W styczniu 2022 sprowadziliśmy najmniej aut od 8 lat - Trends Magazines

W styczniu 2022 sprowadziliśmy najmniej aut od 8 lat

Na razie mamy dane tylko za styczeń, ale jeśli ten trend się utrzyma możemy mieć do czynienia z największym od 8 lat spadkiem sprowadzanych zza granicy aut. To bezpośredni skutek braku pojazdów w całej Europie.

W styczniu zarejestrowano w Polsce 61 062 pojazdy używane sprowadzone z zagranicy. To spadek o 6,8 proc. w porównaniu do stycznia ubiegłego roku. Tak niski wynik zanotowaliśmy po raz ostatni 8 lat temu.

Jednocześnie rośnie wiek pojazdów, które sprowadzamy. Te „ściągnięte” w styczniu miały średnio 12 lat i 4 miesiące. Co ciekawe, w przypadku aut na benzynę średni wiek jest o blisko rok wyższy i wynosi 13 lat i 3 miesiące. Najchętniej sprowadzamy auta z roczników 2009, 2008, 2007 i 2006.

Wiek samochodów może mieć związek z w miarę przystępnymi cenami tych pojazdów za granicą. Dodatkowym czynnikiem może być jeszcze niezbyt skomplikowana ich konstrukcja (większość silników spełnia jeszcze normę Euro 4), co z kolei przykłada się na wysoką bezawaryjność i niewielkie koszty napraw.

Nadal najwięcej samochodów przyjeżdża do nas z Niemiec, choć w styczniu zanotowano tu spory spadek (o ponad 10 proc.). Drugim co do popularności kierunkiem jest Francja (wzrost importu o blisko 9 proc.), a podium zamyka Belgia (także spadek o blisko 3 proc.).

Jakie auta najczęściej sprowadzamy? Oto lista 10 modeli

  1. Audi A4
  2. Opel Astra
  3. VW Golf
  4. BMW Serii 3
  5. Audi A3
  6. Opel Corsa
  7. Ford Focus
  8. Ford Fiesta
  9. Audi A6
  10. VW Polo

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

BMW M3 Touring coraz bliżej

Trwają właśnie zimowe testy nadchodzącego BMW M3 Touring. Jak najlepiej testować auta bawarskiej marki? Jeżdżąc bokiem!  BMW M3 Touring nigdy nie pojawiło się oficjalnie. Pojawiały się wizualizacje, pokazywaliśmy także indywidualne projekty "emek" w nadwoziu kombi, ale BMW nigdy nie pokazało topowej Serii 3 w praktycznym wydaniu. W nowej generacji się to zmieni, a nowe auto…

BMW 525 TDS. Awaryjne czy niesłusznie owiane złą sławą?

Znane jest powiedzenie: „nieważne, co mówią, ważne, żeby mówili”. Na pewno na takiej zasadzie swoją sławę zbudował silnik 2.5 TDS. Montowany był w BMW serii 3 (E36), 5 (E34, E39) oraz 7 (E38) oraz w Oplu Omega. Dużo się mówi na temat tego motoru, ale czy to wszystko jest prawda? Nasz Czytelnik postara się obalić…