Volkswagen Golf R w ostrym sosie - Trends Magazines

Volkswagen Golf R w ostrym sosie

Flagowa wersja Golfa potrafi zaskoczyć osiągami. Dla niektórych nawet 300 KM to zbyt mało. Propozycję dla nich ma O.CT Tuning.

Tuner ze szwajcarskiego Widnau specjalizuje się w optymalizacji oprogramowania do komputerów sterujących silnikami. Łącząc je ze sportowym układem wydechowym czy udrożnionym dolotem jest w stanie wycisnąć naprawdę dużo. Świetnym przykładem jest Golf VII R. Katalogowo – 300 KM i 380 Nm. Faktycznie – przynajmniej kilka procent więcej.

Volkswagen Golf R
fot. O.CT Oberscheider Tuning GmbH

Wykrzesane przez O.CT Tuning wartości są dalekie od marginesu błędu. W grę wchodzi nawet 450 KM i 550 Nm! Kto chciałby w mniejszym stopniu ingerować w parametry silnika, może zamówić programy zapewniające 370 KM i 460 Nm, 378 KM i 480 Nm, 395 KM i 505 Nm.

Specjaliści z O.CT Tuning podkreślają, że nawet w najbardziej wysilonym wariancie Golf R nadaje się do codziennego użytku i z powodzeniem pełni dwie role – prawdziwie sportowego auta i samochodu dla rodziny.

Podobne

VW_Jetta_II_tuning_swap_silnika

Volkswagen Jetta II ze swapem z… kliniki

Michał, dla znajomych Maniek, naprawia i modyfikuje auta w swym warsztacie noszącym nazwę Klinika. Choć znany jest z kilku interesująco przygotowanych samochodów, Jetta II, którą kupił na początku 2010 roku, miała być zdrową serią do codziennej jazdy. Z czasem okazało się jednak, iż sięgnął po receptę przez wielkie R. Zakupiony w Niemczech samochód miał wcześniej…

Boxster

Porsche Boxster kończy 25 lat, oto jego historia

Boxster ma dla Porsche bardzo szczególne znaczenie – zapoczątkował bowiem reorientację strategii modelowej producenta samochodów sportowych i wytyczył kierunek na przyszłość w trudnych ekonomicznie czasach połowy lat 90. Boxster, czyli silnik Znalazło to odzwierciedlenie w pierwszym seryjnym 6-cylindrowym silniku typu bokser chłodzonym cieczą, a także w inteligentnej koncepcji współdzielonych elementów, którą wprowadzono wraz z tym…