420 KM i 630 Nm w BMW X3 M40i. Czarny charakter ze Szwajcarii

BMW X3 M40i. Czarny charakter ze Szwajcarii

X3 przez lata stało w cieniu X5. Sytuacja uległa jednak zmianie. Nowy model za sprawą wyrazistej stylistyki prezentuje się dobrze nawet na tle większego brata, a 360-konna wersja X3 M40i zaskakuje osiągami. Szwajcarska firma Dähler Design & Technik GmbH postanowiła pójść jednak dalej.

Silnik BMW X3 G01 otrzymał mniej restrykcyjny wydech ze stali nierdzewnej i został poddany tuningowi elektronicznemu, który zapewnił 420 KM i 630 Nm. Dähler zapewnia, że samochód spełnia przy tym wszelkie normy emisji. Potężne siły transferuje na nawierzchnię ośmiostopniowa skrzynia z funkcją Launch Control oraz napęd xDrive. Seryjne obręcze zastąpiono lekkimi, a zarazem wytrzymałymi kutymi felgami dÄHLer CDC1 LP. W ofercie tunera znajdują się też tańsze, odlewane obręcze CDC1.

Zmiany, choć z pozoru niewielkie, wystarczyły by kruczoczarne BMW X3 ze standardowym w wersji M40i pakietem M, obejmującym m.in. pakiet aerodynamiczny czy powiększone hamulce z czterotłoczkowymi zaciskami z przodu, nabrało charakteru. Zmiany przeprowadzone przez Dähler Design & Technik GmbH – w szczególności zakończony czterema rurami układ wydechowy, którego nie posiada seryjne X3 M40i – upodobniły auto do pełnowartościowej eMki. Także parametry silnika 3.0 R6 nie pozostawiają wiele do życzenia. W końcu SUV osiągnął poziom M3/M4, którego motor rozwija 431 KM i 550 Nm.

Podobne

VW Scirocco Scala – Unikat

Model Scirocco jest najbardziej atrakcyjnym, dynamicznym i sportowym modelem VW. Pomimo pokrewieństwa z Golfem jego indywidualny charakter oraz mocno wyróżniający się styl podbił serca wielu fanów. Historia Scirocco rozpoczęła się w 1974 roku. To wówczas na targach w Genewie Volkswagen zaprezentował następcę kultowego Karmanna Ghia. Nazwa zgrabnego trzydrzwiowego hatchbacka o delikatnie opadającej linii dachu pochodziła…

jezioro lit

Elektromobilność oznacza duże zapotrzebowanie na lit. Zobacz skąd BMW pozyskuje surowiec

BMW Group będzie wyraźnie przyspieszać rozwój elektromobilności w nadchodzących latach. Przewiduje się, że już w 2030 r. co najmniej połowa światowej sprzedaży będzie się składać z pojazdów w pełni elektrycznych. Wprost proporcjonalnie wzrośnie zapotrzebowanie na lit, który jest ważnym zasobem przy produkcji ogniw akumulatorów. Z tego powodu od 2022 roku przedsiębiorstwo będzie zaopatrywało się w lit u drugiego dostawcy – amerykańskiej firmy Livent. Kontrakt wieloletni…