VW ID.2 All - "All" znaczy dla każdego - Trends Magazines

VW ID.2 All – „All” znaczy dla każdego

Volkswagen zaprezentował na razie prototyp najmniejszego modelu z elektrycznej rodziny ID. VW ID.2 All ma być względnie tani, a co za tym idzie dostępny dla każdego. Nie myślcie jednak, że będzie go można kupić za cenę Dacii, bo ID.2 to elektryk. Czego możemy się po nim spodziewać?

Elektryfikacja w motoryzacji prze do przodu. Volkswagen, w odróżnieniu od BMW poddaje się jej w całości i mocno stawia na rozwój elektrycznych modeli. Niemiecki koncern właśnie zaprezentował najmniejsze dziecko z elektrycznej rodziny – model ID.2 All. Dopisek „All” rozumiemy jako samochód, który ma być przystępny cenowo dla każdego, można więc powiedzieć, że to takie przypomnienie o tym, że „Volks”wagen to dosłownie auto dla ludu. 

VW ID.2 to na razie prototyp

Na wypuszczenie samochodu na ulice Volkswagen daje sobie czas do 2025 roku. Wówczas auto w salonie miałoby kosztować mniej niż 25 tysięcy euro. W tej chwili najtańszy elektryk na polskim rynku to Smart EQ fortwo (99 100 zł), ale można powiedzieć, że to połowa tego, co będzie oferował VW ID.2. Cena wydaje się więc kusząca.

VW ID.2 wygląda znajomo

Design małego Volkswagena jest zachowawczy i do złudzenia przypomina chociażby dzisiejsze Polo. Przód samochodu, jak i linia boczna przywodzą na myśl zwyczajnego hatchbacka. Ale o to chodzi, samochód ma być popularny i ma się podobać większości. Jak to w prototypie bywa, pojawiło się wiele elementów, które zapewne znikną w aucie produkcyjnym – jak na przykład blenda na tylnej klapie, wąskie lusterka, czy duże felgi. 

VW ID.2 ma być aż o 30 cm krótszy od Golfa, ale ma oferować podobną ilość przestrzeni w kabinie. Jak to możliwe? Samochód zostanie zbudowany na platformie MEB opracowanej z myślą o miejskich autach elektrycznych. Dlatego też po raz pierwszy, mały VW ID.2 otrzyma napęd na przednią oś. Imponujący jest jego bagażnik – pojemność wynosi od 490 do 1330 litrów! To o ok. 20% więcej niż w Golfie. 

VW ID.2 – zasięg i osiągi

Motor elektryczny ma mieć aż 226 KM mocy. To zapewnie przyspieszenie od 0 do 100 km/h w mniej niż 7 sekund! Akumulator po naładowaniu do pełna zapewni zasięg do 450 km wg WLTP. Na szybkich stacjach DC prąd można uzupełnić od 10 do 80 procent w ciągu 20 minut. W domu lub na publicznych stacjach ładowania prądem zmiennym baterie można ładować z mocą do 11 kW.

Thomas Schafer, prezes zarządu VW stwierdził, że wersja produkcyjna tego auta w cenie poniżej 25 tys. euro sprawi, że będzie on prawdziwym „samochodem dla ludzi, który zapewni dostęp do elektromobilności w przystępnej cenie”. Co więcej, Schafer zapowiedział, że jeśli chodzi o ceny, to nie jest to ostatnie słowo marki na ten temat, bo trwają prace nad pojazdami w cenie poniżej 20 tys. euro. Szczegóły mają być znane w najbliższych miesiącach.

Jeden komentarz

  1. Jak z reguły nie trawie paździerzy z koncerny Adolfa H. Tak jeżeli też za 2 lata wystartuje w cenie około 100 tys PLN mogę rozważyć zakup taniego (względnie) elepśtryka bo mam w zanadrzu postawienie paneli 9,2 kWp

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

Auto latem

Nagrzewanie się wnętrza auta latem

Za oknem coraz wyższe temperatury, a więc wnętrza samochodów zaczynają się mocniej nagrzewać i po otwarciu przypominają piekarnik. Sprawdź, do ilu nagrzewa się auto latem oraz jak go szybko i efektywnie schłodzić. Latem wnętrze samochodu może być nawet o 30°C cieplejsze niż temperatura zewnętrzna. Kiedy na zewnątrz jest 30°C, w środku może być zabójcze 60°C. Jeśli…