25-letnie BMW E39 na autostradzie sprawuje się wybornie - Trends Magazines

25-letnie BMW E39 na autostradzie sprawuje się wybornie

Ten film pokazuje jak trwałe i genialne samochody robiło kiedyś BMW. To E39 po upływie ćwierć wieku jeździ nadal jak marzenie i potrafi zaskoczyć niejedno nowoczesne auto sportowe. Oto E39 535i na autostradzie z gazem w podłodze.

W czasach produkcji BMW 5 E39 (1995-2003) były trzy odmiany motoru V8 o oznaczeniu M62. Były to 535i, 540i oraz najmocniejsze M5, które miało pod maską sportową odmianę motoru M62, czyli S62. Goście z kanału TopSpeedGermany postanowili wziąć 535i z 1996 roku i sprawdzić, ile wigoru zostało z 25-letniej „piątki”.

Przypomnijmy, że pod maską pracuje 3,5-litrowe V8 o mocy 235 KM i 320 Nm. Dziś takie liczby śmieszą, ale dodajmy że auto przyspiesza do 100 km/h w 7 sekund, co nawet jak na dzisiejsze standardy jest niezłym czasem. Zresztą zobaczcie sami, jak radzi sobie 535i E39 przy wyciskaniu siódmych potów na niemieckiej autostradzie.

Konrad Maruszczak

Podobne

BMW 3 GT F34 330d widok z przodu

Wady i zalety używanego BMW 3GT – uważaj na złodziei!

W oparciu o wydłużoną płytę podłogową oferowanej w Chinach trójki F30 BMW stworzyło serię 3 GT. Auto wygląda specyficznie, ale nie sposób nie dostrzec, jak jest funkcjonalne, przestronne i komfortowe. Szefostwo BMW na przełomie XX i XXI wieku zrozumiało, że nie może ograniczać się do sprawdzonych i oferowanych od lat modeli. By wytrzymać trudy rywalizacji z konkurencją, koncern musiał zacząć zapełniać wszystkie luki w ofercie.…

Niżej się nie da! BMW E36 – galeria zdjęć

Sposób na tuning BMW E36 jest bez liku. Na ulicach i na zlotach spotkać można zarówno zachowane w oryginale jak i ostro zmodyfikowane egzemplarze. A jak Wam się podoba prezentowany egzemplarz? Nadwozie pomalowane w graffiti? Jest! Różne dokładki i spojlery? Są! Jest też bardzo mocno obniżone zawieszenie, które nie opiera się na pneumatyce!