocco Aspec. Made in China!

430-konne Scirocco po tuningu w Aspec. Made in China!

Jakie są trzy najpopularniejsze słowa na świecie? Wieść gminna niesie, że to obecny na wielu przedmiotach napis „Made in China”. Kiedyś był traktowany z uśmiechem politowania. Wnikliwe kontrole jakości i kreatywność w tworzeniu nowych produktów sprawiły, że Chińczycy nie mają czego się wstydzić. Także, gdy sprawy tyczą się motoryzacji.

Doskonałym przykładem umiejętności inżynierów z Kraju Środka jest Performance Project Volkswagen 430R, czyli podjęta przez firmę Aspec próba zmodyfikowania Scirocco. Dla najbardziej sportowego modelu z aktualnej oferty Volkswagena Aspec przygotował komplety pakiet stylistyczny z włókna węglowego.

Nie jest on propozycją dla amatorów dyskretnego tuningu. Trzeba jednak przyznać, że ostentacyjne elementy nieźle komponują się z bryłą nakreśloną przez Waltera de Silva. Liczne wloty powietrza i znacznie poszerzone nadwozie mogą budzić skojarzenia z rajdówkami kultowej grupy B. Aż szkoda, że Aspec nie poszło na całość i nie wyposażyło Scirocco w napęd na cztery koła.

Przydałby się, gdyż Aspec wycisnął z silnika 2.0 TSI aż 430 KM. Szczegóły modyfikacji nie zostały ujawnione. Można jednak w ciemno typować, że motor otrzymał kute tłoki, turbosprężarkę o większej średnicy, bardziej wydajny intercooler czy mniej restrykcyjny wydech. Ostatni z wymienionych jest wyposażony w klapy sterujące przepływem spalin.

Miejsce seryjnych felg zajęły kute obręcze Aspec MF77 o średnicy 19 cali z ogumieniem 245/35. Sprężyny wyprodukował Eibach – kooperant chińskiego tunera. Z fabrycznym wydaniem nie mają też nic wspólnego hamulce. Na przód trafiły 6-tłoczkowe zaciski Aspec-alcon, pływające tarcze o średnicy 380 mm, przewody hamulcowe w oraz klocki Pagid. Tylne koła są hamowane przez 343-milimetrowe tarcze i zaciski z czterema tłoczkami.

Początkowo projekt PPV430R był prezentowany wyłącznie w formie komputerowych grafik. Złośliwi twierdzili, że Aspec nie będzie w stanie stworzyć tak ciekawego pojazdu. Na odpowiedź nie trzeba było długo czekać. Firma Aspec ucięła wszelkie spekulacje, publikując zdjęcia podrasowanego Scirocco na torze.

fot. Aspec

Podobne

Tuning-VW-Golf-1-cabrio-podczas jazdy

Ognisty Golf 1 cabrio – idealny na słoneczne dni

By odkryć zalety kabrioletu, wystarczy odbyć nim przejażdżkę w ciepłe letnie dni po prostej, równej drodze. Śnieg jeszcze nie stopniał na dobre, a my już prezentujemy ognistego VW Golfa 1, które rozpala zmysły do czerwoności nawet w zimie. Plusy i minusy kabrioletów Samochody ze składanym dachem mają swoje plusy i minusy. Co prawda stworzone przy…

Tuning VW Golf 2 widok z boku

Zadziorny VW Golf 2 z silnikiem z Passata

Dla wielu z nas, pasjonatów motoryzacji, założenie rodziny, narodziny dziecka, budowa domu oznaczają koniec zabaw z mało rozsądnymi autami i tuningiem. Jednak nie zawsze musi tak być. Idealnym przykładem jest historia Szymona i jego Golfa 2. Auto znalazło się w rodzinie w 2002 roku. Po dziesięciu latach zostało przekazane Szymonowi przez ojca. Nie można wyobrazić…