40 lat quattro - HISTORIA - Trends Magazines

40 lat quattro – HISTORIA

Dokładnie czterdzieści lat temu koncern z Ingolstadt podczas Międzynarodowej Wystawy Motoryzacyjnej w Genewie pokazał po raz pierwszy Audi quattro, wywołując w ten sposób spore poruszenie w branży.

Audi quattro to pierwszy w historii przypadek, w którym sportowe coupé  dostępne było jako pojazd z napędem na cztery koła. Jego 147 kW/200 KM mocy pochodziło ze wzmocnionej wersji 2.2-litrowego, turbodoładowanego, pięciocylindrowego silnika zaprezentowanego po raz pierwszy jesienią 1979. Wcześniej ta koncepcja napędu zarezerwowana była wyłącznie dla ciężarówek i samochodów terenowych. Pomysł skonstruowania takiego samochodu narodził się zimą na przełomie lat 1976/1977, podczas testów Volkswagena Iltis, tworzonego wtedy przez Audi na potrzeby niemieckiej armii. Doskonałe właściwości jezdne tego modelu na lodzie i na śniegu, skłoniły inżynierów Audi do zamontowania tego rodzaju napędu w seryjnie produkowanym Audi 80. 

Audi quattro zadebiutowało w sportach motorowych na początku roku 1981 na Rajdzie Jänner w Austrii. Dynamiczny napęd na cztery koła rodem z Ingolstadt zrewolucjonizował w ten sposób rajdy i wyścigi samochodowe na całym świecie. To dzięki Audi quattro owiana złą sławą rajdowa Grupa B do dziś jest legendarną formuła rajdów samochodowych i przez wielu uznawana jest za szosowy odpowiednik F1. To jednak temat na osobną historię…

Podobne

5 sztuk BMW M3 Lightweight z kolekcji Paula Walkera na sprzedaż w USA

Jesteś fanem BMW M3? Masz sentyment do typoszeregu E36? Jeśli tak, to prawdopodobnie słyszałeś o BMW M3 Lightweight. To jedno z wyjątkowych M3 lat 90-tych. Było ich raptem 115 i tylko w USA. Najciekawsze jednak, że 5 z nich należało do gwiazdy Szybkich i Wściekłych- Paula Walkera. Paul posiadał pokaźną kolekcję samochodów i wbrew obiegowej…

Golf 7 V8 BMW drift

Golf z silnikiem BMW V8 i napędem na tył. Na dodatek driftuje! – WIDEO

Dziś prezentujemy Volkswagena Golfa VII, który ma silnik BMW V8 napędzający tylne koła! Przypominamy, że fabrycznie w Golfach nigdy nie było napędu na tył ,ani silników V8... BMW, czy Volkswagen? Golf VII to platforma, która fabrycznie była wyposażona w 4-cylindrowe silniki umieszczone poprzecznie z przodu. Napęd w VII z reguły przenoszony jest na przednią oś. Ten…