VW Golf Mk1 TT - zaczęło się od Pinteresta - Trends Magazines

VW Golf Mk1 TT – zaczęło się od Pinteresta

VW Golf Mk1 TT

Kupując auto jedni mają już gotowy plan jego modyfikacji. Inni do zmian podchodzą na luzie i pozwalają sobie na planowanie w trakcie prac. Adam, właściciel prezentowanego auta, postąpił jeszcze inaczej. Oto VW Golf Mk1 TT Adama.

Widoczny na zdjęciach samochód wyprodukowano w 1979 roku. Wiadomo, że kiedyś należał do niemieckiej poczty. Adam kupił go trzy lata temu od fana marki. Wtedy auto było żółte, a pod maską miało silnik Diesla, który nie dostarczał Adamowi satysfakcjonujących wrażeń podczas jazdy. Plusem było czworo drzwi, ponieważ Adamowi zależało na tym, aby każda osoba z rodziny miała swobodny dostęp przy wsiadaniu i wysiadaniu z auta.

Wizja z Pinteresta

Pomysł na przebudowę zwykłego Golfa pierwszej generacji zrodził się bardzo szybko. Do stworzenia nowego wizerunku klasycznego auta Adam wykorzystał aplikację Pinterest. Nie ukrywa tego i na spotkaniach miłośników motoryzacji podkreśla, że w pracy pomogła mu aplikacja.

VW Golf Mk1 TT – przebudowa od zera

Tylko kompleksowa przebudowa dawała gwarancję uniknięcia błędów. Auto zostało więc rozebrane w celu sprawdzenia wszystkich części i przygotowane do lakierowania. Adam zdecydował, że Golf będzie biały. Po lakierowaniu auto złożono pod czujnym okiem Adama, który dbał o każdy szczegół.

Niepozorny ale intrygujący klasyczny VW Golf Mk1

Golf jest bardzo niski dzięki pneumatycznemu zawieszeniu. Jego wysokość można regulować z wnętrza auta oraz zdalnie za pomocą pilota, a instalacja znajduje się w bagażniku. Wzrok przykuwają koła, wykonane na wzór modelu BBS przez kolegę Adama. Ich rotory zostały polakierowane na szary kolor. Koła są trzyczęściowe i mają z przodu szerokość 7 cali (bębny 6,6j, rant 0,5j) z tyłu 8 cali (bębny 7,5j, rant 0,5j).

Kiedy Golf pojawia się na drodze, nie sposób na niego nie zwrócić uwagi. W przednim grillu umieszczono emblemat 5VT, zaś na tylnej klapie – GolfTT (zostały wykonane na zamówienie w Hiszpanii). Na bokach auta zwraca uwagę okleina z dwoma literami, nawiązująca do zmian mechanicznych. Pod maską zamontowano bowiem silnik z Audi TT o oznaczeniu BAM. Został spięty z manualną skrzynią biegów, która ma sześć przełożeń. Wydawać by się mogło, że seryjna moc silnika wystarczy, ale Adam zdecydował, aby założyć hybrydową turbinę K03RS, większy intercooler, wtryski firmy Bosch i wzmocnioną pompę paliwa. Wynik, jaki udało się uzyskać, to 266 KM i 388 NM. Trzeba przyznać, że przy tej masie samochodu robi wrażenie. Zamontowano też dodatkowy przelotowy układ wydechowy, dzięki czemu nie tylko widać, kiedy Golf się zbliża, ale przede wszystkim go słychać. Swap silnika wykonała firma CCP Zakopane. Adam żałuje, że nie pokusił się o montaż napędu 4×4. Wtedy byłby usatysfakcjonowany w stu procentach.

VW Golf Mk1 GTI – oryginał jest tylko jeden!

Wnętrze Golfa to czysta klasyka. Fotele i dywaniki z ćwiekami bez wątpienia robią największe wrażenie. Ich wykonaniem zajęła się firma z Nowego Targu Chrobry Garage.

Pokolenia

Golf Adama jest dowodem na to, że można stworzyć auto z pomocą aplikacji. Jeśli w trakcie wprowadzania zmian będziemy konsekwentni i odrzucimy półśrodki, możemy mieć pewność, że efekt będzie doskonały. Miłością do aut Adama zaraził tata. Teraz Adam stara się przekazać motoryzacyjnego bakcyla swoim synom. Chłopcy jeżdżą z tatą zloty i od najmłodszych lat oglądają dopracowane auta. Podoba nam się takie podejście!

Mariusz Majta
Fot. autor

Nietuzinkowa Jetta A2 z 204-konnym silnikiem VR6

VW Golf Mk1 TT – dane techniczne

VW Golf Mk1 1.5d, 1979 r.

SILNIK/ NAPĘD

Fabrycznie diesel 1.5 o mocy 50 KM i 82 Nm; swap silnika z Audi TT o oznaczeniu BAM, 1.8T (seryjnie 225 KM i 280 Nm), obecnie moc 266 KM i 388 Nm, hybrydowa turbina K03RS, większy intercooler, wtryski firmy Bosch, wzmocniona pompa paliwa, przelotowy układ wydechowy ze stali nierdzewnej, skrzynia manualna sześciobiegowa, napęd na przednią oś

ZAWIESZENIE/ HAMULCE

Zawieszenie pneumatyczne składające się z gwintowanego zestawu TA Technic i air ride od Mapet Tunning, butla i kompresor umieszczone w bagażniku, sterowanie z wnętrza auta i za pomocą klasycznego pilota; układ hamulcowy z Seata Ibizy Cupry

KOŁA/ OPONY

Koła 3TG na wzór BBS, z przodu o szerokości 7 cali (bębny 6,6j, rant 0,5j), z tyłu 8 cali (bębny 7,5j, rant 0,5j); opony Nankang 185/35/17

NADWOZIE

Samochód polakierowany na biało, okleina z napisem „TT” informująca o zmianach mechanicznych, wykonany na zamówienie emblemat klapy tylnej GolfTT, tylne klosze z firmy Fifft, przednie lampy oryginalne oklejone szarą folią

WNĘTRZE

Kompletne nowe wnętrze, dywaniki i fotele z dodatkowymi ćwiekami wykonane przez firmę Chrobry Garage z Nowego Targu, drewniana kierownica i gałka zmiany biegów Nardi Torino

AUDIO

Radio Pioneer oraz głośnik z firmy Focal

INNE

Auto zdobyło dwie nagrody: w  2021 roku na United Crew, w 2022 roku na Dubit Tuning Festival za najładniejszą felgę zlotu

STYL

Cult style

WŁAŚCICIEL

Adam Horwanko

PODZIĘKOWANIA

Dziękuję żonie i synom za wsparcie. Podziękowania dla Michała Struczowskiego z firmy CCP Zakopane, dla firmy Chrobry Garage z Nowego Targu i firmy Mapet Tuning oraz MG Motorsport

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

BMW Classic wciąż robi części do tych modeli. To niezwykłe!

Niemiecka marka wciąż produkuje podzespoły do klasycznych modeli BMW. Niektóre wyprodukowano z nadwyżką i trzyma się je w magazynie, a niektóre wciąż można zrobić na zamówienie. Do tych modeli BMW Classic wciąż produkuje części.  Wiadomo, że im samochód starszy, tym więcej trzeba w niego zainwestować, aby jeździł jak należy. Najlepsze do tego będą oryginalne części,…

Mini Cooper SE widok z przodu

Jak sobie daje radę Mini Cooper na prąd?

Błyskawicznie przyspiesza, ma sztywne zawieszenie, z pasją wchodzi w zakręty i nie emituje przy tym grama dwutlenku węgla. Elektryczny Mini Cooper SE to hot hatch na miarę XXI wieku. Pomysł na elektryczne Mini nie jest nowy. Już w 2008 roku na bazie modelu R56 zbudowano 204-konne Mini E, które na przyspieszenie do 100 km/h potrzebowało 8,5 s, a na jednym ładowaniu mogło pokonać 200–250 km. Pilotażową serię 600 leasingowanych…