TVR Sagaris z silnikiem BMW V10 - tego jeszcze nie grali - Trends Magazines

TVR Sagaris z silnikiem BMW V10 – tego jeszcze nie grali

Takiego połączenia chyba jeszcze nie było. Połączenie niszowej brytyjskiej marki samochodów sportowych z wyścigowym motorem BMW V10 z M5 i M6. To auto jest tak niedorzeczne, że aż go pożądamy!

TVR to brytyjska firma produkująca samochody sportowe od 1946 roku. W 2004 roku została przejęta przez rosyjskiego biznesmena i właśnie z tego okresu pochodzi opisywany Sagaris. Już seryjnie samochód nie mógł narzekać na brak mocy. Napędzał go rzędowy 6-cylindrowy silnik o mocy 412 KM i 473 Nm. 

Jednak komuś to nie wystarczyło i postanowił pod maskę TVRa włożyć motor V10 z BMW M5. Jak mówi twórca – „to najbardziej zawodne połączenie w motoryzacji”. Co ma na myśli? TVR Sagaris nie był autem masowo produkowanym i było z nim sporo problemów. Właściciele narzekali na jakość wykonania i psujące się podzespoły.

Z drugiej strony motor S85B50 też nie słynął z niezawodności. 5-litrowe V10 imponowało swego czasu osiągami i kulturą pracy, za co otrzymało wiele nagród w konkursie „International Engine of the Year”, ale niestety ten wyścigowy silnik borykał się z poważnymi i oczywiście horrendalnie drogimi w naprawie usterkami. 

TVR Sagaris V10 to na razie prototyp. Inżynierowie mają kłopot z dopasowaniem silnika do komory, ponieważ jak widać na filmiku poniżej, motor jest za duży i nie ma miejsca na maskę. Twórcy jednak nie powiedzieli ostatniego słowa i planują ukończyć ten niesamowity projekt. Czekamy z niecierpliwością!

Konrad Maruszczak

Podobne

Volkswagen: Odwilż w Chinach.

Działalność koncernu Volkswagen Group w Chinach wykazuje wyraźne oznaki ożywienia. Wszystkie 2000 salonów dealerskich marki Volkswagen jest teraz ponownie otwartych, a ruch w salonach w ostatni weekend Marca jest porównywalny z tym samym okresem ubiegłego roku. Ponownie otworzyło się ponad 95% przedstawicielstw innych marek Audi i ŠKODA. W tym tygodniu wznowiono również działalność spółki joint…

Volkswagen jeszcze nie żegna silników benzynowych. Oto nowy 1.5 TSI evo2

Druga generacja silnika 1.5 TSI ma pokazać, że jest jeszcze spore pole do popisu w kwestii rozwoju silników spalinowych. Nowa jednostka jest bardziej wydajna od poprzednika i tak samo mocna.  Na razie najmocniejszy sprzeciw w sprawie decyzji Unii Europejskiej o wycofaniu z produkcji aut z silnikami spalinowymi wyraziło BMW. To bawarska marka twardo stoi przy…