TEST Skoda Elroq 60 - Czesi znów dali radę - Trends Magazines

TEST Skoda Elroq 60 – Czesi znów dali radę

Chcesz wiedzieć, czy warto kupić elektryczną Skodę Elroq 60? Czy Czesi odrobili lekcję z elektromobilności? My już mamy swoją opinię. Ciekawe, czy zgodzi się z nią…

Skoda Elroq 60 podczas ładowania

Skoda zawsze dawała sobie radę. Tak było nie tylko przed II wojną światową, ale też podczas ery wspólnoty socjalistycznej. Modele 100 MB, S100, 105, 120 były większym obiektem pożądania niż radziecka Łada, niemiecki Wartburg, czy choćby „polski” Fiat 125p. Dziś, w dobie elektromobilności Czesi znów dają znów radę, o czym przekonałem się jeżdżąc Skodą Elroq 60.

Skoda Elroq 60 widok z boku

Ten pięcioosobowy SUV o ładnej zwartej sylwetce dobrze odpowiada na oczekiwania klientów ceniących sobie praktyczność. Szczególnie może przypaść do serca rodzinom z dwojgiem, a nawet trojgiem pociech. Samochód ma nie tylko zgrabny kształt bez zbędnych przekombinowań i przetłoczeń, ale jest też niezwykle funkcjonalny.

TEST Skoda Karoq 2.0 TSI Sportline – top of the top

Skoda Elroq 60 kanapa dla pasażerów

Pięcioosobowa rodzina z różnych przedziałem wiekowym bez problemu spakuje się nie tylko na urlop. Wygodne fotele i kanapa sprawią, że wypad nad morze czy zagranicę minie prawie niespostrzeżenie. Także codzienne poruszanie po mieście, odwózki do szkoły, zakupy czy wypady do kina nie zmęczą przede wszystkim kierowcy, gdyż wsiadanie/wysiadanie lub pakowanie (470-1580 l) bagażnika są bardzo łatwe.

Skoda Elroq 60 bagażnik

TEST Skoda Enyaq 80 Maxx – lepsza od VW?

Przyjemne wnętrze

W środku nadwozia w dostępnym tylko dla tego modelu kolorze Zieleń Timiano czeka na nas przyjemne wnętrze. Pakiet Design Selection Loft (+3.900 zł) z wykończeniem drzwi i deski miłym w dotyku i wyglądzie materiałem sprawia bardzo dobre wrażenie. Nie zabrakło pomocnej w czasie deszczu parasolki schowanej w drzwiach kierowcy.

Skoda Elroq 60 kokpit

Kierowca ma do dyspozycji skórzaną wielofunkcyjną i podgrzewaną kierownicę oraz 13-calowy multimedialny ekran, który nadmiarem możliwości i funkcjonalnością nie odrywa od obserwowania drogi. Samochód jest dobrze wyciszony, a sprzęt nagłaśniający uprzyjemni każdą podróż. Kierowca doceni nie tylko prostotę obsługi, ale też komfort foteli i widoczność po zmroku dzięki oświetleniu Led Matrix znanemu choćby z innych modeli koncernu VW.

Skoda Elroq 60 przyciski sterujące

 

Skoda Elroq 60 ma praktyczny napęd

Naszego elektrycznego Elroqa napędzał elektryczny silnik o maksymalnej mocy 204 KM. Jego sercem był akumulator o pojemności netto 59 kWh, który teoretycznie (WLTP) pozwalał przejechać bez ładowania 430 km i rozpędzić się do 100 km/godz w 8 sekund.

Skoda Elroq 60 silnik

Na co dzień musimy się jednak przyzwyczaić do 300+ km i niższej niż maksymalna prędkości 160 km/h. To w zupełności pozwala się wyruszyć w trasę z prędkością autostradową bez drżenia o osiągnięcie celu podróży. To tym łatwiejsze, że ładowarek przybywa, a podniesienie możliwości Elroqa z 19 do zalecanych 80% zajmuje ok. 20 minut na ładowarkach DCS.

Skoda Elroq 60 podłączony kable ładowania

Skoda Elroq 60 – ile kosztuje? 

Cena Elroqa 60 zaczyna się od 159.900 zł. To całkiem przyzwoity poziom za to, co dostajemy w zamian. Testowany przez nas egzemplarz wyceniono na 187.450 zł. Wartość do tej wysokości podbił Pakiet Smart i Winter (+ 9.700) z m.in. czujnikami parkowania z przodu i tyłu, nawigacją, podgrzewanymi fotelami przednimi, kierownicą i frontową szybą, a także wyborami profilu jazdy i podgrzewaniem zewnętrznych miejsc kanapy, lekkie 19-calopwe koła (+2,9 tys. zł), pompa ciepła (+5,25 tys. zł) czy też nietuzinkowy niemetalizowany lakier Zieleń Timiano (tymiankowa zieleń).

Skoda Elroq 60 widok od tyłu

Warto przypomnieć, że Skoda Elroq jest objęta 4-letnią gwarancją z limitem 80.000 km, z czego pierwsze 2 lata bez limitu kilometrów, natomiast akumulator trakcyjny podlega dodatkowo 8-letniej gwarancji z limitem 160.000 km.

Co bym zmienił?

Na koniec jedna drobna rzecz, na którą warto by inżynierowie Skody zwrócili uwagę. Jest nie spasowanie elementów we wnętrzu przy drzwiach i desce rozdzielczej. Warto by trzymały jedną linię, co podkreśliłoby dbałość o szczegóły i dodało elegancji.

Skoda Elroq 60 spasowanie krawędzi

Ryszard Turski

Fot. autor

 

 

Skoda Elroq 60

Napęd                                                                 silnik elektryczny

Maks. moc                                                          204 KM

Maks moment obr.                                             310 Nm

Skrzynia biegów                                                 1-stopniowa, automatyczna

Napęd                                                                 tylny

Długość/ szerokość/ wysokość mm                   4488 / 1884 / 1564

Rozstaw osi mm                                                 2765

Poj. bagażnika l                                                  470 – 1580

Pojemność akumulatora (netto)                         59 kWh

Maks. moc ładowania                                        165 kW

Masa własna kg                                                  1978 kg

0–100 km/h                                                        8,0 s

V-maks.                                                              160 km/h

Maks. zasięg (WLTP)                                        430 km

Średnie zużycie energii (hom./test) kWh/100 km      15,7-17,3  / 15,5 – 18,6  

Cena bazowa/ testowanego modelu                   159.900 / 187.450 zł

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

Barany na drodze – nietypowa akcja policji

Nie chodzi tu wcale o obraźliwe określenie kierowców, którzy nie potrafią jeździć, a o prawdziwe zwierzęta. Policja sięgnęła po bardzo nietypowe środki, aby walczyć z kierowcami przekraczającymi prędkość. O co chodzi w tej akcji? "Nie bądź baran na drodze" - pod takim hasłem policjanci z Bydgoszczy zorganizowali akcję dotyczącą bezpieczeństwa na drogach. Mundurowym towarzyszyły żywe…