Golf II TornadoRot Marlboro - tuning i dane techniczne | Trends

Uzależniający VW Golf 2

Podobno najbardziej uzależniają papierosy. Ale czy na pewno? Uzależnić można się od wszystkiego – także od samochodów! Dla nas tę magiczną moc mają Volkswageny. Kiedyś najpopularniejszy był Garbus, jednak od lat 70. prym wiedzie Golf. Obecnie jest tak samo kultowy i rozpoznawalny, jak dla palaczy Marlboro. Wiedzą o nim i znają go dosłownie wszyscy. A jak uzależnił się od niego Piotr?

Historia romansu z „Golfem dwójką”

Wszystko zaczęło się od jego 18. urodzin. Za otrzymane pieniądze Piotrek kupił czerwonego Golfa 2. Gdy auto stało się jego własnością, przeszło przeszczep silnika na kultowy motor 2.0 ABF i… zostało sprzedane. „Chwilowa słabość”, jak powiedział nam Piotrek. Jednak minęło pół roku i wiosną 2016 roku w garażu stanął prezentowany Golf 1.3 CL w fabrycznym kolorze TornadoRot.

Czerwony golf 2 w kolorze czerwonym z napisem Malboro na masce

Jego znakiem rozpoznawczym są charakterystyczne naklejki z motywem Marlboro, które nadaje mu unikatowy, rajdowy wygląd. Choć Piotr upiera się, że jego wóz nie przynależy do konkretnego nurtu modyfikacji, to naszym zdaniem ma dużo wspólnego ze stylem stance.

Retro Golf 2 w kolorze czerwonym w motywie Malboro

Volkswagen Golf II – koła i felgi

To niski, efektowny pojazd z felgami o kultowym wzorze: szerokimi na 8 cali 16-calowymi Japan Racing JR9. Opony Falken mają rozmiar 195/40 R16. Koła szczelnie wypełniają wnęki nadkoli dzięki obniżeniu przy użyciu gwintowanego zawieszenia TA Technix. Tylna oś wyposażona jest w 2-centymetrowe dystanse kół, aby lepiej wpasować się w plastikowe nadkola, tzw. sierpy z wersji GTI. Zostały one dodatkowo zmodyfikowane, aby idealnie łączyć się z szerokimi listwami drzwi.

Golf II czerwono biały na drodze

Golf II ze sportowym charakterem

Pełen GTI look zapewniają też progi i drobne detale z tej wersji. Z przodu hatchback ma 4-lampową atrapę, w której znajdują się ręcznie wykonane lampy do jazdy dziennej, zbudowane w oparciu o soczewki z Nissana i ciemne wnętrza.

Przód auta uzupełniają też inne drobiazgi: spinki zderzaka i biały tow hook. Z kolei z boku dyskretnym akcentem są zaślepki migaczy Wolfsburg Edition. Z tyłu samochód ma lampy z wersji GTI oraz łączącą je blendę. Na klapie bagażnika, z której usunięta została wycieraczka, znalazła się lotka.

wnętrze używanego Golfa II po renowacji

VW Golf 2 – wnętrze po renowacji

Wnętrze jest kompleksowo przerobione. Tutaj również znajdziemy mieszankę stylów stance i rajdowego. Najbardziej rzucającą się w oczy zmianą jest zastępujący tylną kanapę biały roll bar, który idealnie komponuje się ze skórzanymi kubełkowymi fotelami FK i 3-punktowymi pasami Schroth.

Seryjna kierownica ustąpiła miejsca mniejszej Raid HP, a gałka zmiany biegów pochodzi z wersji GTI. Odsłonięta tylna część wnętrza została od nowa wygłuszona, a podłogę pokryła czarna wykładzina. Boczki drzwi i podsufitka zostały obszyte na nowo i są teraz czarne, wykończone czerwonymi nićmi.

Zdecydowaliśmy się pokazać to auto, ponieważ niesamowicie podoba nam się jego wygląd. Konsekwencja, mieszanka stylów i kolorystyka są praktycznie bezbłędne. Brakuje tylko silnika, który przyprawiłby pasażerów o szybsze bicie serc. I choć zwykle unikamy opisywania planów na modyfikacje, to tym razem uznaliśmy, że jest to konieczne. TornadoRot Marlboro po zakończeniu sezonu 2017 trafił do garażu, gdzie czekała na niego dwulitrowa jednostka ABA. Poza tym w aucie zastosowany zostanie układ dolotowy typu ITB z czterema przepustnicami, który będzie kolejnym (poza oklejeniem) wyróżnikiem tego egzemplarza.

Trzymamy kciuki za jego rozwój!

Autor tekstu: Krzysztof Kaźmierczak

Fot. Piotr Mokwiński/ Krzysztof Kaźmierczak

VW Golf II (1991 r.) – dane techniczne

SILNIK/NAPĘD: 1.3 NZ 55 KM z pośrednim wtryskiem paliwa, pięciobiegowa manualna skrzynia biegów; przelotowy układ wydechowy zakończony tłumikiem z Golfa 2 GTI. Wymiana silnika na 2.0 ABA z układem dolotowym ITB
ZAWIESZENIE/KOŁA: zawieszenie gwintowane TA TECHNIX, felgi Japan Racing JR9 R16, szerokość 8J, opony Falken 195/40 R1, 62-centymetrowe dystanse na tylnej osi
NADWOZIE: pakiet stylistyczny GTI: nakładki na błotniki (przednie przerobione do szerokich listew na drzwiach), na progi, szerokie zderzaki; przedni grill do podwójnych lamp, reflektory soczewkowe (custom soczewka Nissan), lampy tylne GTI, blenda tylnej klapy, spojler/lotka tylnej klapy, oklejenie z motywem Marlboro, tow hook, usunięte wycieraczki tylnej szyby i kierunkowskazy w błotnikach (zastąpione zaślepkami Wolfsburg Edition)
WNĘTRZE: kierownica Raid HP, gałka zmiany biegów GTI, fotele kubełkowe FK, pasy szelkowe Schroth, roll bar – półklatka, wygłuszenie kielichów bagażnika, boczki i podsufitka obszyte na nowo i przeszyte czerwoną nicią, czarne dywany (oryginalnie szare)
AUDIO: Kenwood Kmm-101RY i głośniki w przednich kieszeniach drzwi
INNE: dwa pierwsze miejsca przyznane przez Łódzki Ruch Klasyków na rozpoczęcie sezonu 2017
STYL: Piotr: „Trudno jest mi nazwać styl, do którego dążę, bo tak naprawdę kieruję się tym, co mi się spodoba i co będzie pasowało do mojej wizji”

WŁAŚCICIEL:

Piotr Wojciechowski „Koral”

PODZIĘKOWANIA:

Przede wszystkim dziękuję mojej kobiecie za jej wyrozumiałość. Mimo że często pracuję przy samochodzie, wspiera mnie i pomaga najlepiej jak potrafi. Dziękuję również osobom, które przyczyniły się do budowy tego auta. Całe warsztaty zarywały noce, żeby mogło powstawać. Dziękuję firmie Kameleon z Łodzi, która zajęła się oklejeniem auta, firmie EventGarage, która czuwa nad każdym drobiazgiem przy aucie oraz wielu innym.

Podobne

Spełnione marzenie o BMW E46 Coupé 330Ci Turbo

Adam, właściciel prezentowanego E46 Coupé, będąc dzieckiem miał nad łóżkiem plakat z czerwoną „trójką”. Zawsze przed zaśnięciem marzył o tym modelu BMW… Opisywany samochód jest już którymś z kolei w posiadaniu Adama. Poprzednim też była E46, lecz ze słabszym silnikiem. Trzylitrowa wersja z uwagi , mimo iż nie miała M-powerowy napędu, od zawsze zajmowała szczególne…

Napis na masce Volkswagena Golfa 1.5 eTSI

TSI – ewolucja udanych silników VW

Inżynierowie Volkswagena stale rozwijają jednostki napędowe. Najnowszymi owcami ich prac są mocne, oszczędne i przyjazne środowisku silniki TSI evo z rodziny EA211. TSI o małych pojemnościach są obecne na rynku od 15 lat. W 2012 roku w Golfie VII zadebiutowała ich nowa generacja, oznaczona kodem EA211, której znakiem rozpoznawczym jest paskowy napęd rozrządu. Na przełomie 2016 i 2017 roku czterocylindrowe jednostki poddano gruntownej…