Ultralekka felga z Polski - tylko 3,5 kg - Trends Magazines

Ultralekka felga z Polski – tylko 3,5 kg

Jak ważna jest każdy kilogram w aucie wiedzą wszyscy w motorsporcie i od niedawna w e-motoryzacji. Jednym z ciężarów są koła. Projekt firmy Fibratech może okazać się rewolucyjny w tej dziedzinie.

Polska spółka, która zespół pracuje nad stworzeniem ultralekkiej felgi wykonanej z kompozytu węglowego stworzyła ważący  zaledwie 3,5 kg prototyp. Dla porównania, waga obecnie stosowanych felg aluminiowych waha się – w zależności technologii wykonania – od 6 do 13 kg. Różnice te mają znaczenie, zwłaszcza dla przyszłości elektromobilności. Z obliczeń twórców wynika, że zamontowanie kompletu ultralekkich felg np. w samochodzie elektrycznym pozwoliłoby na zwiększenie jego zasięgu o 6%. Czy to wystarczy, by zainteresować duże koncerny? Trzymamy kciuki.

Podobne

750 KM i 980 Nm w BMW X6 M. W pogoni za mocą

G-Power wzięło na warsztat kolejne X6 M i wzmocniło silnik do poziomu mocy i momentu obrotowego, jakiego nie powstydziłby się supersamochód. Z podwójnie turbodoładowanego 4.4 V8 udało się wycisnąć 750 KM przy 6500 obr./min oraz 980 Nm w przedziale 3000-4500 obr./min. Uzyskanie dodatkowych 175 KM i 230 Nm wymagało znacznych modyfikacji osprzętu silnika. G-Power zamontował…

BMW 2002 Inka Orange

BMW mówi, żeby nie kupować nowych aut, ale dbać o te starsze

Podpisujemy się pod tym rękami i nogami! Dość kontrowersyjnej wypowiedzi dopuściła się szefowa BMW ds. zrównoważonego rozwoju - Monika Dernai.  BMW już w kilku oświadczeniach przedstawiło swój punkt widzenia na przyszłość motoryzacji. Najpierw dość sceptycznie określili decyzję UE o zakazie sprzedaży aut spalinowych w 2035 roku, potem oświadczyli, że nie zrezygnują z silników spalinowych tak…