100 km/h na niemieckiej autostradzie? Jest nowy wniosek - Trends Magazines

100 km/h na niemieckiej autostradzie? Jest nowy wniosek

Podobnych propozycji było wiele i jak do tej pory nikt z niemieckiej władzy nie zdecydował się na wprowadzenie ograniczeń prędkości. Pojawiają się jednak coraz silniejsze naciski. Z nową propozycją wychodzi Niemieckie Stowarzyszenie Pomocy Środowiskowej.

Stowarzyszenie Deutsche Umwelthilfe wystąpiło z kontrowersyjną propozycją ograniczenia prędkości do 100 km/h na niemieckich autobahnach.  Początkowo miałoby być wprowadzone tymczasowo, na dwa lata, aby przybliżyć niemiecki rząd do realizacji celów w zakresie ochrony klimatu.

W krótkim czasie w sektorze transportu miałoby zostać zaoszczędzone 9,2 miliona ton CO2 rocznie. Na tym nie koniec wyliczeń – od pierwszego dnia ograniczenie prędkości można zaoszczędzić nawet 10 milionów litrów benzyny i oleju napędowego.

Ograniczenia też na innych drogach

Oprócz limitów prędkości na autostradach, poza terenem zabudowanym powinno obowiązywać ograniczenie prędkości do 80 km/h, a w terenie zabudowanym do 30 km/h. Zaledwie kilka dni temu z podobną propozycją wystąpił Winfried Kretschmann, premier Badenii-Wirtembergii.

Deutsche Umwelthilfe jest zdania, że potrzebne są skuteczne działania w krótkim czasie. Oprócz ograniczenia prędkości, członkowie stowarzyszenia apelują o wprowadzenie ogólnokrajowego biletu klimatycznego o wartości 365 euro na pociągi, autobusy i tramwaje po wygaśnięciu z końcem sierpnia biletu o wartości 9 euro. Idą jeszcze dalej i kolejnym etapem miałby być zakaz lotów na krótkich dystansach, jeśli do danego miasta można dotrzeć pociągiem w czasie krótszym niż pięć godzin.

Biorąc pod uwagę liczby i ilość zaoszczędzonego paliwa i CO2 można im przyznać rację. Tylko wtedy – cytując klasyka: „Jeśli w Niemczech wprowadzą ograniczenia prędkości, to po co komu Niemcy?”. 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

System eSCOR – jak działa i jak sprawdzić historię polisy

Od lutego zaczął działać system eSCOR, który wystawia kierowcom ocenę, na którą rzekomo mają patrzeć ubezpieczyciele podczas wyliczania składki. Jak działa eSCOR i jak sprawdzić historię szkód? Sprawdzamy. Skrót eSCOR oznacza Elektroniczny System Centralnej Oceny Ryzyka. Dzięki niemu możemy samemu sprawdzić, jak bardzo atrakcyjni jesteśmy dla towarzystwa ubezpieczeniowego przy zakupie polisy OC na auto. W…

BMW E39 528i prawie jak M5

Michał, podobnie jak jego kolega Przemek, z którym przyjechał na spotkanie z redakcją BMW TRENDS, fascynuje sięBMW prawie od zawsze. Obaj cenią komfort i podobny kierunek modyfikacji ‒ German Style. Jeżdżą jednak innymi modelami. Przemek wybrał E46. Michał ‒ E39. Jakiś czas temu, niezadowolony z grafitowego E39 523i, zmienił je na mroczne E39 528i. Samochód…