110 KM to symboliczna wartość dla VW Golfa. Zobaczcie dlaczego - Trends Magazines

110 KM to symboliczna wartość dla VW Golfa. Zobaczcie dlaczego

Golf mk1 & Golf Mk 8

Motoryzacja rozwija się dynamicznie. Najnowszy Golf ósmej generacji jest najlepszym dowodem na to, jak daleko zaszły zmiany na przestrzeni ostatnich kilkudziesięciu lat. 

110 KM kiedyś

Taką mocą dysponował pierwszy Golf GTI. Zaprezentowany w 1976 roku był niespotykanie zwinnym i szybkim samochodem. Moc dostarczał wolnossący silnik o pojemności 1.6 z dwoma zaworami na każdy cylinder. Była to najmocniejsza odmiana Golfa aż do 1982 roku.  Przyśpieszenie do 100 km/h wynosiło ok. 9 s.

110 KM dziś

Dziś brytyjski Volkswagen ogłasza, że silnik 1.0 TSI o mocy właśnie 110 KM będzie bazową wersją Golfa 8 na tamtejszym rynku. To trzycylindrowy turbodoładowany silnik z czterema zaworami na cylinder i mnóstwem elektroniki. Nowy Golf z takim motorem i manualną 6-biegową skrzynią przyśpiesza do 100 km/h w 10,2 s.

Golf Life 1.0 TSI

Historia kołem się toczy

Historia Volkswagena Golfa dotarła do miejsca, w którym najsłabszy nowy hatchback legitymuje się mocą 110 KM. To historyczny moment – dlaczego? Oznacza to bowiem, że ilość koni mechanicznych generowana niegdyś przez najmocniejszą sportową odmianę samochodu (Mk1 GTI) dziś służy do napędzania najbardziej podstawowej odmiany (Mk8 Life). Niestety progres ma również inne skutki. Klasyczne GTI waży 810 kg. Dziś Golf 8 legitymuje się masą własną wynoszącą 1255 kg. Najzabawniejsze jest to, że w 2020 samochód o masie 1,25 tony to naprawdę lekkie auto.

PS Na polskim rynku dostępna jest też 90-konna wersja tego silnika.

Golf Life 1.0 TSI
Zobacz więcej

Podobne

Elektryczny VW GTI – co nas czeka w nowej erze GTI?

Elektryfikacja w Volkswagenie postępuje, a producent z Wolfsburga ma ambitne plany na przyszłe lata dotyczące oczywiście elektrycznych modeli. Elektryczny VW GTI ma być jednym z elementów tego postępu. Czego możemy się po nim spodziewać? W tym roku Volkswagen obchodzi 50-lecie swojego "szlagieru", czyli Golfa. Z tej okazji możemy spodziewać się różnych imprez i premier, jak…

30. Finał WOŚP na wrocławskim Rynku – relacja

W ubiegłą niedzielę, 30 stycznia, na wrocławskim Rynku w ramach 30. Finału Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy odbyła się wystawa samochodów zabytkowych. Fundacja Klasyczna Strefa Wrocław, Muzeum Motoryzacji Topacz i Muzeum Motoryzacji Wena w Oławie zaprezentowali odwiedzającym bardzo atrakcyjne pojazdy. Każdy mógł przyjrzeć się im z bliska, poznać ich historię i porozmawiać z właścicielami. Co prawda,…