Tic Tac BMW M3 ma tylko "dwie kalorie" - Trends Magazines

Tic Tac BMW M3 ma tylko „dwie kalorie”

BMW E30 M3 Tic Tac

Cukierki Tic Tac są znane na całym świecie. Być może sławę zawdzięczają właśnie E30 M3, które jest legendą wyścigów DTM. Samochody te ścigały się w wielu zespołach, a każdy z nich miał własne „livery”, czyli malowanie.

Zaprenumeruj już dziś. BMW Trends

Chyba wszyscy kojarzą błekitno-pomarańczową barwę malowania Gulf. To przykład tego, jak bardzo wyścigowa kolorystyka bolidu może zostać zapamiętana przez kibiców i fanów. W E30 najbardziej znane są inne szaty graficzne. Kultową odmianą jest czerwony Jägermeister z 1992. Szerzej o kolekcji samochodów w tym malowaniu piszemy TUTAJ. Z kolei to przerobione M3 zostało pomalowane właśnie w czerwonopomarańczowy kolor jako homage do wyścigowej wersji.

Tic Tac

Tym razem chcemy zaprezentować samochód w malowaniu Tic Tac. Białozielony bolid właśnie przechodzi proces odbudowy VINK Motorsport. Zobaczcie, jak wspaniale, jak ponadczasowo i kultowo wygląda to auto! Nie możemy się doczekać, żeby zobaczyć je w akcji!

Galeria M3

E30 M3

BMW Motorsport otrzymało zielone światło na zbudowanie prawdziwie wyczynowej wersji modelu E30. W oparciu o szkielet nadwozia trójki zbudowali wyścigówkę, a następnie wdrożyli ją do produkcji, zachowując poszerzenia błotników, elementy poprawiające aerodynamikę oraz architekturę zespołu napędowego. Ze słabszymi wersjami E30 M3 – poza szkieletem nadwozia – dzieliło jedynie dach, maskę oraz fragmenty paneli drzwi. Pozostałe elementy opracowano od podstaw z uwzględnieniem aerodynamiki – aby ograniczyć opory, zmieniono nawet kąt nachylenia tylnej szyby i zaprojektowano nakładki na tylne słupki dachu. W efekcie współczynnik oporu aerodynamicznego spadł z 0,38 do 0,33. Kompletnie zmodyfikowano także zawieszenie, zmieniając jego geometrię, wahacze, a nawet wprowadzając mocniejsze piasty z pięcioma śrubami dla felg. Zastosowano też przekładnię kierowniczą z nieco bardziej bezpośrednim przełożeniem. Miała wspomaganie, z którego rezygnowano jednak m.in. w samochodach w specyfikacji DTM.

Podobne

leib-bmw-m3-tuning

G-POWER BMW M3. Ile mocy to zbyt wiele? – TUNING

BMW M3 jest ulubieńcem firm tuningowych. Specjaliści od modyfikacji bardzo chętnie uwalniają rezerwy mocy, które tkwią w wolnossącym silniku 4.0 V8. Przepisów na podkręcenie jednostki S65B40 nie brakuje. Najbardziej spektakularne efekty przynosi zastosowanie mechanicznego doładowania. Na taki krok zdecydowała się firma Leib Engineering, która wyposażyła M3 w kompresor G-Power SK II CS. Tuner z Gießen…

Cosmotron – co można zrobić na bazie BMW Z3

Dla pewnej grupy kierowców seryjnie produkowane samochody to zdecydowanie zbyt mało. Można poddać je tuningowi bądź na ich bazie skonstruować... własny pojazd. Uporem i nieprzeciętną ambicją wykazał się Paul Bacon. Brytyjski mechanik amator, a jednocześnie fan tuningu, w oparciu o BMW Z3 z 1998 roku własnoręcznie zbudował samochód. Żeby Cosmotron jeździł tak samo dobrze, punktem…