VW: W przemyśle trwa wielka transformacja w kierunku cyfryzacji, robotyzacji i automatyzacji - Trends Magazines

VW: W przemyśle trwa wielka transformacja w kierunku cyfryzacji, robotyzacji i automatyzacji

Fabryka VW produkcja

Powstają nowe zawody, o których jeszcze 20 lat temu nikt nie myślał, a wśród specjalistów panuje przekonanie, że już teraz ludzkość musi przygotowywać się do wykonywania zawodów, których jeszcze nie ma.

PRENUMERATA TRENDS

Cyfryzacja i automatyzacja widoczna jest również bardzo wyraźnie w przemyśle samochodowym. Polska w roku 2019 znalazła się po raz pierwszy w czołowej piętnastce państw kupujących najwięcej robotów przemysłowych. W nowej spawalni Volkswagen Poznań zamontowano ich aż 450. Zmiana sposobu produkcji wymusza również zmiany na rynku pracy.

VW: Raport IFR

Międzynarodowa Federacja Robotyki (IFR) opublikowała najnow¬szy raport podsumowujący sprzedaż robotów w ubiegłym roku. Jak wynika z danych IFR, populacja maszyn w przemyśle rośnie i niedługo dobije do 3 mln jednostek. Jednym z krajów, które zdaniem Federacji w 2019 roku były liderami, jest Polska. Dzisiaj na całym świecie pracuje 2,7 milionów robotów przemysłowych. Tylko w ostatnich 5 latach (2014-2019) nastąpił przyrost o 85 procent. 1/3 wyprodukowanych na całym świecie robotów trafia do przemysłu motoryzacyjnego. W ślad za tym zmienia się rynek pracy – jest coraz większe zapotrzebowanie na specjalistów z zupełnie nowych dziedzin.

Automatyzacja produkcji w Volkswagen Poznań wkroczyła w zasadniczą fazę. Zakłady – unowocześnione w ostatnim roku w związku z rozpoczęciem produkcji modelu Caddy 5 – wzbogaciły się o kolejnych 450 robotów, których zadaniem będzie wykonywanie powtarzalnych procesów produkcyjnych. Dzięki temu stopień automatyzacji zwiększył się niemal dwukrotnie: z 43% do ponad 80%. W ślad za tym blisko trzykrotnie zwiększyło się zapotrzebowanie na operatorów tego typu urządzeń. Konferencja „Nowe kompetencje na nowe czasy” dała możliwość przedstawienia działań Volkswagen Poznań w zakresie przygotowywania nowych kadr i obecnych pracowników do nowych wyzwań zawodowych.

Markenhochaus (Brand Tower) - new Volkswagen logo

VW Poznań

„W Volkswagen Poznań rozpoczęliśmy pracę nad kompetencjami przyszłości już w 2017. Z naszego doświadczenia, ale też z doświadczenia naszych kolegów z innych zakładów Grupy Volkswagen wiemy, że jesteśmy w stanie przewidzieć jakich kompetencji będziemy potrzebowali najdalej za 2 lata” – kontynuowała Jolanta Musielak. „Na bieżąco reagujemy na zmieniające się potrzeby. Prowadzimy szkolenia z zakresu automatyki, robotyki, hydrauliki, pneumatyki. Szkolenia obejmują szeroką tematykę – ponad 150 tematów szkoleniowych. 81 z nich realizowanych jest w naszym własnym Centrum Szkoleniowym przez 10 wykwalifikowanych trenerów wewnętrznych. Od początku przygotowań do rozruchu produkcji Caddy przeszkoliliśmy ponad 3000 pracowników.”
szkoła Volkswagen

Szkoły branżowe

By pozyskać odpowiednio wykwalifikowane kadry pracownicze, Volkswagen Poznań współpracuje również ze szkołami branżowymi: od 2005 roku z Zespołem Szkół nr 1 w Swarzędzu, a od roku 2016 r. z Zespołem Szkół Politechnicznych we Wrześni. Klasy patronackie Volkswagen Poznań w tych szkołach uczą w zawodach: automatyk, mechatronik, elektromechanik pojazdów samochodowych, operator maszyn i urządzeń odlewniczych oraz mechanik precyzyjny. Na poziomie technikum z kolei w zawodach: technik informatyk oraz technik automatyk. Obecnie we wszystkich klasach kształci się 139 uczniów. Od roku 2008 r. do dalszej pracy w Volkswagen Poznań przyjęto 505 absolwentów klas patronackich.

Podobne

Jak to jest żyć z klasycznym Porsche 911T – VIDEO

Petrolicious.com po raz kolejny pokazuje kulturę klasycznej motoryzacji w wyjątkowy i piękny sposób. Tym razem filmowcy zabierają nas w podróż do Belgii, gdzie spotykamy się z właścicielem Porsche 911T z 1970 roku. W opcjach można uruchomić polskie napisy- zachęcamy, żeby poświęcić temu wideo 6 minut. https://www.youtube.com/watch?v=XJC7h1T5-nE

Kupujemy używane: Volkswagen Lupo GTI. Zalety, wady i typowe usterki

Proste, mocne, szybkie i niesamowicie zwinne. Nieprzypadkowo uchodzi za bezpośredniego spadkobiercę kultowego Golfa I GTI. 125 KM przy masie własnej 980 kilogramów i twardym zawieszeniu zapewnia masę dobrej zabawy. Lupo prowokuje do mocnego wciskania gazu i dynamicznego pokonywania zakrętów. Jak by tego było mało, cieszy oko, a na co dzień rozpieszcza wyposażeniem, o którym można…