Nowy Volkswagen ID.3 ustanowił swój pierwszy rekord zasięgu: samochód elektryczny pokonał 531 kilometrów z Zwickau do Schaffhausen (Szwajcaria) na jednym ładowaniu. Oficjalnie model ma zasięg do 420 kilometrów (WLTP). Próg ten został przekroczony o ponad 100 kilometrów – wzrost o 26%.
Pojazd był seryjnie produkowanym ID.3 1st Pro Performance z akumulatorem o pojemności 58 kWh zbudowanym w fabryce samochodów elektrycznych w Zwickau. Trasa do Szwajcarii składała się wyłącznie z dróg publicznych i autostrad, mijając miasta takie jak Bayreuth i Ulm. Rekordowy pojazd prowadzony był przez pochodzącego ze Szwajcarii „hipermilera” Felixa Egolfa. Termin „hipermiling” pochodzi z USA i odnosi się do kierowania pojazdem produkowanym seryjnie przy użyciu technik maksymalizujących wydajność i minimalizujących zużycie.
Zużycie energii wynosiło zaledwie 10,9 kWh
Chociaż rekordowa podróż nie jest do końca porównywalna z codziennymi podróżami, to jednak stanowi ona podstawę codziennej praktyczności ID.3. Oprócz technologii wyścig o bicie rekordów zależy przede wszystkim od ekonomicznego stylu jazdy. Na odcinkach autostrad, czasami korzystał z tunelu aerodynamicznego ciężarówek jadących przed nim. Z drugiej strony waga pojazdu nie była idealna: dodatkowy ciężar kamerzysty wraz z wyposażeniem spowodował, że całkowita ilość ładunku wynosiła około 250 kilogramów.
Ponadto odbiorniki, takie jak nawigacja, światła do jazdy dziennej, radio i wentylacja, działały tymczasowo lub na stałe. Niemniej jednak zużycie energii wynosiło zaledwie 10,9 kWh / 100 km. Znormalizowany wskaźnik zużycia ID.3 wynosi 15,4-14,5 kWh / 100 km. 44% rekordowej podróży odbyło się po autostradach, a 56% po drogach krajowych. Średnia prędkość wynosiła 56 km / h. Felix Egolf zakończył podróż z Zwickau do Schaffhausen w około dziewięć godzin. Pojazd, który pobił rekord, to ID.3 1st Pro Performance z akumulatorem 58 kWh i 204 KM.