W tym roku obecny Passat kończy żywot. Czy VW ID.7 to jego następca? - Trends Magazines

W tym roku obecny Passat kończy żywot. Czy VW ID.7 to jego następca?

Na trwających targach elektroniki CES 2023 w Las Vegas Volkswagen zaprezentował nowy model z elektrycznej serii ID. Tym razem to VW ID.7, czyli elektryczne auto klasy średniej, które być może będzie nowoczesnym następcą Passata. 


 

Już sam fakt, że Volkswagen pokazuje nowy model na targach elektroniki pokazuje, jak bardzo będzie zmieniała się motoryzacja. Oczywiście producenci wykorzystywali takie wydarzenia, żeby pochwalić się nowinkami technologicznymi, ale raczej nie pokazywali tam nowych modeli. Volkswagen zaprezentował elektryczny model ID.7, który może okazać się następcą kultowego już Passata. 

To jeszcze nie jest auto produkcyjne, o czym świadczy kolorowy kamuflaż, ale już coś nie coś możemy o ID.7 powiedzieć. Nowy Volkswagen będzie duży – mierzy 4,94 m długości, 1,86 m szerokości i 1,53 m wysokości. Rozstaw osi wynosi 2,97 m. Dla porównania oto wymiary Passata: 4,78 m długości, 1,83 m szerokości, 1,50 m wysokości i rozstaw osi wynoszący 2,78 m. ID.7 będzie więc dużo dłuższy, ale czy przestronniejszy? Nowy elektryk powstanie na platformie MEB.

Wnętrze ID.7 będzie bardzo minimalistyczne

Głównym elementem we wnętrzu będzie duży 15-calowy ekran, który obsługuje wszystkie funkcje samochodu. W aucie nie znajdziemy już praktycznie żadnych tradycyjnych przycisków. Drugi, mniejszy wyświetlacz będzie pełnił funkcję zegarów. Volkswagen chwali się inteligentną klimatyzacją, a więc możemy mieć do czynienia z kompletnie wyodrębnionymi strefami chłodzenia/ogrzewania.

Parametry techniczne VW ID.7 są jeszcze nieznane. Producent z Wolfsburga podaje, że auto ma mieć zasięg nawet 700 km (wg. normy WLTP) oraz moc 299 KM, czyli tyle co w modelu ID.5 GTX. Jednak bateria ma być większa, bo przekraczać 100 kWh. VW ID.7 jest wyjątkowo aerodynamiczne. W zależności od wersji, współczynnik oporu powietrza Cx wynosi od 0,23 do 0,24. Pomagają w tym np. chowane w nadwoziu klamki.

Czy VW ID.7 zastąpi Passata?

Raczej nie. Po pierwsze elektryczny Volkswagen jest dużo większy i bliżej mu do Arteona. Po drugie niemiecki producent zapowiedział dziewiątą generację Passata, która zadebiutuje jeszcze w tym roku, ale ukaże się tylko w wersji kombi. Nie wykluczone jednak, że wielu klientów, którzy do tej pory wybierali popularnego sedana zdecydują się na największy elektryczny model w gamie VW. 

Nowy VW ID.7 oficjalną premierę będzie miał w kwietniu, a na rynek ma trafić w drugiej połowie 2023 roku. Spodziewamy się, że cena Volkswagena ID.7 będzie startować od co najmniej 250 000 złotych dla wariantu z najmniejszą dostępną baterią.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

Sprzedający Astrę G nakręcił o tym reportaż w stylu Uwaga TVN – VIDEO

Wydawać by się mogło, że nie ma nic bardziej nudnego od sprzedaży używanego samochodu. Przecież w serwisie otomoto.pl jest obecnie ponad 240 tys. aktywnych ogłoszeń na pojazdy używane. Jak sprawić, żeby nasze ogłoszenie zdobyło rozgłos i pisał o tym cały internet? Z tego trudnego zadania na piątkę wywiązał się mieszkaniec Kamiennej Góry, który nakręcił telewizyjny…

Tuning Mini by OCTANEFACTORY widok z przodu

Elektrotuning – co to takiego? Spójrzcie na to MINI…

Samochody elektryczne i tuning – to brzmi co najmniej dziwnie. Gdzie bowiem strzały z rury wydechowej i soczyste audio? Taka jest przecież rzeczywistość. Wielu entuzjastów benzyny niechętnie korzysta z cichych aut elektrycznych. Jedzie jednak nowe.   OCTANEFACTORY, firmy z Zagłębia Ruhry, która specjalizuje się w tuningu MINI razem z Barracuda Racing Wheels postanowiła udowodnić, że…