Volkswagen Golf GTI na wzór Porsche - Trends Magazines

Volkswagen Golf GTI na wzór Porsche

Zainteresowanych modyfikacjami Golfów nigdy nie brakowało. Niestety wielu projektom brakowało rozmachu i pomysłu. Nie można tego powiedzieć o GTI zbudowanym pod skrzydłami amerykańskiego przedstawicielstwa Volkswagena.

Biały lakier, poszerzone błotniki, splitter, duży spojler tylny, jeszcze większy dyfuzor, zmniejszony prześwit i pasy z wykonaną charakterystyczną czcionką napisami. Skojarzenia z legendarnym Porsche 911 GT3 RS są jak najbardziej na miejscu. Według sprawdzonej i cieszącej się uznaniem receptury tym razem został przyrządzony Golf GTI RS Concept. Nie lada smaczkiem jest tylna klapa. Pozbawienie jest wycieraczki było prostą operacją. Zadano sobie jednak trud zdemontowania logotypu marki pełniącego rolę klamki tylnych drzwi i zaspawania otworu po nim. W to miejsce naklejono oznaczenie GTI RS. Pracami nad Golfem kierował Sam Dobbins, zawodowo będący dyrektorem kreatywnym w firmie Vossen Wheels. Zaskoczeniem nie było więc postawienie Golfa właśnie na felgach Vossen.

Dalekie od serii jest także wnętrze Golfa GTI. Nabywcy Porsche oznaczonych symbolami GT3 RS są przyzwyczajeni, że płacą więcej, by otrzymać… mniej. Podobnie rzecz wygląda w GTI RS Concept. Z samochodu zdemontowano tylną kanapę, roletę i podwójną podłogę bagażnika, dywaniki podłogowe, a nawet wielofunkcyjną kierownicę z poduszką powietrzną. Zamiast tego są kubełkowe fotele z karbonu, wielopunktowe pasy, wyczynowa kierownica, półklatka bezpieczeństwa i skrawki aluminiowej, perforowanej blachy na podłodze. Golf nie zatracił jednak pierwotnej funkcjonalności. Kto nie chciałby zostawiać cennych przedmiotów w wystawionym na widok bagażniku, może ukryć je w boksie dachowym.

Zmodyfikowany w Stanach Golf jest bardzo ciekawym projektem. Utrzymał się w granicach dobrego smaku, mimo że został poddany poważnym zmianom. Chcielibyśmy oglądać podobne auta na europejskim podwórku.

Podobne

„Drift Lambo”, czyli nowy Huracán EVO RWD- PREZENTACJA

Hardware Lamborghini przedstawia Huracána EVO RWD. Maszyna ma 610 KM (449 kW) mocy przy 8000 obr / min i 560 Nm momentu obrotowego przy 6500 obr / min, ale więcej koni mechanicznych trafia na koła, ponieważ napęd na przednią oś stawia mniejsze opory. Lamborghini waży zaledwie 1389 kg, co daje stosunek masy do mocy 2,28 kg…

VW Arteon Shooting Brake vs. Passat Variant W8

VW Arteon Shooting Brake vs. Passat Variant W8 – kupuj ich więcej!

Obydwa to niebieskie kombi, mają ponad 270 KM i napęd na cztery koła. Co prawda dzieli je cała epoka, ale mają wspólny mianownik. Niestety, zarówno Passat W8 Variant, jak i Arteon Shooting Brake to auta, które schodzą już ze sceny motoryzacyjnej. Kilkanaście lat temu, kiedy myślałeś o mocnym i przestronnym Volkswagenie w nadwoziu kombi, natychmiast…