Zakaz sprzedaży aut spalinowych to nic dobrego - uważa prezes BMW - Trends Magazines

Zakaz sprzedaży aut spalinowych to nic dobrego – uważa prezes BMW

Wygląda na to, że BMW jest jednym z tych producentów, którzy nie są zachwyceni decyzją UE o zakazie sprzedaży i produkcji aut spalinowych od 2035 roku. Oliver Zipse, szef BMW mocno skrytykował te plany. 

BMW już nie raz podkreślało, że stoi murem za silnikami spalinowymi i będzie je produkować tak długo, jak to możliwe. Co ciekawe, ta sama marka przecież jedna z pierwszych zaprezentowała innowacyjne modele elektryczne – i3 oraz i8. Obecnie bawarski koncern wydaje miliony na rozwój samochodów elektrycznych, ale mimo to władze marki sprzeciwiają się decyzji UE

Podczas Innovation Day w Bawarii, prezes BMW, Oliver Zipse powiedział: „Uważamy, że rezygnacja z silników spalinowych w Europie to błąd. Branża motoryzacyjna będzie wyglądała zupełnie inaczej pod względem skali i struktury niż obecnie, jeśli pozostaniemy tylko przy jednej technologii”. Później dodaje, że wyeliminowanie silników spalinowych z rynku może spowodować „zniekształcenia, których nikt nie będzie w stanie kontrolować”

Według szefa BMW alternatywą mogą być ogniwa wodorowe. Stworzenie infrastruktury do napełniania aut wodorem byłoby szybszy i tańsze niż tworzenie całej sieci potrzebnej dla samochodów elektrycznych. Biorąc pod uwagę obecny kryzys energetyczny, opinia prezesa BMW nie jest bez znaczenia. 

Na tym jednak nie zatrzymał się Oliver Zipse: „Przekształcenie tradycyjnej stacji benzynowej w wodorową to kwestia zaledwie dwóch dni. Dlatego mocno wierzymy w wodór. Dlatego jestem pewien, że [to ogniwo] nadejdzie w BMW.”

BMW stawia na wodór i z tego powodu Niemcy zawarli współpracę z Toyotą, która przecież jako pierwsza wprowadziła na rynek seryjnie produkowany model wodorowy – Mirai. Kolejnym owocem tej współpracy ma być BMW iX5, napędzane ogniwami wodorowymi. Mogliśmy niedawno oglądać testy tego auta. Produkcyjna wersja ma zadebiutować w 2025 roku. 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

Tuning-VW-Garbus-Hot Rod-widok z boku

Jak zbudować hot roda na bazie Garbusa? Piotr zaczął od 700 złotych

Najbardziej rozpoznawalnym autem VW jest z pewnością Garbus. Od początku produkcji, czyli od końca lat 30., z taśm montażowych zjechało prawie 22 miliony egzemplarzy. O ile kilkanaście bądź kilkadziesiąt lat temu widok popularnego Żuczka nie był niczym nadzwyczajnym, o tyle dzisiaj ich właściciele spotykają się ze zdziwionymi, ale pełnymi serdeczności spojrzeniami innych kierowców. Wraz z…

Alpha-N_Corse_G87_widok z przodu

Jeszcze bardziej wyścigowe BMW M2

ALPHA-N z Rheinbach (Niemcy) od lat znana jest z technologicznie perfekcyjnych i wizualnie innowacyjnych części karbonowych. Teraz firma z Nadrenii zrobiła kolejny krok i rozszerzyła swoją ofertę o markę „ALPHA-N Corse”. Co się pod nią kryje? To linia produktów o charakterze wyścigowym, początkowo przeznaczona dla BMW G87 M2 (oryginalnych i po liftingu). „ALPHA-N Corse” to…