VW Golf R 333 to prawdopodobnie najszybciej wyprzedany model na świecie - Trends Magazines

VW Golf R 333 to prawdopodobnie najszybciej wyprzedany model na świecie

Volkswagen Golf R 333 to bardzo limitowana wersja, trzycyfrowa liczba sugeruje nie tylko ilość sprzedanych egzemplarzy, ale też moc silnika. VW przykleił astronomiczną metkę z ceną do tego samochodu, ale mimo to auto wyprzedało się w rekordowym tempie, raczej niespotykanym w motoryzacji.

Tak naprawdę niewiadomo czym jest Golf R 333. Wydaje się, że to limitowana wersja limitowanej wersji VW Golfa R 20 Years Edition, biorąc pod uwagę wygląd oraz parametry techniczne.

Mamy tutaj silnik 2.0 TSI o mocy 333 KM, czas 0-100 km/h na poziomie 4,5 s oraz prędkość maksymalną zbliżoną do 300 km/h. Wrażeń akustycznych dostarcza tu firma Akrapovič, która wyposażyła Golfa R 333 w układ wydechowy. 

Czy VW Golf R 333 to najdroższy model w historii?

Prawdopodobnie tak – samochód był oferowany tylko w Niemczech za cenę €76,410. Dla porównania – Golf R 20 Years Edition (model o tych samych parametrach) kosztował €59,995. Audi RS3 kosztuje €66,111, a za podobną kwotę można już kupić Porsche 718 Caymana. 

Spora kwota jednak nie odstraszyła klientów, bowiem limitowana edycja Golfa wyprzedała się w rekordowe 480 sekund, czyli 8 minut. Czy jakieś egzemplarze trafią na polski rynek?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

E30

Ten potwór zieje ogniem! E30 2JZ z Panamy nocą – WIDEO

Czasami po prostu trzeba zobaczyć, żeby uwierzyć, ponieważ to E30 jest przerobione dużo bardziej ekstremalnie, niż chciałby tego niejeden fan German Style, a nawet stance. To E30 to prawdziwy potwór. E30 2JZ W lekkim nadwoziu BMW serii 3 osadzono silnik Toyoty 2JZ, który został wyposażony w ogromną turbinę typu twin scroll z wydechem ziejącym ogniem przez…

VW Golf II, swap 1.8

VW Golf II po swapie silnika

Łukasz właścicielem bordowego Golfa II jest od grudnia 2002 roku. Początkowo Golf był zwykłą „dwójką” z oszczędnym, lecz niezbyt dynamicznym silnikiem 1,6 l TD, wąskimi zderzakami, standardowym zawieszeniem – krótko mówiąc, totalną serią z ubogim wyposażeniem.   Pomysły na przeróbki rodziły się stopniowo, wszystko zaczęło się od wymiany zderzaków i lekkiego obniżenia zawieszenia, które z czasem…