W tym roku obecny Passat kończy żywot. Czy VW ID.7 to jego następca? - Trends Magazines

W tym roku obecny Passat kończy żywot. Czy VW ID.7 to jego następca?

Na trwających targach elektroniki CES 2023 w Las Vegas Volkswagen zaprezentował nowy model z elektrycznej serii ID. Tym razem to VW ID.7, czyli elektryczne auto klasy średniej, które być może będzie nowoczesnym następcą Passata. 


 

Już sam fakt, że Volkswagen pokazuje nowy model na targach elektroniki pokazuje, jak bardzo będzie zmieniała się motoryzacja. Oczywiście producenci wykorzystywali takie wydarzenia, żeby pochwalić się nowinkami technologicznymi, ale raczej nie pokazywali tam nowych modeli. Volkswagen zaprezentował elektryczny model ID.7, który może okazać się następcą kultowego już Passata. 

To jeszcze nie jest auto produkcyjne, o czym świadczy kolorowy kamuflaż, ale już coś nie coś możemy o ID.7 powiedzieć. Nowy Volkswagen będzie duży – mierzy 4,94 m długości, 1,86 m szerokości i 1,53 m wysokości. Rozstaw osi wynosi 2,97 m. Dla porównania oto wymiary Passata: 4,78 m długości, 1,83 m szerokości, 1,50 m wysokości i rozstaw osi wynoszący 2,78 m. ID.7 będzie więc dużo dłuższy, ale czy przestronniejszy? Nowy elektryk powstanie na platformie MEB.

Wnętrze ID.7 będzie bardzo minimalistyczne

Głównym elementem we wnętrzu będzie duży 15-calowy ekran, który obsługuje wszystkie funkcje samochodu. W aucie nie znajdziemy już praktycznie żadnych tradycyjnych przycisków. Drugi, mniejszy wyświetlacz będzie pełnił funkcję zegarów. Volkswagen chwali się inteligentną klimatyzacją, a więc możemy mieć do czynienia z kompletnie wyodrębnionymi strefami chłodzenia/ogrzewania.

Parametry techniczne VW ID.7 są jeszcze nieznane. Producent z Wolfsburga podaje, że auto ma mieć zasięg nawet 700 km (wg. normy WLTP) oraz moc 299 KM, czyli tyle co w modelu ID.5 GTX. Jednak bateria ma być większa, bo przekraczać 100 kWh. VW ID.7 jest wyjątkowo aerodynamiczne. W zależności od wersji, współczynnik oporu powietrza Cx wynosi od 0,23 do 0,24. Pomagają w tym np. chowane w nadwoziu klamki.

Czy VW ID.7 zastąpi Passata?

Raczej nie. Po pierwsze elektryczny Volkswagen jest dużo większy i bliżej mu do Arteona. Po drugie niemiecki producent zapowiedział dziewiątą generację Passata, która zadebiutuje jeszcze w tym roku, ale ukaże się tylko w wersji kombi. Nie wykluczone jednak, że wielu klientów, którzy do tej pory wybierali popularnego sedana zdecydują się na największy elektryczny model w gamie VW. 

Nowy VW ID.7 oficjalną premierę będzie miał w kwietniu, a na rynek ma trafić w drugiej połowie 2023 roku. Spodziewamy się, że cena Volkswagena ID.7 będzie startować od co najmniej 250 000 złotych dla wariantu z najmniejszą dostępną baterią.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

VW Garbus 1200 tuning

Garbus na światowym poziomie. Polski projekt, a jak z USA

Na początku zwróćcie, proszę, uwagę na napis na boku Garbusa i przyjrzyjcie mu się dobrze. Jest to wariacja i prowokacja na temat słowa California. I wiecie co, wszystko inne w tym aucie jest tak samo szalone, jak ten napis. Dzidek, jego właściciel, od zawsze kochał Garbusy. Pierwszego własnego kupił za pieniądze z osiemnastki. Choć nie ciągnąłem go za język, to czułem,…

Logo na bagażniku BMW M5

BMW M5 – siódme wcielenie legendy także w kombi

Siódma generacja BMW M5 stała się faktem. Legendarna limuzyna High Performance z 40-letnią historią ma teraz po raz pierwszy zelektryfikowany układ napędowy. Specjalnie dostosowana do tego modelu wersja napędu M HYBRID daje nowemu BMW M5 maksymalną moc 727 KM i moment obrotowy 1000 Nm. 4,4-litrowy silnik V8 z technologią M TwinPower Turbo i silnik elektrycznego…