Zagadkowe, prawie seryjne M4 - Trends Magazines

Zagadkowe, prawie seryjne M4

Na pierwszy rzut oka nic nie zdradza atrakcji kryjących się pod nadwoziem. W końcu lżejsze koła, większy spojler i kilka naklejek może mieć każde M4. Do myślenia daje jedynie napis WP620.

Prawdziwi pasjonaci motoryzacji mogą się domyślać, że chodzi o moc. I tak jest faktycznie! Z zaledwie 3 litrów pojemności specjalistom z Wetterauer Performance GmbH udało się wykrzesać 620 KM i 760 Nm. To imponujący skok względem seryjnych 431 KM i 550 Nm.

To jego uzyskania konieczny był montaż zoptymalizowanych turbosprężarek. Tuner poprawił zarówno ich strony „zimne”, jak i „gorące”. M4 ma także kompletny tytanowy wydech firmy Akrapovic, w którym udoskonalone zostały nawet początkowe sekcje downpipe. Prace nad zespołem napędowym zakończono strojeniem elektroniki. Na życzenie klienta może zostać wgrany algorytm potęgujący strzelanie z wydechu przy zmianach biegów czy zdjęciu nogi z gazu.

Na przyczepnym asfalcie M4 od Wetterauer Performance jest w stanie przyspieszyć do 100 km/h w 3,6 s. Ogranicznik prędkości został zlikwidowany, więc WP620 może osiągać 330 km/h, przy których wskazówka prędkościomierza opiera się o koniec skali.

Przy wysokich prędkościach tylna oś jest dociskana do nawierzchni przez pokaźnych rozmiarów spojler z karbonowym skrzydłem. Dodatki z włókna węglowego pojawiły się też w kabinie, pod maską oraz w dolnych częściach zderzaków.

Filigranowe ramiona 20-calowych felgi OZ Ultraleggera poprawiały chłodzenie – i tak wyjątkowo odpornych na przegrzanie – ceramicznych tarcz. Ale to niejedyna ich zaleta. Kultowe obręcze OZ słyną z lekkości. A niższe masy nieresorowane i wirujące to jeszcze bardziej precyzyjne prowadzenie, większa zwinność samochodu i wyostrzona reakcja na gaz.

Fot. Wetterauer

Podobne

Czy to nowe BMW Z3?

Przynajmniej tak mogłoby wyglądać, ale niestety to tylko fantazja jednego z internetowych twórców wirtualnego tuningu. A szkoda, bo takie mogłoby być nowe BMW Z3. Fani marki zapewne pamiętają bardzo odważny i dziś bardzo ceniony projekt jakim było BMW Z3. Nie było to typowe coupe, bo to było wówczas zarezerwowane dla Serii 3 Coupe. Z-trójka była…

Prezes Rolls-Royce’a żegna się z firmą. Kto go zastąpi?

Torsten Müller-Ötvös pełnił funkcję prezesa Rolls-Royce'a przez 14 lat. Był drugim najdłużej pracującym prezesem w historii marki. Dzięki niemu marka rozwinęła skrzydła. Za kadencji Torstena Müllera-Ötvösa marka Rolls-Royce przeszła wiele zmian. Od 2009 roku, gdy został prezesem firmy, w motoryzacji wiele się zmieniło, ale także on znacząco wpłynął na wizerunek tej brytyjskiej marki. Wówczas RR…