Tuning BMW M2 CSR. 610 KM z 3.0 R6! - Trends Magazines

Tuning BMW M2 CSR. 610 KM z 3.0 R6!

Przed laty jednym z najpopularniejszych sposobów na radykalne zwiększenie mocy silnika były swapy. W dobie turbodoładowanych jednostek clou programu stały się ingerencje w elektronikę. Lightweight Performance postanowiło połączyć oba zabiegi.

W mocnym już w standardowej wersji M2 zamontowano wyżyłowany, a zarazem bardziej pancerny silnik z M3, który następnie poddano konkretnemu tuningowi. Efekty robią wrażenie. Projekt o nazwie M2 CSR (od Carbon Sport Race) nie pozostawia złudzeń. Grafitowe nadwozie w połączeniu z potężnym skrzydłem, czerwienią felg i ozdobną listwą na dokładce przedniego zderzaka oraz zamontowanym w kabinie pałąkiem przeciwkapotażowym sygnalizują, że mocy jest pod dostatkiem. I tak jest w rzeczywistości! Wciśnięta pod maskę jednostka S55 rozwija 610 KM i 767 Nm!

Dość powiedzieć, że żadne seryjnie produkowane BMW nie ma takich parametrów. A przypomnijmy, że mowa o silniku, który trafił do jednego z najmniejszych modeli z Bawarii. W rezultacie przyspiesza on do setki w trzy sekundy i jest w stanie rozpędzić się nawet do 328 km/h. Smaczkiem jest wyświetlający się pod wskaźnikami napis GTS. Kolejną ciekawostkę znajdziemy obok lewarka skrzyni biegów bądź selektora przekładni M-DCT. To przyciski do indywidualnej regulacji charakterystyki zespołu napędowego i układu kierowniczego (M2 ma selektor znany z cywilnych modeli). Zabrakło tylko możliwości zmiany głośności wydechu. Najwyraźniej uznano, że tytanowy układ zawsze musi brzmieć donośnie.

Z pewnością zastanawiacie się, skąd pomysł na nazwę Carbon Sport Race. Wbrew pozorom podstawą do jej nadania – jak to zwykle bywa – nie okazała się maska z włókna węglowego, obudowy lusterek czy kilka aerodynamicznych dokładek na nadwozie. Lightweight Performance poszło znacznie dalej. Z kompozytów wykonano także pokrywę bagażnika i dach. LW M2 CSR nie ma tylnej kanapy, tradycyjnych boczków drzwiowych i tunelu środkowego czy dywaników podłogowych. Wszystko to zastąpiono panelami bądź wytłoczkami z włókna węglowego. Z karbonu zostały wykonane nawet szkielety kubełkowych foteli, które doskonale współgrają z pięciopunktowymi pasami czy półklatką bezpieczeństwa. W M2 CSR można poczuć się niemal jak w wyścigówce. Żeby samochód nie sprawiał wrażenia całkowicie spartańskiego, deskę rozdzielczą i fragmenty tapicerki w tylnej części kabiny obszyto alcantarą, którą pokryto także wieniec kierownicy.


Zbędną masę udało się „zdjąć” nawet z układu jezdnego, wyposażając M2 w ceramiczne tarcze hamulcowe oraz kute felgi z dziesięcioma filigranowymi ramionami i oponami w rozmiarze 265/35 R19 i 295/30 R19. Konsekwencja w stosowaniu lekkich materiałów opłaciła się. Samochód waży zaledwie 1.371 kg, czyli aż o 195 kg mniej od seryjnego M2. Lightweight Performance nie zdradziło jeszcze kosztu projektu, jednak wiadomo, że tuner będzie oferował zarówno gotowe LW M2 CSR, jak i przyjmował zamówienia na modyfikacje eksploatowanych już aut.

ŁS, Fot. LP

Podobne

Wetterauer Performance WP620, czyli BMW M4 po tuningu

Na pierwszy rzut oka nic nie zdradza atrakcji kryjących się pod nadwoziem. W końcu lżejsze koła, większy spojler i kilka naklejek mogło otrzymać każde M4. Do myślenia daje jedynie napis WP620.  Prawdziwi pasjonaci motoryzacji mogą domyślać się, że chodzi o moc. I tak jest faktycznie! Z zaledwie trzech litrów pojemności specjalistom z Wetterauer Performance GmbH…

bmw-i16-concept

BMW i16 to następca M1, z którego zrezygnowano. Dlaczego?

Model koncepcyjny, który pokazało BMW prezentuje się świetnie. Ostre linie, bardzo niski dach i linia do złudzenia przypominające kultowe BMW M1. Nic dziwnego, właśnie do tego jedynego do tej pory superauta z centralnie umieszczonym silnikiem nawiązali Niemcy tworząc niezwykły koncept - BMW i16.  BMW i8 było niezwykłym samochodem. Pierwszy od czasów M1 z centralnie umieszczonym…