Volkswagen w Chinach - historia sukcesu - Trends Magazines

Volkswagen w Chinach – historia sukcesu

W ciągu czterech dekad Volkswagen wypracował i od lat utrzymuje pozycję lidera na chińskim rynku, będącym największym światowym odbiorcą nowych aut. Sukces nie jest dziełem przypadku.

Historia przemysłu motoryzacyjnego w Chinach sięga lat 50. XX wieku, kiedy Kraj Środka rozpoczął produkcję aut w kooperacji z ZSRR. Po śmieci Stalina w sowieckiej Rosji nastał okres tzw. odwilży, a jednocześnie przybrała na sile rywalizacja o prymat w światowym ruchu komunistycznym, co doprowadziło do rozłamu w sojuszu radziecko-chińskim. Wygasło więc źródło licencyjnej technologii motoryzacyjnej, która i tak stała się mało istotna, bo Chiny postawiły na przyspieszenie rozwoju gospodarczego. Środki indywidualnego transportu nie należały jednak do priorytetów.

Spore zmiany zaszły na przełomie lat 70. i 80. XX wieku. W 1978 roku Chiny rozpoczęły rozmowy z Volkswagenem. Sytuację można uznać za wyjątkową – podczas zimnej wojny komunistyczne państwo zapragnęło wytwarzać na swoim terenie samochody o kapitalistycznym rodowodzie. Duży wkład w nawiązanie współpracy miał Carl Hahn, ówczesny prezes koncernu, który doskonale wyczuł możliwości biznesowe, jakie dawała zapoczątkowana przez Denga Xiaopinga reforma Chin, obejmująca m.in. tworzenie otwartych na zachodni kapitał specjalnych stref ekonomicznych.

Więcej o historii Volkswagena w Chinach przeczytasz TUTAJ.

Podobne

Skoda blokuje budowę pasażu

Zaparkowane auto blokuje budowę pasażu w Łodzi. „Reżyseria Stanisław Bareja”:

Centrum Łodzi wzbogaci się o nowy dukt. Pasaż Majewskiego zastąpi dziki parking przy ul. Jaracza, ale jest pewien problem- na środku placu budowy stoi zaparkowana Škoda Fabia. https://www.facebook.com/lodzpl/posts/10157871431704864 Wszystko wskazuje na to, że firma realizująca projekt jest obecnie bezradna. Dookoła Škody budowa pasażu trwa w najlepsze, ale kawałek chodnika z trylinek, na którym mieści się Fabia pozostał nietknięty.…

Ponad 500KM w Audi SQ7 od ABT- TUNING

Po modyfikacjach VW Touarega V8 przyszedł czas na Audi SQ7, które wyposażone jest w bliźniaczą jednostką napędową. W Audi potężny diesel fabrycznie rozwija 435 KM 900 Nm. ABT Sportsline postanowiło podnieść moc maksymalną do 510 KM, a moment obrotowy został zwiększony do 970 Nm. Audi SQ7 fabrycznie wyposażone jest w zawieszenie pneumatyczne i progresywny układ…