Volkswagen Touareg 3.0 V6 TDI. W teren i na autostradę

Volkswagen Touareg 3.0 V6 TDI. W teren i na autostradę

Volkswagen Touareg 3.0 V6 TDI
Volkswagen Touareg 3.0 V6 TDI
Volkswagen Touareg 3.0 V6 TDI, fot. Jordi Miranda

Volkswagen Touareg zapewnia wysoki komfort, ale nadaje się też do zjechania z utartych szlaków, a nawet terenowych eskapad. Osiągi? Nie budzą wątpliwości, jeżeli podczas konfigurowania samochodu wybierzemy odpowiedni silnik.

Volkswagen Touareg 3.0 V6 TDI
Volkswagen Touareg 3.0 V6 TDI, fot. Jordi Miranda

Bazowe 3.0 V6 TDI o mocy 204 KM wystarcza do sprawnej jazdy 2,2-tonowym SUV-em, ale sportowych wrażeń nie zapewni. Nic straconego. Wimmer Rennsporttechnik opracowało kurację wzmacniającą bazowy motor Touarega. Manipulując jedynie elektroniką silnika tuner zamienił fabryczne 204 KM i 450 Nm w dobrze rokujące 240 KM i 525 Nm. Ale na tym nie koniec. Alternatywą będzie pakiet zapewniający 310 KM i 600 Nm. O silnik można być spokojnym. Volkswagen wyciska z 3.0 TDI Touarega 262 KM i 580 Nm, a kres możliwości jednostki leży znacznie wyżej.

Kto chciałby poprawić brzmienie diesla, może zamówić sportowy układ wydechowy. Wimmer Rennsporttechnik proponuje też gwintowane zawieszenie KW Variant 3, dzięki któremu 21-calowe obręcze BBS CH-R z ogumieniem 295/35 szczelnie wypełniają przestrzenie wewnątrz błotników.

Podobne

VW Golf Mk 2 GTD widok z przodu

Biały Golf II GTD, a właściwie biały kruk VW za jedyne 700 zł!

  Od zera do bohatera, czyli historia, jak stworzyć Golfa II, który wyróżnia się na tle ponad 6 milionów innych egzemplarzy tej generacji. Cofnijmy się do roku 1983, kiedy na targach w Monachium oficjalnie zaprezentowano następcę poczciwego Golfa I. Nowy model oferował wiele innowacji dotyczących bezpieczeństwa oraz ochrony środowiska. Zwiększyła się teżprzestrzeń pasażerska. Jednak prawdziwa…