Volkswagen ID.3 przejechał mnóstwo kilometrów na jednym ładowaniu - Trends Magazines

Volkswagen ID.3 przejechał mnóstwo kilometrów na jednym ładowaniu

VW ID.3 rekord jazda z Zwickau 531 KM BOK

Nowy Volkswagen ID.3 ustanowił swój pierwszy rekord zasięgu: samochód elektryczny pokonał 531 kilometrów z Zwickau do Schaffhausen (Szwajcaria) na jednym ładowaniu. Oficjalnie model ma zasięg do 420 kilometrów (WLTP). Próg ten został przekroczony o ponad 100 kilometrów – wzrost o 26%.

Pojazd był seryjnie produkowanym ID.3 1st Pro Performance z akumulatorem o pojemności 58 kWh zbudowanym w fabryce samochodów elektrycznych w Zwickau. Trasa do Szwajcarii składała się wyłącznie z dróg publicznych i autostrad, mijając miasta takie jak Bayreuth i Ulm. Rekordowy pojazd prowadzony był przez pochodzącego ze Szwajcarii „hipermilera” Felixa Egolfa. Termin „hipermiling” pochodzi z USA i odnosi się do kierowania pojazdem produkowanym seryjnie przy użyciu technik maksymalizujących wydajność i minimalizujących zużycie.

VW ID.3 rekord jazda z Zwickau 531 KM DRON

Zużycie energii wynosiło zaledwie 10,9 kWh

Chociaż rekordowa podróż nie jest do końca porównywalna z codziennymi podróżami, to jednak stanowi ona podstawę codziennej praktyczności ID.3. Oprócz technologii wyścig o bicie rekordów zależy przede wszystkim od ekonomicznego stylu jazdy. Na odcinkach autostrad, czasami korzystał z tunelu aerodynamicznego ciężarówek jadących przed nim. Z drugiej strony waga pojazdu nie była idealna: dodatkowy ciężar kamerzysty wraz z wyposażeniem spowodował, że całkowita ilość ładunku wynosiła około 250 kilogramów.

VW ID.3 rekord jazda z Zwickau 531 KM BATERIA

Ponadto odbiorniki, takie jak nawigacja, światła do jazdy dziennej, radio i wentylacja, działały tymczasowo lub na stałe. Niemniej jednak zużycie energii wynosiło zaledwie 10,9 kWh / 100 km. Znormalizowany wskaźnik zużycia ID.3 wynosi 15,4-14,5 kWh / 100 km. 44% rekordowej podróży odbyło się po autostradach, a 56% po drogach krajowych. Średnia prędkość wynosiła 56 km / h. Felix Egolf zakończył podróż z Zwickau do Schaffhausen w około dziewięć godzin. Pojazd, który pobił rekord, to ID.3 1st Pro Performance z akumulatorem 58 kWh i 204 KM.

Film z przejazdu

Podobne

Meyers Manx czyli protoplasta Buggy na bazie VW

Ramowa konstrukcja oraz zwartość i prostota zespołu napędowego Garbusa pozwoliły na stworzenie na jego bazie wielu wspaniałych pojazdów. Jednym z najbardziej ikonicznych jest Meyers Manx, który został wymyślny przez Bruce’a Meyersa. Urodzony w Los Angeles Bruce Meyers prowadził życie, o jakim wielu z nas czyta w książkach albo po prostu marzy – był weteranem drugiej wojny światowej, który osiedlił się w Kalifornii,…

koncern bmw

Koncern BMW z zarzutami. Chodzi o normy ekologiczne

Koncern BMW musi odpowiedzieć na zarzuty nieprzestrzegania norm ekologicznych. Chodzi o wydobycie surowców do ogniw akumulatorowych w marokańskiej fabryce. Pracownicy skarżą się na skandaliczne warunki pracy.  Niemcy długo wzbraniali się przed elektryfikacją, ale niestety siłą rzeczy musieli ulec. Pierwszym skutkiem "przestawienia firmy na elektryczne tory" jest zakończenie produkcji silników w Monachium. Jak zapowiada BMW, w…