Na szczytowej ścianie jedenastopiętrowego budynku przy ulicy Chmielnej w Warszawie powstało niecodzienne dzieło sztuki będące połączeniem reklamy i street-artu. Mural ten w całości poświęcony jest najnowszemu Volkswagenowi Caddy 5. Autorem projektu graficznego muralu jest Dawid Ryski, znany ilustrator, grafik i twórca plakatów.
Powstały w centrum Warszawy mural został wykonany rękoma pięciu malarzy, którzy pracując w specjalnej windzie, w kilka dni przełożyli ilustrację Dawida Ryskiego na ścianę jedenastopiętrowego budynku, zużywając przy tym 120 litrów farby. W centrum kompozycji znajduje się jej główny bohater – nowy Volkswagen Caddy 5. Jest to najprawdopodobniej pierwszy mural, w którym marka motoryzacyjna w całości oddała projektowanie jego wyglądu i formy artyście.
mural
Co mówi artysta
„Ręcznie malowana reklama wielkoformatowa jest jedną z najstarszych form reklamy wizualnej” – mówi autor projektu, Dawid Ryski. „Największą wartość przedstawiają murale, które nie są dosłowne i stanowią pewną artystyczną interpretację wizualnie opowiadającą o produkcie, jego właściwościach i przewagach. Dzięki temu możemy cieszyć się codziennie reklamą, która będąc inną od pozostałych ozdabia, a nie zakłóca odbiór tkanki miasta.”
mural
Talkseek
Autor projektu muralu, Dawid Ryski – znany również jako Talkseek i Risky, to znany ilustrator, grafik, twórca plakatów i muzyk. Projektuje plakaty koncertowe, okładki płyt, ilustruje prasę. Gra na perkusji w punkowym zespole The Black Tapes. Razem z żoną Anulą tworzy kolektyw rysowników Pinata Unique. Ilustracje Dawida Ryskiego można znaleźć m.in. w „Dużym Formacie”, „Przekroju”, „Wprost” czy „Charakterach”. Jako grafik współpracował z Łódź Design Festival, Watch Docs Festiwal oraz Goethe Institut. Największą przyjemność sprawia mu projektowanie plakatów koncertowych.
Samochody ze stajni Volkswagen Motorsport rozdawały ostatnimi czasy karty na odcinkach specjalnych światowych rajdów. Mało kto pamięta, że podobnie było w 1986 roku, kiedy Kenneth Eriksson za kierownicą Golfa II sięgnął po najwyższe laury w Grupie A. Volkswageny zaczęły pojawiać się w poważnych rajdach w latach 70. XX wieku. Wówczas honoru marki na odcinkach specjalnych…
Jak sięgnąć pamięcią, kierowcy zawsze narzekali na ceny paliw. Czy słusznie? Koszt zakupu paliwa u schyłku lat 80. XX wieku, uwzględniając siłę nabywczą pieniądza oraz inflację, był o 50 procent niższy niż obecnie. Jednak już wtedy Volkswagen postanowił sprawdzić, czy zaawansowana technologia będzie w stanie przynieść portfelom kierowców odrobinę finansowego wytchnienia. Najlepiej rokowały doładowane diesle…
Serwis wykorzystuje ciasteczka (cookies) w celu: utrzymania sesji zalogowanego Użytkownika, gromadzenia informacji związanych z korzystaniem z serwisu, ułatwienia Użytkownikom korzystania z niego oraz tworzenia statystyk oglądalności. Użytkownik ma możliwość skonfigurowania ustawień cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Użytkownik wyraża zgodę na używanie i wykorzystywanie cookies oraz ma możliwość wyłączenia cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Polityka prywatnościAkceptuję
Privacy & Cookies Policy
Privacy Overview
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.