Volkswagen Golf VIII. Przygotowania do jego produkcji już trwają

Volkswagen Golf VIII. Przygotowania do jego produkcji już trwają

Chwilę po wprowadzeniu do sprzedaży nowego modelu samochodu koncerny motoryzacyjne zaczynają się przymierzać do rozpoczęcia produkcji… jego następcy. Volkswagen niedawno odświeżył Golfa VII, a teraz ujawnił pierwsze informacje na temat „ósemki”.

Aktualnie każdego dnia w fabryce w Wolfsburgu powstaje ponad 2.000 samochodów z rodziny Golfa. W przyszłości pozostanie ona głównym miejscem produkcji kompaktu znanego i cenionego na całym świecie. Za 75 tygodni z taśmy montażowej zakładu w Wolfsburgu, będącym największą fabryką samochodów w Europie, zjedzie pierwszy Golf ósmej generacji. Obecnie model ten jest sprzedawany w 108 krajach, a od 1974 roku zyskał uznanie 34 milionów nabywców.

Volkswagen przygotowuje się do rozpoczęcia produkcji nowego Golfa wraz z poddostawcami. W opracowanie samochodu zainwestowano aż 1,8 miliarda euro. – Wprowadzenie na rynek Golfa nowej generacji, obok aut z rodziny I.D., ma dla marki największe znaczenie strategiczne. Znajdujemy się w drugiej, decydującej połowie prac nad projektem – stwierdził, w obecności 180 najważniejszych menedżerów ze 120 firm produkujących na potrzeby motoryzacji, Ralf Brandstätter członek zarządu Volkswagena ds. zaopatrzenia.

Po wybraniu firm dostawczych projekt wszedł w kolejną fazę, mającą na celu zapewnienie niezakłóconego wprowadzenia samochodu na rynek. Volkswagen włączył dostawców podzespołów w prace nad Golfem VIII już na wczesnym etapie prac. Rywalizując między sobą firmy wnoszą swoje pomysły w zakresie rozwiązań technicznych.

W tym gronie jest niewielu nowicjuszy. 80 procent firm współpracuje już z Volkswagenem, dostarczając podzespoły do produkcji aktualnego Golfa. – Jest to dowód dużej wzajemnej lojalności, fakt ten buduje między nami zaufanie i pozwala bezpiecznie planować realizację projektu – podkreślił Ralf Brandstätter.

Nowy Golf, tak jak jego poprzednie generacje, będzie spełniał wymagania klientów w zakresie stylistyki, oszczędności silników, emisji dwutlenku węgla, komfortu i niezawodności. – Wprowadzi Volkswagena w erę pojazdów w pełni współpracujących ze sobą nawzajem i z otoczeniem w ramach rozszerzonych funkcji jazdy autonomicznej. Na jego pokładzie znajdzie się więcej oprogramowania niż kiedykolwiek wcześniej. Nowy Golf ma stały kontakt z internetem, a dzięki swojemu cyfrowemu wnętrzu i systemom asystującym będzie wyznaczał standardy w dziedzinie łączności i bezpieczeństwa – zapewnia Karlheinz Hell, szef działu modelu kompaktowych.

Podobne

VW Golf VIII 1.5 eTSI vs VW Golf I – porównanie legend

Volkswagen Golf jest autem, które pokochały dziesiątki milionów klientów na całym świecie. Tym modelem Niemcy udowodnili, że niepozorny i niezbyt wyjątkowy samochód może na stałe zapisać się na kartach historii motoryzacji. Volkswagen zaprezentował Golfa 46 lat temu. Na przestrzeni kilkudziesięciu lat Golf stał się autem kultowym, który zaczęli naśladować niemalże wszyscy. Kilkanaście miesięcy temu zadebiutowała ósma generacja hitu z Wolfsburga,…

Niższy niż myślisz VW Golf III GTI Pneumatic!

Położona na boku butelka 0,33 l jest dla niego zbyt wysoka! Tak niewielka odległość dzieli prezentowaną „trójkę” od podłoża! Pneumatyczne zawieszenie pozwala jednak bez kłopotów przemieszczać się nawet po polskich dziurawych drogach. (Z archiwum TRENDS) Czerwony Volkswagen Golf trzeciej generacji z fabryki wyjechał w 1994 roku. W Wolfsburgu został wyposażony w charakteryzujący się mocą 115…