VW Polo 86 za 520 zł w stylu rat look - Trends Magazines

VW Polo 86 za 520 zł w stylu rat look

Tuning VW Polo 86C rat look widok z przodu

Niektórzy, co prawda, uważają je za jeżdżące śmietniki, ale one pomimo wszystko trwają i – co ważniejsze – zmieniają się w zadziorne „szczury”. Samochody w stylu rat look, bo właśnie o nich mowa, bez wątpienia mają bardzo specyficzne cechy. Jakie, oceńcie sami.

 

VW Polo 86C Steilheck za 520 zł!

Ta historia zaczęła się od wygrania aukcji internetowej. Jak nietrudno odgadnąć, jej przedmiotem był Volkswagen Polo 86C w wersji Steilheck albo raczej to, co z niego zostało. Ale o tym chwilę później. Decydując się na zakup auta, nabywca brał pod uwagę „darmową” cenę – jedne pięćset dwadzieścia złotych, oraz fakt, że może je odebrać osobiście w mieście, w którym mieszka, a także obecność najważniejszego wówczas dla niego elementu, jakim był szyberdach.

Tuning VW Polo 86C rat look widok od tyłu

Powody mogą być przecież różne. Kiedy przybył na miejsce transakcji, okazało się, że Polo w niczym nie przypomina kolorowego autka ze zdjęcia w Internecie. Rdza i przegniłe wnętrze oraz silnik niedający oznak życia – taki obraz nikogo nie wprawiłby w dobry humor, zwłaszcza w zimny listopadowy wieczór. Ten pesymistyczny początek historii nie wróżył nic dobrego. A jednak Polo stało się własnością Marcysia, który wraz z kolegami przetransportował nowego „szczura” pod dom. Autko spędziło kolejne dwa miesiące pod chmurką w oczekiwaniu na decyzję nowego właściciela. Wreszcie zapadła. Polo stanie się „szczurem” z prawdziwego zdarzenia! Od tej chwili obowiązywała pełna mobilizacja. W budowaniu nowego projektu pod nazwą „Szczur” swoją pomoc zaoferowali koledzy ze Style Poznań.

Budowa „szczura” na czterech kołach

Prace rozpoczęto od usunięcia zniszczonego, cuchnącego i przegniłego wnętrza. Na śmietniku wylądowały wszystkie dywaniki i wykładziny, elementy wygłuszenia i przednie fotele, tylna kanapa oraz komplet boczków. Po dokładnym oczyszczeniu i wysprzątaniu auta przyszedł czas na naprawy, mające na celu przysposobienie Polówki do jazdy. Naprawiona została instalacja elektryczna i uruchomiony silnik. Stare zawieszenie było zupełnie nieprzydatne.

Tuning VW Polo 86C rat look w czasie jazdy

Zastąpiono je więc gwintowanymi amortyzatorami, pochodzącymi z innego tuningowanego Polo. Patryk, właściciel dawcy, czyli pomarańczowej Polówki z ekipy Style Poznań, którą prezentowaliśmy jakiś czas temu w VW TRENDS, także aktywnie uczestniczył w pracach nad „szczurem”. Dodatkowo dla usztywnienia karoserii w aucie zamontowano rozpórki przednich i tylnych kielichów amortyzatorów.

Tuning VW Polo 86C rat look rozpórka w we wnętrzu i tablica rejestracyjna California 3SAM123

Wymieniono również elementy układu hamulcowego, ponieważ seryjne nadawały się wyłącznie do zamontowania w aucie typu „suicide kid”. Nowe graty, czyli zaciski i przewody od Polo GT oraz tarcze Brembo i klocki Ferrodo, także zapożyczono z Polówki Patryka. „Szczur” został wyposażony w felgi od Polo G40 w rozmiarze 6×13 cali, wykonane przez BBS-a. Założono na nie opony Dunlop 195/45R13.

Zmiany we wnętrzu Polo

Po doprowadzeniu „szczura” do stanu używalności należało zająć się jego ogołoconym wnętrzem. W efekcie przeprowadzonych wielkich porządków ostały się w nim bowiem jedynie deska rozdzielcza i pedały. Po zmianach Polo jest autem, w którym podróżować mogą wyłącznie dwie osoby. Jednak nie maksymalna liczba pasażerów jest tutaj najważniejsza.

Tuning VW Polo 86C rat look przednie fotele

 

Szczerze mówiąc, jest ona na ostatnim miejscu, podobnie jak kwestia pojemności bagażnika. Nowe fotele również wymontowano z Polo, tyle że z o wiele młodszego egzemplarza. Oprócz nich w środku Polówki znajdziemy też szelkowe pasy i nakładki na pedały Sparco, dwa dywaniki, obrotomierz wykonany własnoręcznie na bazie puszki po Red Bullu i wskaźnika VDO oraz, oczywiście, jeden z najważniejszych elementów wyposażenia – małą kierownicę o średnicy 320 milimetrów.

Tuning VW Polo 86C rat look kokpit

Oprócz tego jest także mnóstwo gołej blachy i jedna kalifornijska tablica rejestracyjna. Mówiąc krótko, jest tam tylko to, co „szczury” lubią najbardziej.

„Szczurze” ozdoby

Nie spodziewajcie się szczególnych fajerwerków na zewnątrz. Na karoserii pozostała, rzecz jasna, obowiązkowa w tym przypadku rdza oraz ślady długiego i intensywnego użytkowania.

Tuning VW Polo 86C rat look kil desko na bagażniku z kobietą

Oprócz tych „szczurzych” ozdób na karoserii pojawiło się kilkanaście naklejek kojarzących się z dwiema deskami surfingowymi. Ten sport jest bowiem jedną z pasji właścicieli. Pusta beczka po kapuście została znaleziona na drodze, a że los naszej planety, jak również stopień jej zaśmiecenia, nie są kolegom obojętne – beczka  pojechała z nimi. I już została.

To nie koniec

Do ukończenia prac nad „szczurem” z wyższymi sportowymi aspiracjami brakuje jednego, aczkolwiek bardzo ważnego punktu. W fazie przygotowań jest bowiem silnik o pojemności 1,3 litra i sprężarką mechaniczną z wersji G40.

Tuning VW Polo 86C rat look silnik 1.1

Kiedy tylko dopieszczony motorek trafi pod maskę pomarańczowego „szczura”, jego metamorfoza zostanie uznana za zakończoną i pełną. Warto będzie wtedy przejechać się nim po mieście, by zobaczyć miny niektórych wyprzedzanych spod świateł kierowców.

Mikołaj Urbański

Fot. autor

VW Polo 86 C

SILNIK: seryjny o pojemności 1,1l i mocy 50 KM.

NADWOZIE: sporo rdzy i różnego rodzaju otarcia i wgniecenia, dwie deski surfingowe i beczka po kapuście na bagażniku dachowym, kilkanaście naklejek.

ZAWIESZENIA: gwintowane, felgi 6×13 cali BBS z oponami Dunlop 195/45R13.

WNĘTRZE: seryjne zostało w 90 procentach usunięte. Została jedynie deska rozdzielcza. Nowe fotele, pasy szelkowe i nakładki Sparco, dwa dywaniki, mała kierownica, obrotomierz.

CO DALEJ: zamontowanie silnika 1,3 ze sprężarką mechaniczną z wersji G40.

WŁAŚCICIEL: Maryś.

(VW TRENDS 6/2007)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

VW Golf R32 o mocy Bugatti Veyrona – sleeper idealny?

VW Golf R32 piątej generacji może już ubiegać się o status kultowego. Jego problemem jest jednak moc, a raczej jej niedomiar. Dziś 250 KM nie robi wrażenia nawet na Polo. Właściciel tego R32 postanowił to zmienić i stworzył potwora! Seryjny motor VR6 pochodził z Golfa IV, ale tutaj moc nieznacznie wzrosła do 250 KM. W…

Ryk silnika BMW z ITB. Posłuchajcie – ciarki gwarantowane

Posłuchajcie wyjątkowego ryku silnika BMW z ITB w E30. Motor M20 otrzymał 6 indywidualnych przepustnic. Soundtrack jednostki z tak rozwiązanym układem dolotowym jest nie do podrobienia!  Co to jest ITB? ITB to skrót od Individual Throttle Bodies. Oznacza to, że każdy cylinder dysponuje indywidualnym zaworem motylkowym determinującym ilość powietrza, która się przedostaje do komory spalania. Takie…