Top 10 używanych i oszczędnych aut - Trends Magazines

Top 10 używanych i oszczędnych aut

Ranking AAA AUTO powstał na podstawie analizy danych dotyczących sprzedaży aut używanych w komisach, na stronach internetowych oraz u dealerów samochodów używanych w listopadzie 2022 roku. Oto Top 10 używanych i oszczędnych aut w Polsce.

Planując obecnie zakup samochodu, zużycie paliwa będzie najprawdopodobniej jednym z najważniejszych czynników, które kierowcy wezmą pod uwagę. W porównaniu do cen sprzed roku najwięcej tracą posiadacze diesli, ponieważ olej napędowy jest droższy o niemal 30 proc., natomiast benzyna 95 zdrożała około 10 proc.

Oszczędny samochód nie tylko wyrządza mniej szkód środowisku naturalnemu, ale dla większości kierowców oznacza przede wszystkim więcej złotówek w portfelu. Eksperci AAA AUTO opracowali ranking najbardziej oszczędnych i zarazem najtańszych tradycyjnych samochodów spalinowych, oferowanych do sprzedaży na wtórnym rynku.

W listopadzie 2022 roku w Polsce oferowano 194.511 aut z drugiej ręki. Oznacza to spadek o 10.703 auta używane w stosunku do października 2022 roku, kiedy to w ofercie znajdowało się 205.214 samochodów. Natomiast mediana ceny nieznacznie wzrosła o 500 złotych, do 29.900 złotych.

Z analizy AAA AUTO wynika, że najbardziej oszczędnym modelem dostępnym na rynku wtórnym jest Peugeot 308 1.6 BlueHDI 88 kW z okresu 2014-2018, który konsumuje tylko 3,1 l/100 km. Mediana ceny takiego modelu wynosiła w listopadzie 2022 roku 41.250 zł., a mediana wieku 6,5 lat. Zaraz za nim uplasowała się Škoda Octavia Combi 1.6 TDI 81 kW Greenline z lat 2014-2016, która pali 3,2 l/100 km. a mediana ceny wynosiła w lipcu 51.000 zł. Z kolei na trzecim miejscu znalazło się Renault Clio 1.5 dCi 55 lub 65 kW z lat 2016-2017, spalające 3,3 l/100 km, którego mediana ceny wynosiła 38.000 zł.

„Przeciętny roczny przebieg samochodu w Polsce wynosi nieco ponad 8 tysięcy kilometrów, czyli o około 4 tysiące kilometrów mniej niż wynosi średnia dla Unii Europejskiej. W związku z tym, kierowcy jeżdżący samochodami z naszego rankingu, które spalają 3 litry, wydadzą w ciągu roku około 1600 złotych na paliwo, czyli zaoszczędzą ponad 1500 złotych rocznie, gdyby jeździli przeciętnym, mniej ekonomicznym samochodem klasy średniej,” – powiedziała Karolína Topolová, Dyrektor Generalna AURES Holdings, operatora międzynarodowej sieci AAA AUTO.

Marka i model Spalanie

(l / 100 km)

Mediana ceny

(zł)

Mediana przebiegu

(km)

Mediana wieku

(lat)

Peugeot 308 1.6 BlueHDI 88 kW 3,1 41 250 123 626 6,5
Skoda Octavia 1.6 TDI 81 kW Greenline 3,2 51 000 188 271 6,9
Renault Clio 1.5 dCi 55 i 65 kW 3,3 38 000 83 743 5,6
Smart Fortwo CDI 33 kW 3,3 13 950 125 000 14,0
Skoda Fabia 1.2 TDI 55 kW 3,4 18 700 169 425 10,5
Skoda Fabia kombi 1.4 TDI 66 kW 3,4 29 000 181 000 7,4
Volkswagen Polo 1.4 TDI 3,4 36 900 92 977 6,7
Hyundai i20 1.1 CRDi 3,4 38 900 93 141 6,4
Volkswagen Golf 1.6 TDI 81 3,4 53 000 125 323 6,6
Citroen C4 Cactus 1.6 BlueHDI i e-HDI 3,5 41 900 97 000 6,5

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

VW Lamando 5XL – to nie photoshop, a jeżdżąca płaszczka

Ten przedziwny stwór to dzieło jednego z motoryzacyjnych tiktokerów. Przerobiony Volkswagen wygląda jak za duże dżinsy, ale to nie przeróbka cyfrowa, a jeżdżący samochód. Oto VW Lamando 5XL. Właściciel kanału na tiktoku @justinbuildcars przerobił popularny w Azji model Volkswagena na ultra szeroki pojazd. Lamando L to w Chinach usportowiony sedan, oparty na VW Jetta (w…

Dobieramy hamulce do BMW – cz. I

Kierowcy z doświadczeniem w sporcie motorowym wiedzą, że sztuką nie jest nabranie prędkości, tylko jej skuteczne wytracenie. Kluczową rolę w tym procesie odgrywają tarcze i klocki hamulcowe. Silniki nowoczesnych aut, jak choćby BMW,  zapewniają fantastyczne osiągi. Jeszcze 30 lat temu czasy sprintu do 100 km/h na poziomie niecałych 10 s były wyróżnikami usportowionych wersji. Auta, które były w stanie uporać się z tym zadaniem…