Z wielkopolskiej fabryki wyjechało już 4 mln Volkswagenów - Trends Magazines

Z wielkopolskiej fabryki wyjechało już 4 mln Volkswagenów

Fabryka Volkswagena w Wielkopolsce została otwarta 30 lat temu i teraz święci swój jubileusz. VW ma też drugą okazję do świętowania, bowiem z taśmy zjechał tam 4-milionowy samochód. 

Początki poznańskiej fabryki sięgają 1993 r., kiedy to uruchomiono montaż w systemie SKD (ang. semi-knocked-down). Początkowo powstawały tu Volkswageny Transportery, później także Skody Octavia i Fabia oraz Volkswageny Passat i Polo.

Przełom nastąpił 10 lat później, kiedy zakład przeszedł dużą modernizację i uruchomiono w nim pełną produkcję w systemie CKS (completely-knocked-down). Z taśm zaczęły zjeżdżać Volkswageny Transporter i Caddy, przy czym ten drugi powstaje wyłącznie w Polsce.

„W tym roku mija 20 lat od momentu rozpoczęcia jego produkcji w stolicy Wielkopolski. Dzisiaj Volkswagen Poznań jest największym producentem samochodów w Polsce, a także jedynym miejscem na świecie w którym wytwarzany jest Caddy. Przypomnę, że światowa premiera Caddy czwartej generacji odbywała się właśnie w Poznaniu, a obecnie z naszych taśm produkcyjnych zjeżdżają modele piątej generacji” – informuje Dietmar Mnich, prezes Zarządu Volkswagen Poznań.

Czteromilionowym egzemplarzem okazał się Volkswagen Caddy piątej generacji, który trafi do klienta na polskim rynku. Auto napędza silnik 2.0 TDI o mocy 122 KM, jednostkę połączono siedmiostopniową przekładnią DSG. Na liście wyposażenia jubileuszowego Volkswagena Caddy znalazły się m.in. multifunkcyjna kierownica obszyta skórą, kamera cofania, asystent pasa ruchu i asystent hamowania awaryjnego z funkcją wykrywania pieszych i rowerzystów. Dodatkowo auto wyposażone jest w pakiet akustyczny i felgi z lekkich stopów.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

Widok z boku VW-Passat-B8-GTE

Passat na prąd! Trzy twarze wersji GTE

Na rynku jest mnóstwo hybryd, które cierpią na tzw. choroby wieku dziecięcego wskutek błędów tworzących je inżynierów. Niedopracowane samochody zniechęcają klientów do tej rozwijającej się technologii. Ale ten problem nie dotyczy Passata GTE. To dojrzała, bardzo sprawna i skuteczna hybryda typu plug-in z mnóstwem mądrych i przydatnych rozwiązań. Wygląda na to, że konstruktorom w jednym aucie udało się połączyć…

Mercedes 300 SLR Uhlenhaut: Kupisz za niego pół gminy

Wyjątkowy Mercedes 300 SLR Uhlenhaut z 1955 roku został sprzedany w muzeum marki w Stuttgarcie, na tajemniczej aukcji, którą współorganizował dom aukcyjny RM Sotheby's. Zobacz, ile kosztuje najdroższy samochód na świecie.  Do tej pory miano najdroższego auta świata należało do Ferrari GTO z 1962 roku, którego wylicytowano za 48 mln dolarów (ok. 45 mln euro).…