25-letnie BMW E39 na autostradzie sprawuje się wybornie - Trends Magazines

25-letnie BMW E39 na autostradzie sprawuje się wybornie

Ten film pokazuje jak trwałe i genialne samochody robiło kiedyś BMW. To E39 po upływie ćwierć wieku jeździ nadal jak marzenie i potrafi zaskoczyć niejedno nowoczesne auto sportowe. Oto E39 535i na autostradzie z gazem w podłodze.

W czasach produkcji BMW 5 E39 (1995-2003) były trzy odmiany motoru V8 o oznaczeniu M62. Były to 535i, 540i oraz najmocniejsze M5, które miało pod maską sportową odmianę motoru M62, czyli S62. Goście z kanału TopSpeedGermany postanowili wziąć 535i z 1996 roku i sprawdzić, ile wigoru zostało z 25-letniej „piątki”.

Przypomnijmy, że pod maską pracuje 3,5-litrowe V8 o mocy 235 KM i 320 Nm. Dziś takie liczby śmieszą, ale dodajmy że auto przyspiesza do 100 km/h w 7 sekund, co nawet jak na dzisiejsze standardy jest niezłym czasem. Zresztą zobaczcie sami, jak radzi sobie 535i E39 przy wyciskaniu siódmych potów na niemieckiej autostradzie.

Konrad Maruszczak

Podobne

CUPRA Ateca - VW T-Roc R

Volkswagen T-Roc R kontra CUPRA Ateca – dwa szybkie SUVy, ale który lepszy?

Grupa Volkswagen umacnia swoje szeregi o kolejne sportowe wersje samochodów typu crossover. Porównujemy dwie ciekawe propozycje koncernu w tym segmencie. W niebieskim narożniku Volkswagen T-Roc R, w szarym CUPRA Ateca. Oba samochody mają 2-litrowe silniki TSI o mocy 300 KM, napęd na obie osie i 7-biegowe skrzynie automatyczne DSG. Który sprawdzi się lepiej w swojej…

Cupra Tavascan – największy elektryk w gamie

Do oferty Cupry dołącza największy elektryczny model - Tavascan. Auto jest krewniakiem VW ID.5, ale jest znacznie mocniejszy. Trzeba przyznać, że samochód wygląda świetnie! Prototyp Cupry Tavascan pokazano już na targach we Frankfurcie w 2019 roku, ale auto dopiero teraz ujrzało światło dzienne. Nowy SUV Cupry dzieli podzespoły z VW ID.5, Audi Q4 Sportback e-tron,…