Volkswagen Touareg 3.0 V6 TDI. W teren i na autostradę

Volkswagen Touareg 3.0 V6 TDI. W teren i na autostradę

Volkswagen Touareg 3.0 V6 TDI
Volkswagen Touareg 3.0 V6 TDI
Volkswagen Touareg 3.0 V6 TDI, fot. Jordi Miranda

Volkswagen Touareg zapewnia wysoki komfort, ale nadaje się też do zjechania z utartych szlaków, a nawet terenowych eskapad. Osiągi? Nie budzą wątpliwości, jeżeli podczas konfigurowania samochodu wybierzemy odpowiedni silnik.

Volkswagen Touareg 3.0 V6 TDI
Volkswagen Touareg 3.0 V6 TDI, fot. Jordi Miranda

Bazowe 3.0 V6 TDI o mocy 204 KM wystarcza do sprawnej jazdy 2,2-tonowym SUV-em, ale sportowych wrażeń nie zapewni. Nic straconego. Wimmer Rennsporttechnik opracowało kurację wzmacniającą bazowy motor Touarega. Manipulując jedynie elektroniką silnika tuner zamienił fabryczne 204 KM i 450 Nm w dobrze rokujące 240 KM i 525 Nm. Ale na tym nie koniec. Alternatywą będzie pakiet zapewniający 310 KM i 600 Nm. O silnik można być spokojnym. Volkswagen wyciska z 3.0 TDI Touarega 262 KM i 580 Nm, a kres możliwości jednostki leży znacznie wyżej.

Kto chciałby poprawić brzmienie diesla, może zamówić sportowy układ wydechowy. Wimmer Rennsporttechnik proponuje też gwintowane zawieszenie KW Variant 3, dzięki któremu 21-calowe obręcze BBS CH-R z ogumieniem 295/35 szczelnie wypełniają przestrzenie wewnątrz błotników.

Podobne

Kupujemy używanego Volkswagena Passata B7 (2010 ‒ 2014)

Passat zawsze przecierał nowe szlaki i wyznaczał kierunki rozwoju Volkswagena. Reputacja cenionej przez rynek limuzyny została nadszarpnięta w 2005 roku. Wprowadzony wówczas Passat B6, choć niezwykle funkcjonalny i zaawansowany technicznie, okazał się ponadprzeciętnie awaryjny. Czy jego następca - używany VW Passat B7 jest lepszy W B6 najczęściej zawodziły jednostki 2.0 TDI – w skrajnym przypadku…

Volkswagen ID.3 – nowa era VW

Volkswagen zaprezentuje ID.3 przed Międzynarodowym Salonem Samochodowym (IAA) we Frankfurcie. ID.3 rozszerza ofertę Volkswagena jako pierwszego modelu całkowicie nowej generacji pojazdów wyłącznie elektrycznych - charakteryzujących się zerową lokalną emisją i wyjątkową wydajnością. Model ID.3 oparty jest na nowej modułowej matrycy napędu elektrycznego (MEB), która została zaprojektowana dla elektrycznego układu napędowego. W momencie rozpoczęcia produkcji seryjnej…