30 ekstremalnie szybkich BMW od AC Schnitzera - Trends Magazines

30 ekstremalnie szybkich BMW od AC Schnitzera

Wyścig o uzyskanie jak najlepszego czasu przejazdu po północnej pętli Nürburgringu nie ustaje. I chociaż najnowsze modele BMW z M4 GTS na czele są piekielnie szybkie, musiały uznać w ubiegłym rokuwyższość auta przygotowanego przez AC Schnitzera.

Tuner z 30-letnim doświadczeniem sprawdził na Ringu możliwości modelu ACL2, czyli zmodyfikowanego M235i. Za kierownicą zasiał Markus Oestreich – zawodnik najlepiej znany z występów w wyścigowych ciężarówkach, ale mający na koncie także starty w DTM czy serii V8-Star. Przejazd potwierdzony nagraniem zakończył się już po 7:25.8 min. To wynik o ułamek sekundy gorszy od uzyskanych przez Lamborghini Avendator LP700-4 czy Ferrari Enzo, natomiast lepszy od wykręconych przez Nissana GT-R, Pagani Zonda F oraz wspomniane BMW M4 GTS.

AC Schnitzer z dumą podkreśla, że model ACL2 stał się tym samym najszybszym na Nordschleife BMW z drogową homologacją. Zmodyfikowana dwójka kryje pod maską silnik z M4, który podkręcono do 570 KM.

Lepszą trakcję zapewniły karbonowe elementy aerodynamiczne, gwintowane zawieszenie oraz blokada mechanizmu o możliwym do uzyskania spięciu w zakresie 25–95 proc. Na możliwości auta wpłynęła też masa własna obniżona o przeszło 100 kg względem seryjnego M235i.

Warto dodać, że ACL2 powstał, by uczcić 30-lecie działalności firmy. Przygotowano tylko 30 egzemplarzy ekstremalnie szybkiego auta.

Podobne

BMW F30 330e

Rozkradli praktycznie całe BMW w jedną noc!

Właściciel nie mógł uwierzyć w to, co zobaczył na parkingu rano, kiedy chciał pojechać do pracy. Jego BMW F30 zostało praktycznie w całości rozebrane. I to w jedną noc! Złodzieje dzisiejszych nowoczesnych samochodów muszą wykazać się nie lada sprytem i umiejętnościami. Skomplikowana konstrukcja samochodów i mnogość systemów zabezpieczeń nie ułatwia im zadania. Ale niektórzy potrafią…

Tuning 530d. Wysoka moc na wyciągnięcie ręki

Nowoczesne silniki wysokoprężne na dobre zadomowiły się pod maskami luksusowych samochodów. Z roku na rok diesle stają się mocniejsze. A czy istnieje bezpieczny sposób, aby podnieść moc w kilkuletnim już aucie, kiedy uparcie prześladuje nas poczucie, że nasz bolid dostaje zadyszki na wyższych biegach? Nie jest tajemnicą, iż w nowoczesnych silnikach wysokoprężnych drzemią niewykorzystana pokłady…