Volkswagen Touareg 3.0 V6 TDI. W teren i na autostradę

Volkswagen Touareg 3.0 V6 TDI. W teren i na autostradę

Volkswagen Touareg 3.0 V6 TDI
Volkswagen Touareg 3.0 V6 TDI
Volkswagen Touareg 3.0 V6 TDI, fot. Jordi Miranda

Volkswagen Touareg zapewnia wysoki komfort, ale nadaje się też do zjechania z utartych szlaków, a nawet terenowych eskapad. Osiągi? Nie budzą wątpliwości, jeżeli podczas konfigurowania samochodu wybierzemy odpowiedni silnik.

Volkswagen Touareg 3.0 V6 TDI
Volkswagen Touareg 3.0 V6 TDI, fot. Jordi Miranda

Bazowe 3.0 V6 TDI o mocy 204 KM wystarcza do sprawnej jazdy 2,2-tonowym SUV-em, ale sportowych wrażeń nie zapewni. Nic straconego. Wimmer Rennsporttechnik opracowało kurację wzmacniającą bazowy motor Touarega. Manipulując jedynie elektroniką silnika tuner zamienił fabryczne 204 KM i 450 Nm w dobrze rokujące 240 KM i 525 Nm. Ale na tym nie koniec. Alternatywą będzie pakiet zapewniający 310 KM i 600 Nm. O silnik można być spokojnym. Volkswagen wyciska z 3.0 TDI Touarega 262 KM i 580 Nm, a kres możliwości jednostki leży znacznie wyżej.

Kto chciałby poprawić brzmienie diesla, może zamówić sportowy układ wydechowy. Wimmer Rennsporttechnik proponuje też gwintowane zawieszenie KW Variant 3, dzięki któremu 21-calowe obręcze BBS CH-R z ogumieniem 295/35 szczelnie wypełniają przestrzenie wewnątrz błotników.

Podobne

VW Golf II, tuning, rost style

VW Golf II Kryzys-bieda edition. Czy to ładne?

Niewtajemniczony w najnowsze tuningowe trendy obywatel III Rzeczpospolitej widząc prezentowanego Golfa zapewne uznałby, że jest zaniedbany przez swojego właściciela do granic przyzwoitości. Pomyliłby się ogromnie! Rost Style to trend w tuningu, który do Polski trafił kilka lat temu, mimo to nie zdobył zbyt dużej popularności. Zmodyfikowane w tym stylu auta na ogół mają tylko jeden…

VW Golf Mk9 będzie elektryczny

Volkswagen Golf w dziewiątej odsłonie nadal przetrwa, co dziś nie jest takie oczywiste, ale pożegnamy tradycyjne silniki spalinowe. Te zostaną tylko przy najmocniejszych odmianach.  Volkswagen mocno prze w stronę elektryfikacji. Po premierze flagowego ID.7 oraz koncepcyjnego ID. GTI przyszedł czas na informacje o Golfie. Producenci coraz mniej patrzą na sentymenty i idą z duchem czasu.…