100 km/h na niemieckiej autostradzie? Jest nowy wniosek - Trends Magazines

100 km/h na niemieckiej autostradzie? Jest nowy wniosek

Podobnych propozycji było wiele i jak do tej pory nikt z niemieckiej władzy nie zdecydował się na wprowadzenie ograniczeń prędkości. Pojawiają się jednak coraz silniejsze naciski. Z nową propozycją wychodzi Niemieckie Stowarzyszenie Pomocy Środowiskowej.

Stowarzyszenie Deutsche Umwelthilfe wystąpiło z kontrowersyjną propozycją ograniczenia prędkości do 100 km/h na niemieckich autobahnach.  Początkowo miałoby być wprowadzone tymczasowo, na dwa lata, aby przybliżyć niemiecki rząd do realizacji celów w zakresie ochrony klimatu.

W krótkim czasie w sektorze transportu miałoby zostać zaoszczędzone 9,2 miliona ton CO2 rocznie. Na tym nie koniec wyliczeń – od pierwszego dnia ograniczenie prędkości można zaoszczędzić nawet 10 milionów litrów benzyny i oleju napędowego.

Ograniczenia też na innych drogach

Oprócz limitów prędkości na autostradach, poza terenem zabudowanym powinno obowiązywać ograniczenie prędkości do 80 km/h, a w terenie zabudowanym do 30 km/h. Zaledwie kilka dni temu z podobną propozycją wystąpił Winfried Kretschmann, premier Badenii-Wirtembergii.

Deutsche Umwelthilfe jest zdania, że potrzebne są skuteczne działania w krótkim czasie. Oprócz ograniczenia prędkości, członkowie stowarzyszenia apelują o wprowadzenie ogólnokrajowego biletu klimatycznego o wartości 365 euro na pociągi, autobusy i tramwaje po wygaśnięciu z końcem sierpnia biletu o wartości 9 euro. Idą jeszcze dalej i kolejnym etapem miałby być zakaz lotów na krótkich dystansach, jeśli do danego miasta można dotrzeć pociągiem w czasie krótszym niż pięć godzin.

Biorąc pod uwagę liczby i ilość zaoszczędzonego paliwa i CO2 można im przyznać rację. Tylko wtedy – cytując klasyka: „Jeśli w Niemczech wprowadzą ograniczenia prędkości, to po co komu Niemcy?”. 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

Milion kilometrów w BMW Z1? Jest jeden haczyk

Nie wiadomo, co jest bardziej spektakularne - czy niemal milionowy przebieg w BMW Z1, czy gabinetowy stan auta. Jak to możliwe? To auto kryje pewną tajemnicę. BMW Z1 to bardzo unikatowe auto. Szacuje się, że w zaledwie dwa lata produkcji tego modelu sprzedano tylko 8 000 egzemplarzy. Często te modele pojawiają się na aukcjach kolekcjonerskich,…

BMW F02 730Ld kontra G12 740Le – która siódemka lepsza?

W historii największej limuzyny BMW liczba siedem odgrywa niebagatelną rolę. Użyto jej w nazwie modelu, a każdy rok kończący się siódemką oznacza kolejną dekadę na rynku. Historia rozpoczęła się w 1977 roku, kiedy koncern zaprezentował model E23. Czterdzieści lat później w 2017 r. BMW oferuje samochód szóstej generacji typoszeregu G11 i G12 (Lang). Na wskroś nowoczesny…