VW ID.2 All - "All" znaczy dla każdego - Trends Magazines

VW ID.2 All – „All” znaczy dla każdego

Volkswagen zaprezentował na razie prototyp najmniejszego modelu z elektrycznej rodziny ID. VW ID.2 All ma być względnie tani, a co za tym idzie dostępny dla każdego. Nie myślcie jednak, że będzie go można kupić za cenę Dacii, bo ID.2 to elektryk. Czego możemy się po nim spodziewać?

Elektryfikacja w motoryzacji prze do przodu. Volkswagen, w odróżnieniu od BMW poddaje się jej w całości i mocno stawia na rozwój elektrycznych modeli. Niemiecki koncern właśnie zaprezentował najmniejsze dziecko z elektrycznej rodziny – model ID.2 All. Dopisek „All” rozumiemy jako samochód, który ma być przystępny cenowo dla każdego, można więc powiedzieć, że to takie przypomnienie o tym, że „Volks”wagen to dosłownie auto dla ludu. 

VW ID.2 to na razie prototyp

Na wypuszczenie samochodu na ulice Volkswagen daje sobie czas do 2025 roku. Wówczas auto w salonie miałoby kosztować mniej niż 25 tysięcy euro. W tej chwili najtańszy elektryk na polskim rynku to Smart EQ fortwo (99 100 zł), ale można powiedzieć, że to połowa tego, co będzie oferował VW ID.2. Cena wydaje się więc kusząca.

VW ID.2 wygląda znajomo

Design małego Volkswagena jest zachowawczy i do złudzenia przypomina chociażby dzisiejsze Polo. Przód samochodu, jak i linia boczna przywodzą na myśl zwyczajnego hatchbacka. Ale o to chodzi, samochód ma być popularny i ma się podobać większości. Jak to w prototypie bywa, pojawiło się wiele elementów, które zapewne znikną w aucie produkcyjnym – jak na przykład blenda na tylnej klapie, wąskie lusterka, czy duże felgi. 

VW ID.2 ma być aż o 30 cm krótszy od Golfa, ale ma oferować podobną ilość przestrzeni w kabinie. Jak to możliwe? Samochód zostanie zbudowany na platformie MEB opracowanej z myślą o miejskich autach elektrycznych. Dlatego też po raz pierwszy, mały VW ID.2 otrzyma napęd na przednią oś. Imponujący jest jego bagażnik – pojemność wynosi od 490 do 1330 litrów! To o ok. 20% więcej niż w Golfie. 

VW ID.2 – zasięg i osiągi

Motor elektryczny ma mieć aż 226 KM mocy. To zapewnie przyspieszenie od 0 do 100 km/h w mniej niż 7 sekund! Akumulator po naładowaniu do pełna zapewni zasięg do 450 km wg WLTP. Na szybkich stacjach DC prąd można uzupełnić od 10 do 80 procent w ciągu 20 minut. W domu lub na publicznych stacjach ładowania prądem zmiennym baterie można ładować z mocą do 11 kW.

Thomas Schafer, prezes zarządu VW stwierdził, że wersja produkcyjna tego auta w cenie poniżej 25 tys. euro sprawi, że będzie on prawdziwym „samochodem dla ludzi, który zapewni dostęp do elektromobilności w przystępnej cenie”. Co więcej, Schafer zapowiedział, że jeśli chodzi o ceny, to nie jest to ostatnie słowo marki na ten temat, bo trwają prace nad pojazdami w cenie poniżej 20 tys. euro. Szczegóły mają być znane w najbliższych miesiącach.

Jeden komentarz

  1. Jak z reguły nie trawie paździerzy z koncerny Adolfa H. Tak jeżeli też za 2 lata wystartuje w cenie około 100 tys PLN mogę rozważyć zakup taniego (względnie) elepśtryka bo mam w zanadrzu postawienie paneli 9,2 kWp

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

Używane BMW 7 E38 – na co zwrócić uwagę?

Niegdyś flagowy model - BMW Serii 7 E38 obecnie jest do kupienia za rozsądną cenę. Szerokim łukiem trzeba jednak omijać okazje, które mogą być finansową bombą z opóźnionym zapłonem. Długie i niskie BMW serii 7 E38, znane także jako „naleśnik”, w 1994 roku zastąpiło klasycznie stylizowany model E32. Obła linia nadwozia oraz podwójne, ale skryte pod jednym kloszem reflektory…

Już nie przejdziesz bezkarnie po torach. Zamontują nowe radary

Już niedługo w Polsce pojawi się nowy rodzaj fotoradarów. Będą robić zdjęcia na przejazdach kolejowych. Jak będą wykonywane zdjęcia? W połowie przyszłego roku w kilku miejscach w Polsce pojawią się nowe fotoradary. Zostaną ustawione na przejazdach kolejowych. Kierowcy, którym zostanie zrobione zdjęcie, zapłacą mandat w wysokości 2000 zł.  Jak działają fotoradary ustawione na torach? Urządzenia…