30 ekstremalnie szybkich BMW od AC Schnitzera - Trends Magazines

30 ekstremalnie szybkich BMW od AC Schnitzera

Wyścig o uzyskanie jak najlepszego czasu przejazdu po północnej pętli Nürburgringu nie ustaje. I chociaż najnowsze modele BMW z M4 GTS na czele są piekielnie szybkie, musiały uznać w ubiegłym rokuwyższość auta przygotowanego przez AC Schnitzera.

Tuner z 30-letnim doświadczeniem sprawdził na Ringu możliwości modelu ACL2, czyli zmodyfikowanego M235i. Za kierownicą zasiał Markus Oestreich – zawodnik najlepiej znany z występów w wyścigowych ciężarówkach, ale mający na koncie także starty w DTM czy serii V8-Star. Przejazd potwierdzony nagraniem zakończył się już po 7:25.8 min. To wynik o ułamek sekundy gorszy od uzyskanych przez Lamborghini Avendator LP700-4 czy Ferrari Enzo, natomiast lepszy od wykręconych przez Nissana GT-R, Pagani Zonda F oraz wspomniane BMW M4 GTS.

AC Schnitzer z dumą podkreśla, że model ACL2 stał się tym samym najszybszym na Nordschleife BMW z drogową homologacją. Zmodyfikowana dwójka kryje pod maską silnik z M4, który podkręcono do 570 KM.

Lepszą trakcję zapewniły karbonowe elementy aerodynamiczne, gwintowane zawieszenie oraz blokada mechanizmu o możliwym do uzyskania spięciu w zakresie 25–95 proc. Na możliwości auta wpłynęła też masa własna obniżona o przeszło 100 kg względem seryjnego M235i.

Warto dodać, że ACL2 powstał, by uczcić 30-lecie działalności firmy. Przygotowano tylko 30 egzemplarzy ekstremalnie szybkiego auta.

Podobne

BMW E46 M3 z silnikiem Toyoty Supry! Co za zmiana.

Prezentowane E46 Adama gościło na łamach BMW Trends niespełna cztery lata temu. Nawet najbardziej zagorzali czytelnicy mogą nie kojarzyć tego samochodu, bowiem ze srebrnego ponadczterystukonnego sleepera pozostała jedynie deska rozdzielcza. Choć i to nie do końca prawda. Już wcześniej auto zostało przerobione z dużym rozmachem. Było to bardzo „czyste” 330Ci z prawdopodobnie najbardziej zmodyfikowanym i…

BMW M5 LCI F90 2020

Krąży plotka, że BMW pracuje nad w pełni elektrycznym M5 z silnikiem o mocy ponad 1000KM

Czy król „super limuzyn” wkrótce zostanie królem samochodów elektrycznych? BMW zawsze było firmą, M5 to prawdopodobnie największy hit marki. Wprowadzone po raz pierwszy w 1984 roku jako limuzyna dla kadry kierowniczej przez lata rosło w siłę. Jaka przyszłość czeka M5? W związku ze zbliżającą się 40. rocznicą powstania, krążą pogłoski, że monachijska firma ma w zanadrzu kilka…