2JZ single turbo w BMW serii 5 - M5 to przy nim grzeczny kotek - WIDEO - Trends Magazines
19 kwietnia 2021

Tuning, modyfikacje, porady – BMW, VW i inne

previous arrow
next arrow
Slider

2JZ single turbo w BMW serii 5 – M5 to przy nim grzeczny kotek – WIDEO

BMW E60 2JZ GTE

BMW E60 w chwili debiutu zasłynęło kontrowersyjną stylizacją nadwozia. Potem środowisko było zachwycone 507-konnym M5 z wolnossącym silnikiem V10. Po zakończeniu produkcji E60 i E61 zaczęło brylować na listach awaryjności. Jak więc sprawić, że żeby ten świetnie prowadzący się kilkunastoletni sedan był nie tylko piekielnie mocny, ale również bezawaryjny?

BMW E60 2JZ GTE

Mocniejszy od M5

Tak naprawdę, to bardzo trudno zbudować projekt i oczekiwać od niego niezawodności auta seryjnego. Niemniej, jednak jeśli wybieramy inny silnik to, czemu nie zdecydować się na kultowy motor z Toyoty Supry, czyli 3-litrowe turbodoładowane R6 o nazwie 2JZ-GTE. Ten silnik nawet dwie dekady po zakończeniu produkcji nadal jest ulubieńcem tunerów i potrafi wytrzymać ogromną moc. W tym seryjnym 525D japoński motor został wystrojony na “skromne” 612 KM. To o ponad 100 KM więcej od seryjnego M5 w tego typoszeregu!

BMW E60 2JZ GTE

2JZ-GTE

To 525D było już wcześniej wyposażone w 500-konną alterację silnika 2JZ w wersji wolnossącej z dołożonym turbodoładowaniem, o której mówi się 2JZ GE-T. Tamten silnik wytrzymał pół roku. Teraz pod maską jest wersja 2JZ-GTE z pojedynczą turbiną VOLVO. Kute tłoki, twardsze sprężyny zaworów, czy inne wałki rozrządu to tylko niektóre “bajery” pod maską. Właściciel twierdzi, że ten silnik z powodzeniem “dźwignąłby” 1000 koni mechanicznych! Napęd przenoszony jest przez manualną skrzynię biegów z BMW E39 535d i tylny most z BMW E60 M5. Hamulce obu osi również pochodzą z E60 M5. Wygląd – seryjny, przeznaczenie – zabawka na weekend. Zobaczcie jak to jeździ!

BMW E60 2JZ GTE

Zapraszamy na klip

Podobne

M performance Carbon wheels koła 1000 RR motorrad

BMW wprowadza do oferty felgi z włókna węglowego

Włókno węglowe pierwotnie było opracowane dla przemysłu lotniczego. Później ten bardzo wytrzymały i super lekki materiał zadomowił się najpierw w wyścigach, a teraz także w motocyklach. BMW Motorrad używa go wszędzie tam, gdzie wymagana jest minimalna waga i maksymalna wytrzymałość. Zalety kół z włókna węglowego Koła z włókna węglowego M Performance do BMW S 1000…