Volkswagen w Chinach - historia sukcesu - Trends Magazines

Volkswagen w Chinach – historia sukcesu

W ciągu czterech dekad Volkswagen wypracował i od lat utrzymuje pozycję lidera na chińskim rynku, będącym największym światowym odbiorcą nowych aut. Sukces nie jest dziełem przypadku.

Historia przemysłu motoryzacyjnego w Chinach sięga lat 50. XX wieku, kiedy Kraj Środka rozpoczął produkcję aut w kooperacji z ZSRR. Po śmieci Stalina w sowieckiej Rosji nastał okres tzw. odwilży, a jednocześnie przybrała na sile rywalizacja o prymat w światowym ruchu komunistycznym, co doprowadziło do rozłamu w sojuszu radziecko-chińskim. Wygasło więc źródło licencyjnej technologii motoryzacyjnej, która i tak stała się mało istotna, bo Chiny postawiły na przyspieszenie rozwoju gospodarczego. Środki indywidualnego transportu nie należały jednak do priorytetów.

Spore zmiany zaszły na przełomie lat 70. i 80. XX wieku. W 1978 roku Chiny rozpoczęły rozmowy z Volkswagenem. Sytuację można uznać za wyjątkową – podczas zimnej wojny komunistyczne państwo zapragnęło wytwarzać na swoim terenie samochody o kapitalistycznym rodowodzie. Duży wkład w nawiązanie współpracy miał Carl Hahn, ówczesny prezes koncernu, który doskonale wyczuł możliwości biznesowe, jakie dawała zapoczątkowana przez Denga Xiaopinga reforma Chin, obejmująca m.in. tworzenie otwartych na zachodni kapitał specjalnych stref ekonomicznych.

Więcej o historii Volkswagena w Chinach przeczytasz TUTAJ.

Podobne

Tuning VW T3 Doka powierzchnia bagażowa

Trzeba mieć fantazję by zbudować takiego Transportera T3

Niezbyt często prezentujemy w naszym magazynie samochody typowo użytkowe, które przez były lub nadal są tzw. wołami roboczymi. Jednak tym razem robimy wyjątek. Należący do Michała Volkswagen T3 porządnie się w swoim życiu napracował. Teraz ma tylko cieszyć oko, co zresztą wychodzi mu znakomicie!   Produkowany od kilkudziesięciu lat Transporter stał się osobną, natychmiast rozpoznawalną marką. Użytkowe…

Najpiękniejsze Rolls Royce’y 2019. Takich pomysłów nie zrealizuje nawet BMW Individual- GALERIA

Rolls Royce podaje, że w 2019 sprzedał rekordową liczbę 5,152 samochodów. Wśród nich są wyjątkowe egzemplarze stworzone przez dział Bespoke, czyli rzemieśliników, inżynierów i artystów spełniających najbardziej zwariowane pomysły klientów. Oto galeria "dzieła wybrane". Tego nie znajdziecie na liście wyposażenia dodatkowego BMW 7, nawet wśród pomysłów, które może zrealizować dział BMW Individual. Które dzieło najbardziej…