W styczniu 2022 sprowadziliśmy najmniej aut od 8 lat - Trends Magazines

W styczniu 2022 sprowadziliśmy najmniej aut od 8 lat

Na razie mamy dane tylko za styczeń, ale jeśli ten trend się utrzyma możemy mieć do czynienia z największym od 8 lat spadkiem sprowadzanych zza granicy aut. To bezpośredni skutek braku pojazdów w całej Europie.

W styczniu zarejestrowano w Polsce 61 062 pojazdy używane sprowadzone z zagranicy. To spadek o 6,8 proc. w porównaniu do stycznia ubiegłego roku. Tak niski wynik zanotowaliśmy po raz ostatni 8 lat temu.

Jednocześnie rośnie wiek pojazdów, które sprowadzamy. Te „ściągnięte” w styczniu miały średnio 12 lat i 4 miesiące. Co ciekawe, w przypadku aut na benzynę średni wiek jest o blisko rok wyższy i wynosi 13 lat i 3 miesiące. Najchętniej sprowadzamy auta z roczników 2009, 2008, 2007 i 2006.

Wiek samochodów może mieć związek z w miarę przystępnymi cenami tych pojazdów za granicą. Dodatkowym czynnikiem może być jeszcze niezbyt skomplikowana ich konstrukcja (większość silników spełnia jeszcze normę Euro 4), co z kolei przykłada się na wysoką bezawaryjność i niewielkie koszty napraw.

Nadal najwięcej samochodów przyjeżdża do nas z Niemiec, choć w styczniu zanotowano tu spory spadek (o ponad 10 proc.). Drugim co do popularności kierunkiem jest Francja (wzrost importu o blisko 9 proc.), a podium zamyka Belgia (także spadek o blisko 3 proc.).

Jakie auta najczęściej sprowadzamy? Oto lista 10 modeli

  1. Audi A4
  2. Opel Astra
  3. VW Golf
  4. BMW Serii 3
  5. Audi A3
  6. Opel Corsa
  7. Ford Focus
  8. Ford Fiesta
  9. Audi A6
  10. VW Polo

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

BMW M2 CS czy BMW M240i?

Jeden z fanów BMW w Stanach Zjednoczonych zestawił dwa sportowe coupe bawarskiej marki - M2 CS oraz M240i. Teoretycznie dwa różne samochody, choć obydwa nastawione na dawanie maksimum frajdy z jazdy dla kierowcy. Które lepsze? BMW M2 CS powstało jako ostatni okrzyk modelu M2 w jego najostrzejszym wydaniu. Powstały w sumie trzy odmiany M2 -…

VW Typ3 Variant w czasie jazdy

Typ 3 – pierwszy uniwersalny Vokswagen

Pod koniec 1959 roku zarząd VW doszedł do wniosku, iż należy wzbogacić dotychczasową skromną ofertę. Podstawowe założenia dla konstruktorów nowego Volkswagena lat sześćdziesiątych były jasne - bardziej uniwersalny i nowocześniejszy samochód - VW Typ 3. Od T1 do T3 Klienci nie mieli bowiem dotychczas wielkiego wyboru. Produkowano tylko dwa auta: Garbusa (Typ 1) i Transportera…