Volkswagen Touareg 3.0 V6 TDI. W teren i na autostradę

Volkswagen Touareg 3.0 V6 TDI. W teren i na autostradę

Volkswagen Touareg 3.0 V6 TDI
Volkswagen Touareg 3.0 V6 TDI
Volkswagen Touareg 3.0 V6 TDI, fot. Jordi Miranda

Volkswagen Touareg zapewnia wysoki komfort, ale nadaje się też do zjechania z utartych szlaków, a nawet terenowych eskapad. Osiągi? Nie budzą wątpliwości, jeżeli podczas konfigurowania samochodu wybierzemy odpowiedni silnik.

Volkswagen Touareg 3.0 V6 TDI
Volkswagen Touareg 3.0 V6 TDI, fot. Jordi Miranda

Bazowe 3.0 V6 TDI o mocy 204 KM wystarcza do sprawnej jazdy 2,2-tonowym SUV-em, ale sportowych wrażeń nie zapewni. Nic straconego. Wimmer Rennsporttechnik opracowało kurację wzmacniającą bazowy motor Touarega. Manipulując jedynie elektroniką silnika tuner zamienił fabryczne 204 KM i 450 Nm w dobrze rokujące 240 KM i 525 Nm. Ale na tym nie koniec. Alternatywą będzie pakiet zapewniający 310 KM i 600 Nm. O silnik można być spokojnym. Volkswagen wyciska z 3.0 TDI Touarega 262 KM i 580 Nm, a kres możliwości jednostki leży znacznie wyżej.

Kto chciałby poprawić brzmienie diesla, może zamówić sportowy układ wydechowy. Wimmer Rennsporttechnik proponuje też gwintowane zawieszenie KW Variant 3, dzięki któremu 21-calowe obręcze BBS CH-R z ogumieniem 295/35 szczelnie wypełniają przestrzenie wewnątrz błotników.

Podobne

Test Volkswagena Caravelle Highline 2.0 BiTDI DSG

Cóż w tym aucie niezwykłego? – zapyta ktoś. Caravelle to przecież osobowa wersja Transportera. Skoro jest „po prostu osobowym Transporterem”, to jaka jest rola Transportera Kombi, a jaka Multivana? Aby to wyjaśnić, warto zagłębić się w historię użytkowych VW. NA POCZĄTKU BYŁ BUS W 2017 roku Transporter obchodzi jubileusz, świętowany od 3 do 6 sierpnia…

Dwa VW Amarok w terenie

Używany VW Amarok: solidna terenówka wyposażona jak auto osobowe

Jedyne w swoim rodzaju połączenie solidnego auta terenowego z kabiną wykończoną i wyposażoną w stylu osobowych Volkswagenów oraz zaskakująco dobrymi właściwościami jezdnymi. Szkoda tylko, że nawet używane Amaroki są drogie. Volkswagen przez lata nie był obecny w segmencie terenowych pikapów. Pierwszą próbą zaistnienia w nim był model Taro (1989–1997), czyli produkowana w Hanowerze i Emden licencyjna wersja Toyoty Hilux. Znacznie poważniejszą próbę dołączenia…