2JZ single turbo w BMW serii 5 - M5 to przy nim grzeczny kotek - WIDEO - Trends Magazines

2JZ single turbo w BMW serii 5 – M5 to przy nim grzeczny kotek – WIDEO

BMW E60 2JZ GTE

BMW E60 w chwili debiutu zasłynęło kontrowersyjną stylizacją nadwozia. Potem środowisko było zachwycone 507-konnym M5 z wolnossącym silnikiem V10. Po zakończeniu produkcji E60 i E61 zaczęło brylować na listach awaryjności. Jak więc sprawić, że żeby ten świetnie prowadzący się kilkunastoletni sedan był nie tylko piekielnie mocny, ale również bezawaryjny?

BMW E60 2JZ GTE

Mocniejszy od M5

Tak naprawdę, to bardzo trudno zbudować projekt i oczekiwać od niego niezawodności auta seryjnego. Niemniej, jednak jeśli wybieramy inny silnik to, czemu nie zdecydować się na kultowy motor z Toyoty Supry, czyli 3-litrowe turbodoładowane R6 o nazwie 2JZ-GTE. Ten silnik nawet dwie dekady po zakończeniu produkcji nadal jest ulubieńcem tunerów i potrafi wytrzymać ogromną moc. W tym seryjnym 525D japoński motor został wystrojony na „skromne” 612 KM. To o ponad 100 KM więcej od seryjnego M5 w tego typoszeregu!

BMW E60 2JZ GTE

2JZ-GTE

To 525D było już wcześniej wyposażone w 500-konną alterację silnika 2JZ w wersji wolnossącej z dołożonym turbodoładowaniem, o której mówi się 2JZ GE-T. Tamten silnik wytrzymał pół roku. Teraz pod maską jest wersja 2JZ-GTE z pojedynczą turbiną VOLVO. Kute tłoki, twardsze sprężyny zaworów, czy inne wałki rozrządu to tylko niektóre „bajery” pod maską. Właściciel twierdzi, że ten silnik z powodzeniem „dźwignąłby” 1000 koni mechanicznych! Napęd przenoszony jest przez manualną skrzynię biegów z BMW E39 535d i tylny most z BMW E60 M5. Hamulce obu osi również pochodzą z E60 M5. Wygląd – seryjny, przeznaczenie – zabawka na weekend. Zobaczcie jak to jeździ!

BMW E60 2JZ GTE

Zapraszamy na klip

Podobne

BMW M3 2020

xDrive w nowym BMW M3! Zobaczcie klip z testów

BMW opublikowało wideo, w którym główną rolę gra BMW M3 G80 2020. Najnowsza odsłona kultowego samochodu - podobnie jak poprzednik - jest 4-drzwiowym sedanem. Zupełnie nowy będzie układ napędowy przekazujący moc na obie osie.  Już blisko Christian Flessa (Head of driving dynamics systems BMW M) przedstawia najnowsze działo działu M- BMW M3. Przekonuje, że nowe M3…

BMW 750i G11 tylne fotele

BMW jak Netflix. Nie opłacasz, nie korzystasz

Kupując dziś nowy samochód często trzeba zrezygnować z niektórych opcji dodatkowych, ze względu na brak podzespołów. BMW jednak wprowadza nowy system korzystania z "bajerów" za pomocą subskrypcji. Jak to działa i ile kosztuje? Samochody w abonamencie dziś już nikogo nie dziwią. Najem długoterminowy działa na takich samych zasadach, jak abonament. Klient płaci tylko za użytkowanie…