Volkswagen Golf R w ostrym sosie - Trends Magazines

Volkswagen Golf R w ostrym sosie

Flagowa wersja Golfa potrafi zaskoczyć osiągami. Dla niektórych nawet 300 KM to zbyt mało. Propozycję dla nich ma O.CT Tuning.

Tuner ze szwajcarskiego Widnau specjalizuje się w optymalizacji oprogramowania do komputerów sterujących silnikami. Łącząc je ze sportowym układem wydechowym czy udrożnionym dolotem jest w stanie wycisnąć naprawdę dużo. Świetnym przykładem jest Golf VII R. Katalogowo – 300 KM i 380 Nm. Faktycznie – przynajmniej kilka procent więcej.

Volkswagen Golf R
fot. O.CT Oberscheider Tuning GmbH

Wykrzesane przez O.CT Tuning wartości są dalekie od marginesu błędu. W grę wchodzi nawet 450 KM i 550 Nm! Kto chciałby w mniejszym stopniu ingerować w parametry silnika, może zamówić programy zapewniające 370 KM i 460 Nm, 378 KM i 480 Nm, 395 KM i 505 Nm.

Specjaliści z O.CT Tuning podkreślają, że nawet w najbardziej wysilonym wariancie Golf R nadaje się do codziennego użytku i z powodzeniem pełni dwie role – prawdziwie sportowego auta i samochodu dla rodziny.

Podobne

TEST VW Taigo 1.0 TSI R-Line 2

TEST VW Taigo 1.0 TSI R-Line – z pazurem

Crossovery na stałe wpisały się w motoryzacyjny krajobraz. Jednym z ładniejszych ich przedstawicieli jest bez wątpienia Taigo – pierwszy w historii Volkswagena SUV Coupé. Już w podstawowej wersji jest zgrabnym autem, ale odmiana R-Line ma nieco więcej tzw. pazura. Oto test VW Taigo 1.0 TSI w wersji R-Line. Zaprojektowanego w Ameryce Południowej Taigo charakteryzuje zadziorna…

Limitowany Garbus w stylu retro

Zabytkowe samochody mają niezaprzeczalny urok. Jazda nimi nie każdemu będzie odpowiadała. Chociażby z racji osiągów i prowadzenia, istotnie odstających od współczesnych standardów. Kwestię rozwiązano, tworząc auta w stylu retro z wieloma nowoczesnymi rozwiązaniami pod karoserią. Tego typu hybrydy dość często powstawały na bazie Transportera, wyposażanego w silniki czy hamulce z Porsche. Rzadziej eksperymentowano z Garbusem.…