1700 KM w BMW M5? - Trends Magazines

1700 KM w BMW M5?

Podwójnie doładowany silnik 4.4 V8 od chwili debiutu w 2010 roku kusi tunerów możliwymi do uwolnienia pokładami mocy. Ile można wykrzesać z motoru oznaczonego symbolem S63, chyba nikt dokładnie nie wie.

Kalifornijskie Weistec Engineering opracowało wyceniony na 11.999,99 dolarów pakiet W.4 z dwiema turbosprężarkami GTX3071R, silikonowymi rurami doprowadzającymi powietrze do intercoolerów i przewodami olejowymi z izolacją termiczną. Pakiet może zostać rozbudowany o jeszcze bardziej wydajne turbiny GTX3582R, zawory sterujące ich pracą oraz układ wtrysku wody i metanolu, który obniży temperaturę w cylindrach oraz podbije oktanowość paliwa. Za maksymalnie rozbudowany zestaw przyjdzie zapłacić 15.899,99 dolarów (bez montażu). W zasięgu ma być jednak 1000–1700 KM w zależności od osprzętu silnika oraz ustawień elektroniki!

Weistec deklaruje, że dostarczane elementy zostały dopasowane do fabrycznej konstrukcji BMW M5, a ich montaż zajmuje jeden dzień roboczy i wymaga jedynie kompletu podstawowych narzędzi. Niczego nie trzeba będzie ciąć, giąć lub spawać. Tuner z dumą podkreśla, że na swoim miejscu może pozostać nawet plastikowa osłona silnika. By cieszyć się przyrostem parametrów, trzeba zadbać przynajmniej o strojenie silnika. Można też pomyśleć o wymianie wydechu czy intercoolerów.

Znajdujące się w zestawie downpipe są pozbawione katalizatorów, więc zmodyfikowane M5 czy M6 nie będzie mogło być legalnie użytkowane na drogach publicznych, o czym Weistec uczciwie ostrzega. Ciekawe, czy ktokolwiek odważy się sprawdzić, czy podwojenie, a może i potrojenie fabrycznej mocy jest możliwe. Na krótką metę z pewnością tak. Pytaniem otwartym pozostaje żywotność silnika.

Fot. Weistec, BMW

Podobne

ac-schnitzers-tuned-bmw-2-series-coupe

AC Schnitzer podrasował BMW Serii 2

Po kilku miesiącach od premiery BMW Serii 2 czas na wizje tego modelu od tunerów. AC Schnitzer na targach w Essen pokazał właśnie "dwójkę" według ich koncepcji. Na rozkręcających się właśnie targach Essen Motor Show 2022 zobaczymy wiele gorących samochodów po tuningu. Targi w Essen to mekka dla fanów przerabianych aut, a dla producentów szansa…

Sprzęgło fabryczne czy wzmocnione? Poradnik

Sprzęgło jest jedną z najdroższych części eksploatacyjnych. Komplet wraz z dociskiem i - jeżeli jest potrzebne - dwumasowym kołem zamachowym, może kosztować przeszło dwa tysiące złotych. Stojąc przed koniecznością jego wymiany można wybierać między oryginałem i zamiennikiem. Można wybrać także sprzęgło wzmocnione lub oddać posiadaną już tarczę do zakładu, który w ramach regeneracji zastosuje okładziny…