Ktoś przesadził na hamowni z tym BMW M4. Ta moc to potęga! - Trends Magazines

Ktoś przesadził na hamowni z tym BMW M4. Ta moc to potęga!

Właściciele już seryjnie mocnych aut często czują niedosyt i dokładają kolejne konie mechaniczne do swoich pojazdów. Jednostka S58 w BMW M4 potrafi naprawdę sporo znieść, a dowodem na to jest to zielone M4, które dosłownie eksplodowało na hamowni!

Linia mocnych BMW ze znaczkiem M (tym prawdziwym M, nie takim co można dokleić do 320d), znalazła sobie wielu wiernych fanów. Głównie dlatego, że silniki S58 montowane w M2, M3 czy M4 są bardzo podatne na podniesienie mocy i to już niedużym kosztem. 

Seryjne BMW M3 Touring mu nie wystarczyło

1300 KM w BMW M4?!

Ten tuner jednak przekroczył granicę, co widać na poniższym filmiku. Pracownicy firmy z New Jersey próbowali ostatnio wycisnąć jak najwięcej mocy z BMW M4. Co oszałamiające, udało się wykrzesać aż 1100 KM z seryjnego 3-litrowego silnika S58. Jednak to im nie wystarczyło, bo auto miało startować w wyścigach na 1/4 mili, a tam liczy się każdy koń mechaniczny.

1000 KM w BMW M4 i M5 vs Bugatti Chiron – tego się nie spodziewaliśmy!

Postanowili więc pójść dalej, dlatego zespół dodał do auta nowy intercooler, ulepszoną skrzynię biegów oraz podtlenek azotu. Nowa konfiguracja oznaczała aż 1300 KM i to bez użycia N2O. Kolejna próba już z użyciem gazu poprawiła wynik o 76 KM, ale jeszcze nie to spowodowało wybuch silnika. Dopiero kolejna dawka spowodowała, że S58 rozpada się na części w spektakularny sposób, z dużą ilością dymu i huku.

Manhart MH2 GTR II – idealne auto Kena?

Co jeszcze bardziej imponujące, do zdarzenia doszło na 3 dni przed planowanym wyścigiem i mimo to, ekipie udało się poskładać BMW M4 ponownie do kupy, co umożliwiło start w zawodach. Nie wiadomo, jaką mocą auto dysponowało finalnie, ale z pewnością było to ponad 1000 KM. 

Macie doświadczenia z podniesieniem mocy w Waszych BMW? Dajcie znać na forum, ile mocy udało Wam się uzyskać!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

Znamy datę ostatniego V12 od BMW. Pojawi się w M760Li

Spieszmy się kochać silniki V12, bo znikają coraz szybciej. BMW podało datę śmierci największego silnika w ofercie. Ostatnim modelem z 12-cylindrową jednostką będzie M760Li.  Silniki V12 w dzisiejszych czasach są jak czarne owce, bo porównaniu z hybrydami, a już tym bardziej z elektrykami wypadają słabo pod kątem norm emisji spalin. A te niestety dziś liczą…

M140i vs m2

BMW M Coupé powróciło?

Czyżby BMW M Coupé powróciło we współczesnej formie? Nie do końca. To BMW istnieje naprawdę, ale to mix hatchbacka M140i oraz sportowego M2. Co to jest? Bazą dla tej kreacji jest BMW M140i. To niesamowicie szybki hatchback, który w seryjnej formie wygląda dość skromnie. Firma BM & Mini Group UK postanowiła to zmienić. Dawcą części…