Kooperacja pomiędzy Volkswagen Samochody Dostawcze a Fordem – trzy nowe projekty samochodów
Co się wydarzy?
Volkswagen i Ford już w roku ubiegłym ogłosiły podjęcie kompleksowej kooperacji, obejmującej wspólne tworzenie lekkich samochodów dostawczych. Podpisana ostatnio umowa pomiędzy koncernami Ford i Volkswagen jest kolejnym krokiem. Umowa ta daje podwaliny pod stworzenie przez obie marki trzech projektów pojazdów dostawczych. Oprócz uzgodnionej już współpracy w zakresie skonstruowania średniej wielkości pick-upa, uruchamiane są obecnie projekty dotyczące budowy miejskiego samochodu dostawczego oraz Transportera w segmencie pojazdów o ładowności jednej tony.
Ford Ranger i Volkswagen Amarok
Ford, jako partner wiodący, będzie w przyszłości produkował na potrzeby marki Volkswagen Samochody Dostawcze nową wersję Amaroka, bazującą na modelu Ford Ranger. Następca Amaroka, począwszy od roku 2022, wytwarzany będzie w fabryce Forda w Silverton w RPA. Thomas Sedran wyjaśnia: „Na kooperacji z Fordem skorzystają przede wszystkim nasi klienci, ponieważ bez współpracy nie stworzylibyśmy nowego Amaroka”.
Miejski samochód dostawczy z Polski
Wraz z podpisaniem nowej umowy o współpracy, stworzono fundamenty dla dwóch kolejnych projektów motoryzacyjnych: Volkswagen Samochody Dostawcze opracuje miejski samochód dostawczy na bazie Caddy 5, który swą premierę miał w lutym tego roku. Będzie on, począwszy od roku 2021, produkowany dla Forda pod nazwą Transit Connect w polskiej fabryce Volkswagen Samochody Dostawcze w Poznaniu. Dla marki Ford będzie to pierwszy w historii samochód stworzony w kooperacji z marką Volkswagen Samochody Dostawcze. Produkcja nowego Caddy 5, który po światowej premierze w lutym 2020 roku został bardzo pozytywnie przyjęty przez międzynarodowe media, rozpocznie się w drugiej połowie tego roku w Poznaniu.
Transporter = Transit?
Jednym z ważnych segmentów wśród lekkich samochodów dostawczych są auta dostawcze o potencjalnej ładowności do jednej tony. Również w tym segmencie Volkswagen Samochody Dostawcze i Ford stworzyły podstawy dla ścisłej współpracy. Opracowanie, wdrożenie i produkcja nowego Transportera będą leżały wg. umowy po stronie koncernu Ford.
To nie fuzja
Współpraca pomiędzy koncernami Volkswagen i Ford nie jest w żadnym wypadku ich połączeniem. Wszystkie pojazdy są wprowadzane do obrotu niezależnie od siebie.