Volkswagen jeździ pociągami. Czy to ekologiczne? - Trends Magazines

Volkswagen jeździ pociągami. Czy to ekologiczne?

Volkswagen kolej pociąg wagony z samochodami

Od początku 2021 roku wszystkie przewozy ładunków i samochodów realizowane przez Deutsche Bahn na zlecenie Działu Logistyki Grupy Volkswagen będą odbywały się przy użyciu energii elektrycznej pochodzącej ze źródeł odnawialnych.

Pozwoli to obniżyć emisję CO2 o ponad 26.700 ton rocznie w porównaniu z transportem wykorzystującym dzisiejszy mix energetyczny w Niemczech. Aktualnie już 95 procent kolejowego transportu Grupy jest zasilane energią elektryczną ze źródeł odnawialnych. Ponadto, kolej będzie przewozić jeszcze więcej ładunków niż dotychczas – Volkswagen zamierza zwiększyć transport samochodów koleją z 53 procent obecnie do 60 w 2022 roku. W tym celu Deutsche Bahn wykorzystuje energię elektryczną produkowaną na farmach wiatrowych i w elektrowniach wodnych.

Volkswagen i kolej w liczbach

Kiedy transporty odbywają się bez zakłóceń, Volkswagena korzysta z ponad 190.000 wagonów towarowych rocznie. Średnio 38 pociągów dalekobieżnych i 157 lokalnych dostarcza codziennie ładunki do ​​fabryk – łącznie daje to około 100.000 wagonów rocznie. W tym samym czasie około 90.000 wagonów transportuje 900.000 samochodów z fabryk do 40 centrów dystrybucji, portów i magazynów. Transportowane są w ten sposób auta marek Volkswagen Samochody Osobowe, AUDI, ŠKODA, SEAT, Porsche i Volkswagen Samochody Dostawcze.

Herbert Diess, CEO Volkswagen Group (left), with Georg Kell, Spokesperson of the Sustainability Council
Herbert Diess, CEO Volkswagen Group (left), with Georg Kell, Spokesperson of the Sustainability Council

Co na to prezes Deutsche Bahn Cargo

„Każda tona materiału przewożona koleją automatycznie zmniejsza emisję COo 80%. Za sprawą tej zmiany Volkswagen wysyła jasny sygnał i w 100 procentach wspiera transport ekologiczny i bez emisji CO2. Deutsche Bahn Cargo jest z tego dumne, a środowisko – zadowolone”: mówi dr Sigrid Evelyn Nikutta, dyrektor ds. Transportu Ładunków w Deutsche Bahn i prezes Deutsche Bahn Cargo.

Podobne

Idealny do tuningu VW Golf Mk2 – projekt Piotra

Volkswagen Golf drugiej generacji należy do najczęściej przerabianych aut w Polsce. Wpływ na to mają zapewne: relatywnie niski koszt zakupu, olbrzymie zaplecze części zamiennych oraz podatność na modyfikacje. Piotr na kupno Golfa II zdecydował się z powodu sentymentu nie tylko do marki z Wolfsburga, ale także do tego konkretnego modelu. Piotrek wcześniej był już właścicielem kilku dwójek oraz kultowej…

Najstarszy na świecie Schwimmwagen Typ 128

Wyjątkowym spotkaniom towarzyszą szczególne emocje. Historia auta, którą wam dziś przedstawię, ma początek 74 lata temu. Prezentujemy wam jedyny na świecie odrestaurowany egzemplarz prototypowego i najstarszego obecnie znanego Schwimmwagena. Ciemnoszare auto, które widzicie na zdjęciach, ma numer 19, pochodzi z pierwszej partii 30 prototypów Typ 128 z roku 1940. Druga widoczna na zdjęciach amfibia koloru…