Volkswagen współpracuje z Fordem. Jest polski akcent umowy - Trends Magazines

Volkswagen współpracuje z Fordem. Jest polski akcent umowy

Amarok

Kooperacja pomiędzy Volkswagen Samochody Dostawcze a Fordem – trzy nowe projekty samochodów

Fabryka VW produkcja

Co się wydarzy?

Volkswagen i Ford już w roku ubiegłym ogłosiły podjęcie kompleksowej kooperacji, obejmującej wspólne tworzenie lekkich samochodów dostawczych. Podpisana ostatnio umowa pomiędzy koncernami Ford i Volkswagen jest kolejnym krokiem. Umowa ta daje podwaliny pod stworzenie przez obie marki trzech projektów pojazdów dostawczych. Oprócz uzgodnionej już współpracy w zakresie skonstruowania średniej wielkości pick-upa, uruchamiane są obecnie projekty dotyczące budowy miejskiego samochodu dostawczego oraz Transportera w segmencie pojazdów o ładowności jednej tony.

Ford Ranger i Volkswagen Amarok

Ford, jako partner wiodący, będzie w przyszłości produkował na potrzeby marki Volkswagen Samochody Dostawcze nową wersję Amaroka, bazującą na modelu Ford Ranger. Następca Amaroka, począwszy od roku 2022, wytwarzany będzie w fabryce Forda w Silverton w RPA. Thomas Sedran wyjaśnia: „Na kooperacji z Fordem skorzystają przede wszystkim nasi klienci, ponieważ bez współpracy nie stworzylibyśmy nowego Amaroka”.

Amarok

Miejski samochód dostawczy z Polski

Wraz z podpisaniem nowej umowy o współpracy, stworzono fundamenty dla dwóch kolejnych projektów motoryzacyjnych: Volkswagen Samochody Dostawcze opracuje miejski samochód dostawczy na bazie Caddy 5, który swą premierę miał w lutym tego roku. Będzie on, począwszy od roku 2021, produkowany dla Forda pod nazwą Transit Connect w polskiej fabryce Volkswagen Samochody Dostawcze w Poznaniu. Dla marki Ford będzie to pierwszy w historii samochód stworzony w kooperacji z marką Volkswagen Samochody Dostawcze. Produkcja nowego Caddy 5, który po światowej premierze w lutym 2020 roku został bardzo pozytywnie przyjęty przez międzynarodowe media, rozpocznie się w drugiej połowie tego roku w Poznaniu.

Transporter = Transit?

Jednym z ważnych segmentów wśród lekkich samochodów dostawczych są auta dostawcze o potencjalnej ładowności do jednej tony. Również w tym segmencie Volkswagen Samochody Dostawcze i Ford stworzyły podstawy dla ścisłej współpracy. Opracowanie, wdrożenie i produkcja nowego Transportera będą leżały wg. umowy po stronie koncernu Ford.

To nie fuzja

Współpraca pomiędzy koncernami Volkswagen i Ford nie jest w żadnym wypadku ich połączeniem. Wszystkie pojazdy są wprowadzane do obrotu niezależnie od siebie.


Zobacz więcej

Podobne

Nic bardziej szalonego dziś nie zobaczycie. Oto Supra V10!

To najbardziej zwariowany projekt, jaki widzieliśmy od dłuższego czasu. Ryan Tuerck, mistrz Drift Formula postanowił stworzyć bestię i dać jej silnik V10. Przed wami Formula Supra.  Ta Toyota Supra zaczęła żywot jako standardowy samochód w 2020 roku. Jednak nie na długo pozostała seryjna. Ryan Tuerck, driftowy czempion postanowił wsadzić tam jednostkę V10. Nie byle jaką.…

Używany Volkswagen Tiguan (2007-2015). Solidny i praktyczny SUV

Używany Volkswagen Tiguan jest poszukiwanym i cenionym modelem na rynku wtórnym. Nic dziwnego, w końcu to model rodzinny, przestronny, solidny i bezpieczny. Czy ma też wady? Volkswagen ruszył na podbój segmentu SUV-ów wcześnie, bo już w 2002 roku. Wówczas zadebiutował skomplikowany technicznie, mocny i drogi Touareg. W kolejnych latach koncern skupił się na rozwoju klasycznych…