VW ID. Buzz - powrót Bulliego w nowoczesnej formie - Trends Magazines

VW ID. Buzz – powrót Bulliego w nowoczesnej formie

Trzeba przyznać, że wygląda świetnie. Auto wyróżnia się spośród szaro-czarnych nowoczesnych aut nie tylko wesołymi kolorami, ale też stylistyką. Auto jest bardzo kompaktowe i ma napęd na tył!

Nowy VW ID.Buzz naśladuje swojego protoplastę T1 i tak jak tamtem nie jest wielkiem dostawczakiem. Nadwozie mierzy 4712 mm długości. Rozstaw osi to 2988 mm. W wersji z pięcioma miejscami dla pasażerów pojemność bagażnika to 1121 litrów. Po złożeniu drugiego rzędu siedzeń ładowność wzrasta prawie dwukrotnie – do 2205 litrów.

W przypadku użytkowego ID. Buzz Cargo – przy układzie z trzema lub alternatywnie dwoma siedzeniami i przegrodą oddzielającą przestrzeń ładunkową – ID. Buzz Cargo będzie oferować 3,9 m3 pojemności bagażowej, co pozwoli na transport dwóch europalet. 

VW ID. Buzz, tak samo jak jego historyczny pierwowzór napędzany jest na tylną oś. Źródłem napędu jest elektryczny silnik trakcyjny generujący 204 Nm i 310 Nm. Zapas energii magazynowany jest w akumulatorach o pojemności 82 kWh brutto (77 kWh pojemności użytecznej).  Na razie nieznany jest zasięg auto, wiadomo jednak, że prędkość maksymalna to 145 km/h. 

Co w środku?

Dostępne jest kolorowe, kontrastujące wykończenie, a na poszczególnych elementach wytłoczony jest wizerunek VW ID. Buzz. Oprócz tego Volkswagen stara się, by nie tylko napęd był przyjazny środowisku. ID.Buzz jest pierwszym użytkowym autem marki, którego zarówno produkcja, jak i dostawa są neutralne pod względem emisji CO2. Co więcej, zrezygnowano z wykorzystania naturalnych skór, a wiele materiałów pochodzi z recyklingu, w tym z butelek PET czy plastiku wyłowionego z mórz. Oprócz tego baterie pod koniec cyklu życiowego w aucie czeka drugie życie w roli akumulatorów energii dla instalacji fotowoltaicznych.

Wewnątrz znajdziemy niewielki, 5,3-calowy wyświetlacz cyfrowych zegarów, dotykowe sterowanie wszelkimi funkcjami oraz 10-calowy dotykowy ekran multimediów w standardzie (12-calowy za dopłatą). Nie zapomniano jednak o aspektach

użytkowych auta. Deska rozdzielcza skrywa sporo schowków i półek, a w całym aucie rozrzuconych może być aż do ośmiu gniazd USB-C (do pięciu w dostawczym Cargo). Oprócz tego na wyposażeniu volkswagena będzie system C2X, aktualizacje przez chmurę czy asystent podróży rozszerzony o asystenta zmiany pasa ruchu.

Koloruj Buzza!

Do wyboru jest łącznie 11 wariantów. Oprócz czterech wersji w dwubarwnym malowaniu klienci zdecydować się mogą na kolory: biały, srebrny, żółty, niebieski, pomarańczowy, zielony. W wersjach dwukolorowych górna część nadwozia z dachem będą zawsze białe. Pozostała część nadwozia może być zielona, żółta, niebieska lub pomarańczowa.

Rynkowy debiut Volkswagena ID. Buzz i ID.Buzz Cargo zaplanowany jest na jesień tego roku, jednak przedsprzedaż rozpocznie się już w maju. Dotyczy to jednak wybranych rynków. W pozostałych krajach Europy (nie podano na razie, na których), model dołączy w 2023 r.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

Jeździsz BMW? Masz większe szanse na mandat

Czy marka samochodu może wpłynąć na prawdopodobieństwo otrzymania mandatu lub zatrzymania do kontroli? Okazuje się, że nie tylko BMW jest na "czarnej liście policji".  Niestety marka BMW nie ma w Polsce zbyt dobrej renomy. Kierowcy są kojarzeni z niedoświadczonymi i młodymi piratami drogowymi, a policja chętniej bierze auta bawarskiej marki na celownik i zatrzymuje do…

Volkswagen Garbus typ 113 z Internetu

Obserwując to, co dzieje się na aukcjach internetowych i zlotach, można postawić śmiałą tezę, że klasyczna motoryzacja wraca do łask. Coraz więcej zmotoryzowanych pragnie być posiadaczem auta, które niegdyś było w sferze marzeń każdej polskiej rodziny. Coraz więcej osób pragnie w piątek po pracy wziąć klucze, dowód rejestracyjny i otworzyć garaż. Wsiąść, odpalić, posłuchać muzyki…