Cukierki Tic Tac są znane na całym świecie. Być może sławę zawdzięczają właśnie E30 M3, które jest legendą wyścigów DTM. Samochody te ścigały się w wielu zespołach, a każdy z nich miał własne „livery”, czyli malowanie.
Chyba wszyscy kojarzą błekitno-pomarańczową barwę malowania Gulf. To przykład tego, jak bardzo wyścigowa kolorystyka bolidu może zostać zapamiętana przez kibiców i fanów. W E30 najbardziej znane są inne szaty graficzne. Kultową odmianą jest czerwony Jägermeister z 1992. Szerzej o kolekcji samochodów w tym malowaniu piszemy TUTAJ. Z kolei to przerobione M3 zostało pomalowane właśnie w czerwonopomarańczowy kolor jako homage do wyścigowej wersji.
Tic Tac
Tym razem chcemy zaprezentować samochód w malowaniu Tic Tac. Białozielony bolid właśnie przechodzi proces odbudowy VINK Motorsport. Zobaczcie, jak wspaniale, jak ponadczasowo i kultowo wygląda to auto! Nie możemy się doczekać, żeby zobaczyć je w akcji!
Galeria M3
E30 M3
BMW Motorsport otrzymało zielone światło na zbudowanie prawdziwie wyczynowej wersji modelu E30. W oparciu o szkielet nadwozia trójki zbudowali wyścigówkę, a następnie wdrożyli ją do produkcji, zachowując poszerzenia błotników, elementy poprawiające aerodynamikę oraz architekturę zespołu napędowego. Ze słabszymi wersjami E30 M3 – poza szkieletem nadwozia – dzieliło jedynie dach, maskę oraz fragmenty paneli drzwi. Pozostałe elementy opracowano od podstaw z uwzględnieniem aerodynamiki – aby ograniczyć opory, zmieniono nawet kąt nachylenia tylnej szyby i zaprojektowano nakładki na tylne słupki dachu. W efekcie współczynnik oporu aerodynamicznego spadł z 0,38 do 0,33. Kompletnie zmodyfikowano także zawieszenie, zmieniając jego geometrię, wahacze, a nawet wprowadzając mocniejsze piasty z pięcioma śrubami dla felg. Zastosowano też przekładnię kierowniczą z nieco bardziej bezpośrednim przełożeniem. Miała wspomaganie, z którego rezygnowano jednak m.in. w samochodach w specyfikacji DTM.