110 KM to symboliczna wartość dla VW Golfa. Zobaczcie dlaczego - Trends Magazines

110 KM to symboliczna wartość dla VW Golfa. Zobaczcie dlaczego

Golf mk1 & Golf Mk 8

Motoryzacja rozwija się dynamicznie. Najnowszy Golf ósmej generacji jest najlepszym dowodem na to, jak daleko zaszły zmiany na przestrzeni ostatnich kilkudziesięciu lat. 

110 KM kiedyś

Taką mocą dysponował pierwszy Golf GTI. Zaprezentowany w 1976 roku był niespotykanie zwinnym i szybkim samochodem. Moc dostarczał wolnossący silnik o pojemności 1.6 z dwoma zaworami na każdy cylinder. Była to najmocniejsza odmiana Golfa aż do 1982 roku.  Przyśpieszenie do 100 km/h wynosiło ok. 9 s.

110 KM dziś

Dziś brytyjski Volkswagen ogłasza, że silnik 1.0 TSI o mocy właśnie 110 KM będzie bazową wersją Golfa 8 na tamtejszym rynku. To trzycylindrowy turbodoładowany silnik z czterema zaworami na cylinder i mnóstwem elektroniki. Nowy Golf z takim motorem i manualną 6-biegową skrzynią przyśpiesza do 100 km/h w 10,2 s.

Golf Life 1.0 TSI

Historia kołem się toczy

Historia Volkswagena Golfa dotarła do miejsca, w którym najsłabszy nowy hatchback legitymuje się mocą 110 KM. To historyczny moment – dlaczego? Oznacza to bowiem, że ilość koni mechanicznych generowana niegdyś przez najmocniejszą sportową odmianę samochodu (Mk1 GTI) dziś służy do napędzania najbardziej podstawowej odmiany (Mk8 Life). Niestety progres ma również inne skutki. Klasyczne GTI waży 810 kg. Dziś Golf 8 legitymuje się masą własną wynoszącą 1255 kg. Najzabawniejsze jest to, że w 2020 samochód o masie 1,25 tony to naprawdę lekkie auto.

PS Na polskim rynku dostępna jest też 90-konna wersja tego silnika.

Golf Life 1.0 TSI
Zobacz więcej

Podobne

Man holding coal in hands over pile, top view. Space for text

Najważniejsze zalety ekogroszku – dlaczego warto go stosować?

Ekogroszek cieszy się wysokim uznaniem wśród właścicieli kotłów. W niniejszym poradniku dowiesz się, czym charakteryzuje się to paliwo i czemu zawdzięcza tak wysoką popularność. Poznaj kilka porad zakupowych i sięgnij po rozwiązanie idealnie dopasowane do osobistych potrzeb.  Czym jest ekogroszek? Termin ten oznacza nazwę handlową paliwa węglowego przeznaczonego dla użytkowników kotłów retortowych z podajnikiem mechanicznym.…

Serce EVO – 4B11T – tuning i nie tylko

Mitsubishi po latach produkcji jednostki 4G63 postanowiło stworzyć jej godnego następcę. Seria 4B zadebiutowała w roku 2005 w odmianie wolnossącej, która w pewnym sensie posłużyła jako wariant doświadczalny dla wersji doładowanej. Producent wiedział, że zaprojektowanie wytrzymałej jednostki napędowej, która udźwignie legendę Evo, nie będzie łatwe, szczególnie że silnik powstał w czasach, kiedy bardziej od wyśrubowanych…