100 km/h na niemieckiej autostradzie? Jest nowy wniosek - Trends Magazines

100 km/h na niemieckiej autostradzie? Jest nowy wniosek

Podobnych propozycji było wiele i jak do tej pory nikt z niemieckiej władzy nie zdecydował się na wprowadzenie ograniczeń prędkości. Pojawiają się jednak coraz silniejsze naciski. Z nową propozycją wychodzi Niemieckie Stowarzyszenie Pomocy Środowiskowej.

Stowarzyszenie Deutsche Umwelthilfe wystąpiło z kontrowersyjną propozycją ograniczenia prędkości do 100 km/h na niemieckich autobahnach.  Początkowo miałoby być wprowadzone tymczasowo, na dwa lata, aby przybliżyć niemiecki rząd do realizacji celów w zakresie ochrony klimatu.

W krótkim czasie w sektorze transportu miałoby zostać zaoszczędzone 9,2 miliona ton CO2 rocznie. Na tym nie koniec wyliczeń – od pierwszego dnia ograniczenie prędkości można zaoszczędzić nawet 10 milionów litrów benzyny i oleju napędowego.

Ograniczenia też na innych drogach

Oprócz limitów prędkości na autostradach, poza terenem zabudowanym powinno obowiązywać ograniczenie prędkości do 80 km/h, a w terenie zabudowanym do 30 km/h. Zaledwie kilka dni temu z podobną propozycją wystąpił Winfried Kretschmann, premier Badenii-Wirtembergii.

Deutsche Umwelthilfe jest zdania, że potrzebne są skuteczne działania w krótkim czasie. Oprócz ograniczenia prędkości, członkowie stowarzyszenia apelują o wprowadzenie ogólnokrajowego biletu klimatycznego o wartości 365 euro na pociągi, autobusy i tramwaje po wygaśnięciu z końcem sierpnia biletu o wartości 9 euro. Idą jeszcze dalej i kolejnym etapem miałby być zakaz lotów na krótkich dystansach, jeśli do danego miasta można dotrzeć pociągiem w czasie krótszym niż pięć godzin.

Biorąc pod uwagę liczby i ilość zaoszczędzonego paliwa i CO2 można im przyznać rację. Tylko wtedy – cytując klasyka: „Jeśli w Niemczech wprowadzą ograniczenia prędkości, to po co komu Niemcy?”. 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

Tuning VW Bora 1.9 TDI widok z przodu

Doceniana na zlotach VW Bora 1.9 TDI

Volkswageny od lat cieszą się popularnością wśród miłośników tuningu, lecz najbardziej cenione są przez osoby chcące poruszać się solidnym seryjnym samochodem. Czy zatem przed sprzedażą trzeba auto przywrócić do stanu sprzed wprowadzonych zmian? Grzegorz rozważał takie rozwiązanie w przypadku swej Bory, jednak na szczęście pojawił się Arek, właściciel srebrnego egzemplarza tego samego modelu.   Dawcy…

TEST VW Taigo 1.0 TSI R-Line 2

TEST VW Taigo 1.0 TSI R-Line – z pazurem

Crossovery na stałe wpisały się w motoryzacyjny krajobraz. Jednym z ładniejszych ich przedstawicieli jest bez wątpienia Taigo – pierwszy w historii Volkswagena SUV Coupé. Już w podstawowej wersji jest zgrabnym autem, ale odmiana R-Line ma nieco więcej tzw. pazura. Oto test VW Taigo 1.0 TSI w wersji R-Line. Zaprojektowanego w Ameryce Południowej Taigo charakteryzuje zadziorna…