Odliczanie rozpoczęte. Nowa rodzina modeli Volkswagen I.D. - Trends Magazines

Odliczanie rozpoczęte. Nowa rodzina modeli Volkswagen I.D.

Przedstawiciele Volkswagena zapowiedzieli, że już w 2020 r. zainteresowani będą mogli cieszyć się modelami z nowej rodziny Volkswagen I.D. – od podstaw budowanej jako samochody elektryczne na przeznaczonej dla nich platformie MEB. Czas pędzi nieubłaganie, a Volkswagen ogłosił właśnie, że rozpoczyna odliczanie 100 tygodni do rozpoczęcia pierwszego modeli z rodziny Volkswagen I.D. w fabryce w Zwickau.

Deklaracja padła podczas spotkania prezesa Volkswagena z przedstawicielami firm odpowiedzialnych za dostawy komponentów do platformy MEB. Jak łańcuch logistyczny jest ważny, dowodzą ostatnie problemy Tesli, której produkcja spowolniła z powodu problemów z dostawami baterii.
Volkswagen zamierza wyznaczyć nowe kierunki w rozwoju elektromobilności. Koncern bardzo poważnie przygotował się do ofensywy modelowej. Na platformie MEB mają powstać 32 typy pojazdów. Aby operacja zakończyła się sukcesem, w rozwój elektromobilności w ciągu najbliższych pięciu lat koncern chce zainwestować w „elektrykę” sześć miliardów euro.

W pierwszej kolejności na rynek trafią modele I.D. (kompakt), I.D. BUZZ (van, czerpiący pełnymi garściami ze stylizacji Transportera T1) oraz I.D. CROZZ (crossover). Wszystkie będą legitymowały się świetnymi osiągami i dużym zasięgiem. W planach są też systemy autonomicznej jazdy – o ich wprowadzeniu czy zakresie dostępnych funkcji najprawdopodobniej przesądzą jednak regulacje prawne. Na razie nic nie wskazuje, by miały ulec zmianie.

Podobne

BMW M240i vs VW Golf R vs Audi S3 – kto wygra pojedynek na prostej?

BMW ma najwięcej mocy pośród niemieckiej trójki, ale jest też o 150 kg cięższe i finalnie waży najwięcej w stawce. Czy jednak duża moc i dwa cylindry więcej od rywali zadecydują o wyniku wyścigu? Dzisiejsze mocne kompakty niemieckich producentów potrafią być piekielnie szybkie. Dość powiedzieć, że VW Golf R w najnowszej odsłonie przyspiesza do 100…

Kupujemy używane: Volkswagen Lupo GTI. Zalety, wady i typowe usterki

Proste, mocne, szybkie i niesamowicie zwinne. Nieprzypadkowo uchodzi za bezpośredniego spadkobiercę kultowego Golfa I GTI. 125 KM przy masie własnej 980 kilogramów i twardym zawieszeniu zapewnia masę dobrej zabawy. Lupo prowokuje do mocnego wciskania gazu i dynamicznego pokonywania zakrętów. Jak by tego było mało, cieszy oko, a na co dzień rozpieszcza wyposażeniem, o którym można…