VW Golf stracił koronę. Oto najpopularniejsze auto w Europie - Trends Magazines

VW Golf stracił koronę. Oto najpopularniejsze auto w Europie

VW Golf GTI 1 vs Golf GTI 8

Volkswagen Golf – król wśród nowych samochodów sprzedawanych w Unii Europejskiej właśnie stracił pozycję lidera, którą dzierżył przez czternaście lat. Jakie modele są teraz najchętniej kupowane w Europie?  

W 2022 roku w krajach Unii Europejskiej sprzedano łącznie 11,31 miliona nowych aut, co stanowi najniższą liczbę od dziesięcioleci. Według belgijskiego dziennika „Het Laatste Nieuws” spadek to wina ciągnących się problemów z produkcją oraz dostawami części. „W 2022 r. zarejestrowano kolejne pół miliona (czyli o 4,1 proc.) mniej aut niż w 2021 r. Dla porównania: w 2019 r. było ich jeszcze 15,84 mln” – czytamy w gazecie.

Z danych agencji analitycznej Jato Dynamics, na które powołuje się dziennik, wynika, że kompaktowy Volkswagen Golf utracił w 2022 r. tytuł najlepiej sprzedawanego auta w Europie, który utrzymywał przez czternaście lat.

„Nowym królem został Peugeot 208, a na drugim miejscu znalazła się Dacia Sandero”. Spektakularny wzrost zanotował również model Y Tesli, ze wzrostem sprzedaży w ubiegłym roku wynoszącym 417 procent. Co ciekawe, w pierwszej dziesiątce najlepiej sprzedających się samochodów, nie ma ani jednego elektrycznego pojazdu. To się prawdopodobnie bardzo szybko zmieni, biorąc pod uwagę sprzedaż „elektryków” w Polsce.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

BMW iX

Nowy technologiczny flagowiec BMW iX to radość z jazdy bez lokalnej emisji spalin

BMW iX łączy w sobie design i luksus z najnowszymi innowacjami w zakresie automatyzacji jazdy, obsługi, łączności i usług cyfrowych. Nowy technologiczny flagowiec BMW Group reprezentuje przede wszystkim radość z jazdy bez lokalnej emisji spalin oraz typowy dla marki sportowy charakter. Na początku sprzedaży, która rozpocznie się pod koniec 2021 r., dostępne będą modele: BMW iX…

Ascari z sercem BMW

Firma Ascari Cars powstała w 1994 roku. Projekt jest dzieckiem holenderskiego milionera Klaasa Zwarta, który we współpracy z projektantem Lee Noble rozpoczął prace nad wyścigowym samochodem – Ascari FGT. Pierwszych dziesięć egzemplarzy wyścigówki zbudowanej na ramie rurowej wyposażono w silnik Forda. Projekt ewoluował w 1998 roku wraz z odejściem legendarnego konstruktora Noble. Nazwę modelu zmieniono…