Zanim kupisz używane BMW - kontrola VIN (cz.3) - Trends Magazines

Zanim kupisz używane BMW – kontrola VIN (cz.3)

Po oględzinach nadwozia i dokładnym mechanicznym sprawdzeniu auta pora zajrzeć w papiery „naszego”BMW. Dokumenty należy prześwietlić pod kątem zgodności. Dane widniejące w dowodzie rejestracyjnym muszą się zgadzać z danymi zawartymi w karcie pojazdu. Należy zwrócić uwagę czy sprzedający jest jedynym właścicielem pojazdu, oraz czy pojazd nie jest zastawiony np. w banku. Przed zakupem bezwzględnie musimy skontrolować czy numery nadwozia pojazdu nie figurują w rejestrze pojazdów skradzionych, Numer nadwozia powinniśmy też prześwietlić pod katem ewentualnego „przeszczepu”. Tu przyda się wspomniany wcześniej wydruk z fabryki. Jeżeli nim nie dysponujemy w celu sprawdzenia zgodności numerów z oglądanym pojazdem wystarczy zadzwonić do dowolnego ASO BMW i podać 7 ostatnich znaków nr nadwozia, które to po wpisaniu do programu ETK lub TIS odkryją przed nami dokładną datę produkcji (miesiąc/rok) wersje nadwozia (oznaczenie modelowe), rodzaj nadwozia (sedan/kombi/coupe/cabrio), rodzaj silnika (pojemność, benzyna/diesel, oraz oznaczenie kodowe np M50 B20 Vanos), przeznaczenie (ruch lewostronny/prawostronny) oraz rodzaj zastosowanej skrzyni biegów (manual/automat) Jeżeli dysponujemy komputerem z dostępem do internetu rozkodowania numeru nadwozia możemy dokonać we własnym zakresie.

Pomocne okażą się strony http://www.bmw-z1.com/VIN/VINdecode-e.cgi , oraz http://www.realoem.com

Pierwsza strona pozwoli nam uzyskać standardowe wyżej wymienione informacje a także dowiemy się z niej jakich ilości płynów eksploatacyjnych wymaga nasz wymarzony pojazd. Natomiast druga strona to elektroniczna wersja programu ETK, gdzie poznamy z jakich części zbudowane jest „rozkodowane” BMW oraz ile one kosztują. Cenę podano w dolarach, ale po jej przeliczeniu na złotówki ceny części nie różnią się znacząco od tych oferowanych w ASO.

Reasumując rozwiniecie skrótu BMW nie zawsze oznacza Będziesz Miał Wydatki. Przy odrobinie dobrych chęci i samozaparcia uda nam się kupić dobry, wymarzony pojazd tej marki, gdzie trzyliterowy skrót można rozwijać jako Będziesz Mógł Wyprzedać, czy Będziesz Miał Wygodę. Jeżeli oglądany przez Ciebie, lub właśnie kupiony pojazd spełnia opisane w naszej serii artykułów wymagania, to nie pozostaje nam nic innego niż tylko życzyć długiej i szczęśliwej eksploatacji.

Ostrzegamy! zakup BMW to często wybór na całe życie. Po prostu kupując auto tej marki ciężko jest później odnaleźć się w innym samochodzie.

 

Podobne

BMW Niva

BMW w nadwoziu ŁADY NIVY – trzeba to zobaczyć

Rosjanie... wszystko u nich jest szalone - nawet tuning. Pokazywaliśmy już kiedyś ciężarówkę ZIŁ z napędem od BMW X5M. Tym razem mamy dla Was Ładę Nivę z wnętrznościami BMW przygotwaną przez rosyjskiego tunera BMW - firmę NO NAME. Ta Niva, to nie jest po prostu Łada z silnikiem BMW. Modyfikacje zaszły bardzo daleko... Wiele układów…

BMW M1 na torze Hockenheim 2008 rok

BMW M1 – Niechciane supersportowe coupé końca lat 70

BMW M1 E26 - samochód, który na rynku poniósł porażkę, a obecnie jest wielką legendą w historii seryjnych BMW. Do tego jedynym seryjnym BMW z  umieszczonym centralnie silnikiem. Projekt „Turbo Coupè” Paul Bracq, ówczesny szef działu projektowania marki BMW, przedstawił w 1972 roku projekt nazwany „Turbo Coupè”. Miał on posłużyć do konkurowania w wyścigach długodystansowych…