Volkswagen Golf VIII. Przygotowania do jego produkcji już trwają

Volkswagen Golf VIII. Przygotowania do jego produkcji już trwają

Chwilę po wprowadzeniu do sprzedaży nowego modelu samochodu koncerny motoryzacyjne zaczynają się przymierzać do rozpoczęcia produkcji… jego następcy. Volkswagen niedawno odświeżył Golfa VII, a teraz ujawnił pierwsze informacje na temat „ósemki”.

Aktualnie każdego dnia w fabryce w Wolfsburgu powstaje ponad 2.000 samochodów z rodziny Golfa. W przyszłości pozostanie ona głównym miejscem produkcji kompaktu znanego i cenionego na całym świecie. Za 75 tygodni z taśmy montażowej zakładu w Wolfsburgu, będącym największą fabryką samochodów w Europie, zjedzie pierwszy Golf ósmej generacji. Obecnie model ten jest sprzedawany w 108 krajach, a od 1974 roku zyskał uznanie 34 milionów nabywców.

Volkswagen przygotowuje się do rozpoczęcia produkcji nowego Golfa wraz z poddostawcami. W opracowanie samochodu zainwestowano aż 1,8 miliarda euro. – Wprowadzenie na rynek Golfa nowej generacji, obok aut z rodziny I.D., ma dla marki największe znaczenie strategiczne. Znajdujemy się w drugiej, decydującej połowie prac nad projektem – stwierdził, w obecności 180 najważniejszych menedżerów ze 120 firm produkujących na potrzeby motoryzacji, Ralf Brandstätter członek zarządu Volkswagena ds. zaopatrzenia.

Po wybraniu firm dostawczych projekt wszedł w kolejną fazę, mającą na celu zapewnienie niezakłóconego wprowadzenia samochodu na rynek. Volkswagen włączył dostawców podzespołów w prace nad Golfem VIII już na wczesnym etapie prac. Rywalizując między sobą firmy wnoszą swoje pomysły w zakresie rozwiązań technicznych.

W tym gronie jest niewielu nowicjuszy. 80 procent firm współpracuje już z Volkswagenem, dostarczając podzespoły do produkcji aktualnego Golfa. – Jest to dowód dużej wzajemnej lojalności, fakt ten buduje między nami zaufanie i pozwala bezpiecznie planować realizację projektu – podkreślił Ralf Brandstätter.

Nowy Golf, tak jak jego poprzednie generacje, będzie spełniał wymagania klientów w zakresie stylistyki, oszczędności silników, emisji dwutlenku węgla, komfortu i niezawodności. – Wprowadzi Volkswagena w erę pojazdów w pełni współpracujących ze sobą nawzajem i z otoczeniem w ramach rozszerzonych funkcji jazdy autonomicznej. Na jego pokładzie znajdzie się więcej oprogramowania niż kiedykolwiek wcześniej. Nowy Golf ma stały kontakt z internetem, a dzięki swojemu cyfrowemu wnętrzu i systemom asystującym będzie wyznaczał standardy w dziedzinie łączności i bezpieczeństwa – zapewnia Karlheinz Hell, szef działu modelu kompaktowych.

Podobne

VW design

Polak potrafi – wywiad z Tomaszem Bachorskim, Head of Interior Design VW

Z zewnątrz SUV, w środku wygodny pokój na kołach – Volkswagen ID.4 ma bardzo przestronne wnętrze. Wywiad z Tomaszem Bachorskim, Head of Interior Design Volkswagena, o tym co znaczy dobrze czuć się w samochodzie, o bezpieczeństwie jakie daje SUV i… o białych kierownicach. Czy jeździł Pan już tym elektrycznym SUV-em ID.4? Jakie są Pana wrażenia?…

Tarcze i klocki: hamulce seryjne czy tuningowe? Co wybrać?

Jeśli ktoś szuka bezwzględnie najlepszych klocków i tarcz hamulcowych, powinien dać sobie spokój i nie tracić czasu. Ideał świetnie sprawdzający się we wszystkich warunkach nie istnieje. Większość seryjnych kompletów hamulcowych tarcza + klocki jest zawsze rozwiązaniem kompromisowym, które zdaje egzamin we wszystkich możliwych warunkach. Rozwiązania tuningowe mają dla odmiany przeznaczenie specjalistyczne – wzorowo sprawdzają się…