TEST Skoda Scala 1.0 TSI 115 KM - pełnowartościowe daily - Trends Magazines

TEST Skoda Scala 1.0 TSI 115 KM – pełnowartościowe daily

TEST Skoda Scala 1.0 TSI 115 KM

Skoda Scala plasuje się pomiędzy Fabią a Octavią i to czuć, zarówno na zewnątrz, jak w środku. Samochód nie jest ani za duży, ani za mały i świetnie sprawdza się w roli auta na codzień. Oto Skoda Scala 1.0 TSI 115 KM. 

Model Scala zastąpił udanego Rapida i pełni rolę większego od Fabii kompakta w gamie czeskiego producenta. Skoda Scala jest dostępna w jednej wersji nadwozia, ale za to z kilkoma silnikami. Do wyboru mamy 3-cylindrowe 1.0 TSI o mocach 95 lub 115 KM oraz 1.5 TSI o mocy 150 KM. W naszym teście wystąpiła Skoda Scala 1.0 TSI 115 KM i zanim zaczniecie wzdychać, przeczytajcie dalej, bo auto pozytywnie zaskakuje. 

Skoda Scala to ładne auto

Po prostu – jest ładna. Ma właściwe proporcje, ładnie narysowane linie i wygląda na większą i bardziej elegancką niż się wydaje. Agresywności dodają jej adaptacyjne reflektory LED z pasem świetlnym, który efektywnie świeci nocą. Nasz egzemplarz to wersja Selection (środkowa w ofercie) i posiadała na pokładzie wszystko, co potrzebne do codziennego użytkowania. Podgrzewane fotele oraz przednia szyba, adaptacyjne reflektory, duży wyświetlacz dotykowy, automatyczna tylna klapa, kamera cofania, asystent pasa ruchu oraz adaptacyjny tempomat – to wszystko znalazło się na pokładzie naszej Scali. 

Skoda Scala 1.0 TSI 115 KM zaskakuje przestronnością

Po zajęciu miejsca za kierownicą byliśmy bardzo mocno zaskoczeni ilością miejsca. Byliśmy przekonani, że znajdziemy tu tyle miejsca co w Fabii, ale to co najmniej klasa wyżej. Czwórka pasażerów ze swobodą zajmie miejsce, a 467-litrowy bagażnik pomieści niezbędne bagaże. Bardzo cenimy także rozwiązania Simply Clever – uchwyt na bilet parkingowy przy przedniej szybie, duże schowki w drzwiach, regulowany podłokietnik czy schowek na okulary. Te gadżety znacznie ułatwiają codzienne użytkowanie Scali. 

TEST Skoda Fabia 1.5 TSI Monte Carlo – czeskie MINI

Skoda Scala 1.0 TSI 115 KM jest dynamiczna i oszczędna

Kolejne zaskoczenie przyszło, gdy ruszyliśmy z parkingu. Manualna skrzynia i elastyczny (!) silnik 1.0 TSI to bardzo dobry zestaw. Samochód bardzo dobrze przyspiesza, silnik wystarczy „kręcić|” do 3000 obr/min, aby zadowalał osiągami i przy tym nie jest łasy na paliwo. W cyklu mieszanym 6l/100 km to wynik łatwy do osiągnięcia. Prędkość autostradowa nie stanowi problemu, dopiero powyżej 130 km/h czuć, że zaczyna brakować mocy, ale pamiętajmy, że Scala 1.0 TSI nie jest krążownikiem. 

TEST Skoda Karoq 2.0 TDI Style – na pożegnanie porządnego auta

Skoda Scala 1.0 TSI 115 KM – cena i wyposażenia

Skoda Scala w polskich salonach kosztuje co najmniej 87 200 zł za wersję Essence z 95-konnym silnikiem 1.0 TSI i manualną skrzynią biegów. Na szczycie oferty stoi usportowiona Monte Carlo z motorem 1.5 TSI 150 KM i skrzynią DSG, za taką Scalę trzeba zapłacić 128 700 zł.

Silniki Essence Selection Monte Carlo
1.0 TSI 95 KM 87 200 zł 94 100 zł  
1.0 TSI 115 KM 91 650 zł 98 550 zł 114 450 zł
1.0 TSI 115 KM DSG   105 300 zł 121 250 zł
1.5 TSI 150 KM   107 000 zł 123 900 zł
1.5 TSI 150 KM DSG   111 750 zł 128 700 zł

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

Najczęściej kradzione auta 2021

Instytut SAMAR opublikował dane dotyczące najczęściej kradzionych aut w 2021 roku. Spokojnie spać nie mogą właściciele marek Toyota, Audi oraz BMW. Sprawdź, jakie inne marki i modele są ulubione wśród złodziei.  Jak podaje Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego SAMAR na podstawie danych z CEPIK-u, w zeszłym roku z powodu kradzieży wyrejestrowano 7 098 samochodów. Liczba jest…

500 KM i 970 Nm. Oto nowy Touareg od ABT- TUNING

ABT Sportsline, największy na świecie tuner pojazdów VW i Audi, znalazł okazję, aby podnieść osiągi Volkswagena Touarega. Nowe ulepszenia wydajności ABT Power dotyczą silnika V8 TDI, który został po raz pierwszy wprowadzony wiosną 2019 r. i którego standardowa specyfikacja oferuje 422 KM (310 kW). Dzięki nowej, zaawansowanej technologicznie jednostce sterującej ABT Engine Control (AEC) silnik…