110 KM to symboliczna wartość dla VW Golfa. Zobaczcie dlaczego - Trends Magazines

110 KM to symboliczna wartość dla VW Golfa. Zobaczcie dlaczego

Golf mk1 & Golf Mk 8

Motoryzacja rozwija się dynamicznie. Najnowszy Golf ósmej generacji jest najlepszym dowodem na to, jak daleko zaszły zmiany na przestrzeni ostatnich kilkudziesięciu lat. 

110 KM kiedyś

Taką mocą dysponował pierwszy Golf GTI. Zaprezentowany w 1976 roku był niespotykanie zwinnym i szybkim samochodem. Moc dostarczał wolnossący silnik o pojemności 1.6 z dwoma zaworami na każdy cylinder. Była to najmocniejsza odmiana Golfa aż do 1982 roku.  Przyśpieszenie do 100 km/h wynosiło ok. 9 s.

110 KM dziś

Dziś brytyjski Volkswagen ogłasza, że silnik 1.0 TSI o mocy właśnie 110 KM będzie bazową wersją Golfa 8 na tamtejszym rynku. To trzycylindrowy turbodoładowany silnik z czterema zaworami na cylinder i mnóstwem elektroniki. Nowy Golf z takim motorem i manualną 6-biegową skrzynią przyśpiesza do 100 km/h w 10,2 s.

Golf Life 1.0 TSI

Historia kołem się toczy

Historia Volkswagena Golfa dotarła do miejsca, w którym najsłabszy nowy hatchback legitymuje się mocą 110 KM. To historyczny moment – dlaczego? Oznacza to bowiem, że ilość koni mechanicznych generowana niegdyś przez najmocniejszą sportową odmianę samochodu (Mk1 GTI) dziś służy do napędzania najbardziej podstawowej odmiany (Mk8 Life). Niestety progres ma również inne skutki. Klasyczne GTI waży 810 kg. Dziś Golf 8 legitymuje się masą własną wynoszącą 1255 kg. Najzabawniejsze jest to, że w 2020 samochód o masie 1,25 tony to naprawdę lekkie auto.

PS Na polskim rynku dostępna jest też 90-konna wersja tego silnika.

Golf Life 1.0 TSI
Zobacz więcej

Podobne

Stroje myśliwskie dla pań

Stroje myśliwskie dla kobiet

Choć wielu osobom wydaje się, że polowanie to przede wszystkim męski sport, również kobiety chętnie wybierają się do lasu: zarówno w celach myśliwskich, jak też na spacery. Każda z nich potrzebuje odpowiedniego odzienia, które zapewni jej optymalną ochronę przed panującymi tam warunkami. W szczególności w okresie jesienno-zimowym i podczas nocnych wypadów będzie to kwestia niezwykle…

Test zimowych płynów do spryskiwaczy

Wybór dobrego zimowego płynu do spryskiwaczy ma duży wpływ na nasz komfort i bezpieczeństwo podczas zimowej jazdy. UOKiK przetestował zimowe płyny do spryskiwaczy. Sprawdź, który warto kupić.  W najnowszym raporcie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów eksperci sprawdzali cechy płynów do spryskiwaczy. Co dokładnie? Zbadali je pod kątem zgodności objętości netto i temperatury krystalizacji z deklaracją, zawartości…