110 KM to symboliczna wartość dla VW Golfa. Zobaczcie dlaczego - Trends Magazines

110 KM to symboliczna wartość dla VW Golfa. Zobaczcie dlaczego

Golf mk1 & Golf Mk 8

Motoryzacja rozwija się dynamicznie. Najnowszy Golf ósmej generacji jest najlepszym dowodem na to, jak daleko zaszły zmiany na przestrzeni ostatnich kilkudziesięciu lat. 

110 KM kiedyś

Taką mocą dysponował pierwszy Golf GTI. Zaprezentowany w 1976 roku był niespotykanie zwinnym i szybkim samochodem. Moc dostarczał wolnossący silnik o pojemności 1.6 z dwoma zaworami na każdy cylinder. Była to najmocniejsza odmiana Golfa aż do 1982 roku.  Przyśpieszenie do 100 km/h wynosiło ok. 9 s.

110 KM dziś

Dziś brytyjski Volkswagen ogłasza, że silnik 1.0 TSI o mocy właśnie 110 KM będzie bazową wersją Golfa 8 na tamtejszym rynku. To trzycylindrowy turbodoładowany silnik z czterema zaworami na cylinder i mnóstwem elektroniki. Nowy Golf z takim motorem i manualną 6-biegową skrzynią przyśpiesza do 100 km/h w 10,2 s.

Golf Life 1.0 TSI

Historia kołem się toczy

Historia Volkswagena Golfa dotarła do miejsca, w którym najsłabszy nowy hatchback legitymuje się mocą 110 KM. To historyczny moment – dlaczego? Oznacza to bowiem, że ilość koni mechanicznych generowana niegdyś przez najmocniejszą sportową odmianę samochodu (Mk1 GTI) dziś służy do napędzania najbardziej podstawowej odmiany (Mk8 Life). Niestety progres ma również inne skutki. Klasyczne GTI waży 810 kg. Dziś Golf 8 legitymuje się masą własną wynoszącą 1255 kg. Najzabawniejsze jest to, że w 2020 samochód o masie 1,25 tony to naprawdę lekkie auto.

PS Na polskim rynku dostępna jest też 90-konna wersja tego silnika.

Golf Life 1.0 TSI
Zobacz więcej

Podobne

Tesla Model S Nürburgring

Tesla walczy z Porsche o koronę Nürburgringu.

Tesla walczy o pokonanie północnej pętli Nürburgringu szybciej niż czas ustanowiony przez Porsche Taycan- 7:42. Jak podaje Auto Motor und Sport nieoficjalne pomiary wskazują na czas około 7:23 i wygląda na to, że Tesla poradzi sobie z tym zadaniem bez problemu.To o pełne 20 sekund szybiciej. Oczywiście Tesla nie osiąga takich czasów w zwykłym Modelu…

290 KM w 10 sekund: test VW Golfa GTI

Clubsport to ukłon w stronę 40-letniej historii GTI. Jest też pomostem między wersją Performance i R. W standardzie występuje z manualną skrzynią, mechanizmem różnicowym przedniej osi, a także sportowym i obniżonym zawieszeniem. Dzięki funkcji boost jego moc na 10 sekund wzrasta do 290 KM. Czy jest wart grzechu? Gdy w 1976 roku debiutował Golf I…