VW i Seat inwestują w Hiszpanii - Trends Magazines

VW i Seat inwestują w Hiszpanii

Fabryka BMW w Spartanburgu

Volkswagen wspólnie z Seatem chce zainwestować aż 7 miliardów euro w transformację elektryczną w Hiszpanii. Chodzi o przebudowę istniejących fabryk oraz budowę nowych. 

Elektromobilność, elektryczne samochody, „elektryki” itd. to słowa, które będziemy słyszeć coraz częściej. Kolejne firmy odchodzą od tradycyjnych jednostek spalinowych na rzecz tych elektrycznych. Kolejnym krokiem w tym kierunku jest ogromna inwestycja VW i Seata w Hiszpanii.

Wielkie pieniądze mają zostać przeznaczone na modernizację istniejących fabryk, stworzenie nowych zakładów oraz rozbudowę gamy modeli z naciskiem na auta elektryczne i hybrydy.

Niemiecki koncern zamierza przekształcić fabryki w Martorell i Pampelunie w centra produkcji pojazdów elektrycznych. W Walencji z kolei powstanie zupełnie nowa placówka specjalizująca się w produkcji akumulatorów dla całego koncernu Volkswagena.

„Ten projekt jest bardzo ważny: dla Volkswagena, Hiszpanii i całej Europy. Naszą ambicją jest zelektryfikowanie Hiszpanii i jesteśmy gotowi zainwestować ponad 7 miliardów euro wraz z dostawcami zewnętrznymi w elektryfikację naszych fabryk w Martorell i Pampelunie oraz produkcję baterii elektrycznych w Walencji” –  powiedział przewodniczący rady dyrektorów Seat S.A., Thomas Schmall.

Zgodnie z założeniami fabryka w Walencjii ma rozpocząć pracę już w 2026 roku, zatrudniając 3 tys. osób i osiągając zdolność produkcyjną na poziomie 40 GWh rocznie. Budowa ma ruszyć jeszcze w 2022 roku. Co ważne, zakład będzie zasilany energią odnawialną, umożliwiając obniżenie średniej emisji CO2 koncernu.

A co Wy myślicie o kierunku, w którym zmierza motoryzacja? 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

BMW M240i 2022 nerki

Kierowcy BMW nie znają przepisów

A przynajmniej tak wynika z badań przeprowadzonych przez brytyjską firmę leasingową. Według nich kierowcy aut BMW najgorzej znają przepisy ruchu drogowego.  I wcale nie chodzi tu o stereotypy o kierowcach BMW (wszyscy wiedzą jakie). Brytyjczycy postanowili przebadać 1001 osób i zadać im te same pytania dotyczące ruchu drogowego. Kierowcy bawarskiej marki wypadli najgorzej. Najlepiej z…