Ultralekka felga z Polski - tylko 3,5 kg - Trends Magazines

Ultralekka felga z Polski – tylko 3,5 kg

Jak ważna jest każdy kilogram w aucie wiedzą wszyscy w motorsporcie i od niedawna w e-motoryzacji. Jednym z ciężarów są koła. Projekt firmy Fibratech może okazać się rewolucyjny w tej dziedzinie.

Polska spółka, która zespół pracuje nad stworzeniem ultralekkiej felgi wykonanej z kompozytu węglowego stworzyła ważący  zaledwie 3,5 kg prototyp. Dla porównania, waga obecnie stosowanych felg aluminiowych waha się – w zależności technologii wykonania – od 6 do 13 kg. Różnice te mają znaczenie, zwłaszcza dla przyszłości elektromobilności. Z obliczeń twórców wynika, że zamontowanie kompletu ultralekkich felg np. w samochodzie elektrycznym pozwoliłoby na zwiększenie jego zasięgu o 6%. Czy to wystarczy, by zainteresować duże koncerny? Trzymamy kciuki.

Podobne

VW Brasilia to duma narodowa- HISTORIA

Ameryka Południowa stała się po drugiej wojnie światowej niesamowicie ważnym rynkiem dla Volkswagena. I choć producent miał w ofercie jedynie Garbusa i VW typ 2 Kombi T1, to wystarczyło, żeby zdobyć szturmem kontynent Azteków. Gdy w 1953 rząd Brazylii zabronił importu samochodów w całości, niemiecki koncern postanowił zorganizować w São Paulo montownię, która stała się pierwszą siedzibą Volkswagen do Brasil Ltda. W 1957 roku firma na…

VW Typ 3 TL 1600 – biały kruk

Golfy oraz klasyczne Garbusy to najczęściej przerabiane i modyfikowane auta z Wolfsburga. Tuningowane są także Polo, Scirocco oraz Lupo. Ale Volkswagen Typ 3? To auto nawet w wersji seryjnej jest prawdziwym białym krukiem na naszych drogach. Są jednak tacy, którzy tak rzadko spotykanego klasyka potrafią przerobić ze smakiem. Volkswagen Typ 3 zadebiutował w 1961 roku…