Zadbaj o silnik - Common rail jak nowy - Trends Magazines

Zadbaj o silnik – Common rail jak nowy

Serwis auta

Zakup nowej pompy dla układów zasilania common rail to poważny wydatek. Na szczęście pojawiają się profesjonalne metody ich regeneracji.

Ofertę obsługi serwisowej silników wysokoprężnych poszerzyło właśnie Delphi Technologies. Firma przedstawiła nowy program regeneracji pomp common rail popularnych samochodów osobowych, terenowych i dostawczych. Nowa usługa jest zgodna z narzucanymi przez producentów aut standardami napraw. Umożliwia warsztatom oferowanie klientom rozwiązań wysokiej jakości, ale w konkurencyjnej cenie, które są ciekawą alternatywą dla napraw z użyciem oryginalnych części czy korzystania z usług ASO i przynoszą wymierne dochody.


Zobacz więcej

– Sprzedaż nowych pojazdów z silnikami wysokoprężnymi w 2015 roku osiągnęła najwyższy poziom w całej Europie, co oznacza, że miliony pojazdów wchodzą właśnie na niezależny rynek wtórny.

Wobec rosnących zastosowań w lekkich pojazdach użytkowych i dostawczych w najbliższych latach przewidywany jest wzrost liczby napraw układów common rail. Uruchomienie naszego programu regeneracji otworzy dla rynku aftermarket nowe możliwości – wyjaśnia Jean-Francois Bouveyron, wiceprezes Delphi Technologies Aftermarket – EMEA.

Wraz ze starzeniem się pojazdu koszty profesjonalnych napraw stają się nieproporcjonalnie wysokie w stosunku do wartości auta. Ponowne wykorzystanie komponentów przez Delphi Technologies oznacza, że zregenerowana pompa prawie dorównuje nowemu produktowi, co umożliwia obniżenie kosztów naprawy. Poza tym taki proces wymaga zastosowania o 50 proc. mniej materiałów przy ograniczeniu zużycia energii o około 85 proc., co istotnie zmniejsza obciążenie środowiska naturalnego.

Marka Delphi stanowi też gwarancję jakości. Niektóre punkty regeneracji wymieniają tylko uszkodzone części lub, co gorsza, jedynie czyszczą pompę, natomiast Delphi Technologies stosuje rygorystyczny siedmioetapowy proces. Obejmuje on kontrolę rdzenia, demontaż, czyszczenie, dalszą kontrolę, wymianę części na elementy o jakości oryginału, montaż, a wreszcie testowanie i kalibrację. Dzięki takiemu skrupulatnemu podejściu jakość pompy jest zgodna z surowymi wymaganiami specyfikacji oryginału pod względem emisji, oszczędności paliwa i trwałości.

– Warsztaty nie obsługują zazwyczaj wyłącznie samochodów jednego rodzaju. Dzięki uzupełnieniu swoich programów naprawy i wymiany części na nowe o możliwość regeneracji pomp mogą zapewnić klientom wybór bez wpływu na jakość i poziom obsługi – podkreśla Jean-Francois Bouveyron.

Nowa oferta obejmuje 29 pomp common rail DFP1, DFP3 oraz DFP4 pasujących do 22 pojazdów osobowych, lekkich pojazdów użytkowych i terenowych popularnych marek. Są one dostępne od ręki u dystrybutorów Delphi Technologies oraz w autoryzowanej sieci warsztatów. Wszystkie pompy objęte są dwuletnią gwarancją.

Dodatkowe informacje na temat oferowanych przez Delphi Technologies układów wtrysku paliwa do pojazdów z silnikami benzynowymi i Diesla można znaleźć na stronie delphiautoparts.com/pol

Szymon Łukasik

Fot. Delphi

(BMW TRENDS 3/2019)

Podobne

VW Passat B6 vs. VW Passat B7 – który lepszy?

Z liczbą ponad 15 milionów sprzedanych egzemplarzy Volkswagen Passat jest jednym z najpopularniejszych samochodów na świecie. Sprawdzamy dwa wciąż bardzo popularne modele w rodzinnym nadwoziu kombi. Oto VW Passat B6 vs. VW Passat B7. Bezpośrednie porównania są najkorzystniejsze z wielu aspektów. Dzięki możliwości zestawienia ze sobą na żywo dwóch generacji tego samego modelu możemy łatwiej…

1991_bmw_325i_touring

Projekt E30 z silnikiem M3. Ile to jest warte?

To E30 świetnie oddaje znaczenie określenia "projekt". Widać, ze auto sporo przeszło. Pod maskę trafił silnik z M3 wraz ze skrzynią biegów. Większa moc wymusiła wiele innych modyfikacji. To takie prawdziwe E30 Touring, które ktoś robił pod siebie. Ile coś takiego jest warte na drugim końcu świata?  Aukcja To E30 jest obecnie przedmiotem aukcji na…