Zakaz sprzedaży aut spalinowych to nic dobrego - uważa prezes BMW - Trends Magazines

Zakaz sprzedaży aut spalinowych to nic dobrego – uważa prezes BMW

Wygląda na to, że BMW jest jednym z tych producentów, którzy nie są zachwyceni decyzją UE o zakazie sprzedaży i produkcji aut spalinowych od 2035 roku. Oliver Zipse, szef BMW mocno skrytykował te plany. 

BMW już nie raz podkreślało, że stoi murem za silnikami spalinowymi i będzie je produkować tak długo, jak to możliwe. Co ciekawe, ta sama marka przecież jedna z pierwszych zaprezentowała innowacyjne modele elektryczne – i3 oraz i8. Obecnie bawarski koncern wydaje miliony na rozwój samochodów elektrycznych, ale mimo to władze marki sprzeciwiają się decyzji UE

Podczas Innovation Day w Bawarii, prezes BMW, Oliver Zipse powiedział: „Uważamy, że rezygnacja z silników spalinowych w Europie to błąd. Branża motoryzacyjna będzie wyglądała zupełnie inaczej pod względem skali i struktury niż obecnie, jeśli pozostaniemy tylko przy jednej technologii”. Później dodaje, że wyeliminowanie silników spalinowych z rynku może spowodować „zniekształcenia, których nikt nie będzie w stanie kontrolować”

Według szefa BMW alternatywą mogą być ogniwa wodorowe. Stworzenie infrastruktury do napełniania aut wodorem byłoby szybszy i tańsze niż tworzenie całej sieci potrzebnej dla samochodów elektrycznych. Biorąc pod uwagę obecny kryzys energetyczny, opinia prezesa BMW nie jest bez znaczenia. 

Na tym jednak nie zatrzymał się Oliver Zipse: „Przekształcenie tradycyjnej stacji benzynowej w wodorową to kwestia zaledwie dwóch dni. Dlatego mocno wierzymy w wodór. Dlatego jestem pewien, że [to ogniwo] nadejdzie w BMW.”

BMW stawia na wodór i z tego powodu Niemcy zawarli współpracę z Toyotą, która przecież jako pierwsza wprowadziła na rynek seryjnie produkowany model wodorowy – Mirai. Kolejnym owocem tej współpracy ma być BMW iX5, napędzane ogniwami wodorowymi. Mogliśmy niedawno oglądać testy tego auta. Produkcyjna wersja ma zadebiutować w 2025 roku. 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

Doceniony po śmierci: 1969 BMW 2800 GTS by Pietro Frua – HISTORIA

W 1969 r. BMW 2800 GTS zostało po raz pierwszy zaprezentowane na targach IAA we Frankfurcie. Owa piękność nie znajdowała się na stoisku BMW. Samochód zdobił box projektanta nadwozi- Pietro Frua (1913–1983). Celem P.F. było nawiązanie współpracy z BMW. Dlatego właśnie zaprojektował on kilka prototypów na bazie bawarskich samochodów. W sumie mówi się, że było…

Kierowca Bugatti jadący ponad 400 km/h może pójść do więzienia

Czeski milioner – Radim Passer rozpędził się swoim Bugatti Chironem na nieograniczonym odcinku niemieckiej autostrady do 417 km/h. Pomimo że nie złamał prawa, grozi mu do 5 lat więzienia. Nagranie z ultraszybkiego przejazdu Bugatti Chirona już publikowaliśmy. Przypomnijmy, że właściciel postanowił wycisnąć siódme poty ze swojego 1500-konnego superauta i w tym celu wybrał się na…