Z wielkopolskiej fabryki wyjechało już 4 mln Volkswagenów - Trends Magazines

Z wielkopolskiej fabryki wyjechało już 4 mln Volkswagenów

Fabryka Volkswagena w Wielkopolsce została otwarta 30 lat temu i teraz święci swój jubileusz. VW ma też drugą okazję do świętowania, bowiem z taśmy zjechał tam 4-milionowy samochód. 

Początki poznańskiej fabryki sięgają 1993 r., kiedy to uruchomiono montaż w systemie SKD (ang. semi-knocked-down). Początkowo powstawały tu Volkswageny Transportery, później także Skody Octavia i Fabia oraz Volkswageny Passat i Polo.

Przełom nastąpił 10 lat później, kiedy zakład przeszedł dużą modernizację i uruchomiono w nim pełną produkcję w systemie CKS (completely-knocked-down). Z taśm zaczęły zjeżdżać Volkswageny Transporter i Caddy, przy czym ten drugi powstaje wyłącznie w Polsce.

„W tym roku mija 20 lat od momentu rozpoczęcia jego produkcji w stolicy Wielkopolski. Dzisiaj Volkswagen Poznań jest największym producentem samochodów w Polsce, a także jedynym miejscem na świecie w którym wytwarzany jest Caddy. Przypomnę, że światowa premiera Caddy czwartej generacji odbywała się właśnie w Poznaniu, a obecnie z naszych taśm produkcyjnych zjeżdżają modele piątej generacji” – informuje Dietmar Mnich, prezes Zarządu Volkswagen Poznań.

Czteromilionowym egzemplarzem okazał się Volkswagen Caddy piątej generacji, który trafi do klienta na polskim rynku. Auto napędza silnik 2.0 TDI o mocy 122 KM, jednostkę połączono siedmiostopniową przekładnią DSG. Na liście wyposażenia jubileuszowego Volkswagena Caddy znalazły się m.in. multifunkcyjna kierownica obszyta skórą, kamera cofania, asystent pasa ruchu i asystent hamowania awaryjnego z funkcją wykrywania pieszych i rowerzystów. Dodatkowo auto wyposażone jest w pakiet akustyczny i felgi z lekkich stopów.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

Miał być Golf, a jest… Jetta

Golf to najpopularniejsze auto z Wolfsburga poddawane mniej lub bardziej wyrafinowanemu tuningowi. To także najczęściej spotykany i zarazem modyfikowany niemiecki klasyk z olbrzymią rzeszą fanów. Łukasz, właściciel opisywanego samochodu, także miał chrapkę na klasycznego Golfa. Jednak splot różnych wydarzeń sprawił, że w jego garażu zamiast Golfa pojawiła się klasyczna Jetta. Łukasz swoją przygodę z klasycznymi autami z Wolfsburga zaczynał jak większość…

Lumma---CLR-LD przód bok

LUMMA przedstawia program udoskonalania nowego Defendera

LUMMA Design indywidualizuje Land Rovera Defender Type L663. Potężne ulepszenia wydajności i układy wydechowe ze sportowym dźwiękiem są już testowane. Termin realizacji programu udoskonalania, który jest również opracowywany pod kątem modelu Defender 5.0 Top, to wiosna 2021 roku.  Szerokie nadwozie LUMMA łączy w sobie wyrafinowaną aerodynamikę z agresywnym wyglądem: duże wloty powietrza na błotnikach zapewniają…