Loga są znakami rozpoznawczymi poszczególnych marek. Nawet one wymagają odświeżania. Ich kolejne zmiany zwykle zbiegają się z ważnymi dla marki wydarzeniami.
Pierwsza wersja logo VW ujrzało światło dzienne w 1937 r. Podobnie jak w ośmiu kolejnych wszystko „kręciło się” wokół charakterystycznie ułożonych liter. Zmieniano głównie kolorystykę (z czarnej na niebieską), obramowanie i eksperymentowano z trójwymiarowością emblematu. Aktualne logo towarzyszy Volkswagenowi od 2000 r. Przypomnijmy, że był to przełomowy okres dla marki, która pracowała nad wieloma innowacyjnymi modelami czy rozwiązaniami. Wystarczy wspomnieć o superoszczędnym Lupo 3L, supersportowym prototypie Nardo czy Phaetonie i Touaregu.
W drugą dekadę XXI wieku VW wejdzie z logotypem nawiązującym do emblematu z 1945 r. – utrzymanego w biało-czarnej kolorystyce i pozbawionego efektu trójwymiarowości. Takie rozwiązanie ułatwi adaptację loga do wymogów cyfrowego świata. Współczesny Volkswagen stoi przed wieloma wyzwaniami – w tym wprowadzeniem na rynek Golfa VIII czy rodziny elektrycznych modeli ID. Prezentacja wszystkich nowości nastąpi podczas salonu samochodowego we Frankfurcie nad Menem.
Warto przy tym dodać, że zmiana nie dotknie logotypów znajdujących się na autach. Te mają już srebrno-czarną kolorystykę. Nowy znak pojawi się na salonach, serwisach, fabrykach czy materiałach drukowanych.
W pierwszej kolejności logo zostanie zmienione na głównej siedzibie marki w Wolfsburgu. Później pozostanie zająć się 10 tys. punktów dealerskich i serwisów, na których trzeba będzie wymienić 70 tys. znaków. Operacja obejmie swoim zasięgiem 171 krajów i będzie jedną z największych w historii. Rozpocznie się w Europie, później obejmie Chiny, by zakończyć się odświeżaniem logo w obu Amerykach. Całe przedsięwzięcie potrwa rok.