Roozmach! Takiego Audi w Polsce jeszcze nie było - Trends Magazines

Roozmach! Takiego Audi w Polsce jeszcze nie było

Te dwie litery „o”, to ósemka, która upadła z wrażenia. Bo Audi znane jako „Sharp R8”, które przecież można było zobaczyć choćby na Raceism Event, niezmiennie zadziwia. Znamy siłę rodzimej sceny tuningowej, widzieliśmy wiele aut, rozmawialiśmy z zagranicznymi gośćmi na zlotach, a i tak mamy ochotę pytać „jak to możliwe, że to polski projekt?!”.

Made in Poland

Musimy przyznać, że pytanie to prowokowane jest nie tylko przez potężne inwestycje w bazę i w modyfikacje. Do myślenia dają też zagraniczne tablice rejestracyjne, mające dość międzynarodowy charakter profile w portalach społecznościowych oraz anglojęzyczna oficjalna strona internetowa auta, na której właściciel przedstawia się jako Peter.

Nawiązaliśmy z nim kontakt i dowiedzieliśmy się, że jest polskim biznesmenem żyjącym od kilkunastu lat w Wielkiej Brytanii. Modyfikacje auta przeprowadził w prowadzonej przez przyjaciela firmie SR66 Design. R8 stało się bratnim projektem dopracowanego wcześniej u tego samego tunera S5.

Trzy filary pomysłu 

  • poszerzone i oklejone nadwozie
  • pneumatyczne zawieszenie AccuAir EndoCVT zestawione z amortyzatorami AirLift Performance przez airride-systems.pl
  • autorskie wykończenie wnętrza.

Nadwozie inspirowane jest dziełami Audi Sport przygotowywanymi do wyścigów Le Mans i DTM. Przy przeróbkach zmodyfikowano m.in. oba zderzaki, błotniki, pokrywę bagażnika, wloty powietrza i dyfuzor. Przygotowano też karbonowe progi.

Mechanika

Modyfikacje techniczne, oprócz montażu pneumatycznego zawieszenia, to zastąpienie standardowych filtrów powietrza bazującymi na strukturze z włókna węglowego BMC F1 Carbon, wymiana tarcz hamulcowych na ceramiczne, założenie mocno brzmiącego wydechu Quicksilver oraz przeróbka skrzyni R-tronic, by nie tylko zwiększyć jej niezawodność, ale też uzyskać efekty takie jak strzały z wydechu.

We wnętrzu dominują Alcantara i włókno węglowe. Materiały te znalazły również zastosowanie na kierownicy. Za projekt odpowiada Carissmo.

Warto podkreślić, że historia projektu zaczęła się od seryjnego R8 spider z niemieckimi tablicami rejestracyjnymi. Relację z powstawania Sharp R8 można zobaczyć na stronie SR66 Design, a oficjalna strona auta to Sharp-r8.com. Opisano je również na francuskojęzycznym portalu tuningblog.eu. Obecnie jest ono na sprzedaż, więc da się je znaleźć także w popularnym serwisie ogłoszeniowym. 

Autor: Andrzej Szczodrak
Fot.: Aleksandra Janik 

Podobne

Fabryka BMW w Spartanburgu

Pralki dawcą części dla samochodów?

W sieci pojawiła się informacja, że producenci aut mieliby rzekomo kupować sprzęt elektryczny, jak chociażby pralki, aby pozyskać z nich półprzewodniki do produkcji samochodów. Informacje potwierdza prezes ASML - korporacji produkującej elektronikę.  Ta nietypowa informacja pojawiła się w serwisie autoevolution.com, który powołał się na wypowiedź prezesa firmy ASML - Petera Wennika. Ten z kolei twierdził,…

BMW M8 vs. BMW X5M

Pojedynek wagi ciężkiej – BMW M8 vs. BMW X5M

BMW X5M Competition kontra BMW M8 Competition Cabrio. W zawodowym boksie obowiązuje podział na wagi. Górny limit wagowy jednej kategorii jest zarazem dolnym limitem kolejnej. Wszystko to nie ma znaczenia, gdy dochodzimy do wagi ciężkiej. W niej walczą wszyscy o masie ponad 90,719 kg. Właśnie tak wygląda porównanie dwóch potężnych samochodów z rodziny M. W…