30 ekstremalnie szybkich BMW od AC Schnitzera - Trends Magazines

30 ekstremalnie szybkich BMW od AC Schnitzera

Wyścig o uzyskanie jak najlepszego czasu przejazdu po północnej pętli Nürburgringu nie ustaje. I chociaż najnowsze modele BMW z M4 GTS na czele są piekielnie szybkie, musiały uznać w ubiegłym rokuwyższość auta przygotowanego przez AC Schnitzera.

Tuner z 30-letnim doświadczeniem sprawdził na Ringu możliwości modelu ACL2, czyli zmodyfikowanego M235i. Za kierownicą zasiał Markus Oestreich – zawodnik najlepiej znany z występów w wyścigowych ciężarówkach, ale mający na koncie także starty w DTM czy serii V8-Star. Przejazd potwierdzony nagraniem zakończył się już po 7:25.8 min. To wynik o ułamek sekundy gorszy od uzyskanych przez Lamborghini Avendator LP700-4 czy Ferrari Enzo, natomiast lepszy od wykręconych przez Nissana GT-R, Pagani Zonda F oraz wspomniane BMW M4 GTS.

AC Schnitzer z dumą podkreśla, że model ACL2 stał się tym samym najszybszym na Nordschleife BMW z drogową homologacją. Zmodyfikowana dwójka kryje pod maską silnik z M4, który podkręcono do 570 KM.

Lepszą trakcję zapewniły karbonowe elementy aerodynamiczne, gwintowane zawieszenie oraz blokada mechanizmu o możliwym do uzyskania spięciu w zakresie 25–95 proc. Na możliwości auta wpłynęła też masa własna obniżona o przeszło 100 kg względem seryjnego M235i.

Warto dodać, że ACL2 powstał, by uczcić 30-lecie działalności firmy. Przygotowano tylko 30 egzemplarzy ekstremalnie szybkiego auta.

Podobne

dwa VW Golfy cabrio

Golf styczniowym królem importu używanych, BMW 3 tuż za podium

Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar podał, że w styczniu 2025 r. do Polski sprowadzono z zagranicy ponad 69 tys. używanych samochodów osobowych – to drugi najlepszy wynik w historii (więcej było tylko w 2020 r.) Jak sądzisz, który model cieszył się największą popularnością? Dokładnie w pierwszym miesiącu 2025 r. do kraju trafiło 69.119 używanych aut…

Jak wyglądały testy BMW M5 E39?

BMW M5 E39 to dziś pełnoprawny klasyk, a ceny zadbanych egzemplarzy potrafią przyprawić o ból głowy. Zobaczcie sentymentalne wideo, jak wyglądały testy tego auta w czasie rozwoju. Daje sporo do myślenia w kontekście dzisiejszych aut. Opisywaliśmy kiedyś bardzo ciekawy przypadek BMW M5 E39, które przejechało prawie milion kilometrów bez większych napraw. Kluczem do osiągnięcia takiego…