TEST BMW iX2 xDrive30 (U10) - Praktyczny jak… Volkswagen i dwa razy droższy niż Skoda - Trends Magazines

TEST BMW iX2 xDrive30 (U10) – Praktyczny jak… Volkswagen i dwa razy droższy niż Skoda

BMW iX2 Drive 30 i BMW 2002

Te dwa auta dzielą 53 lata, ponad 200 KM i rodzaj napędu. Oba powstały w Bawarii – jedno w fabryce w Monachium, drugie na taśmach produkcyjnych w Regensburgu. Czy BMW iX2 xDrive30 wywoła u nas po 50 latach podobne emocje jak stojące obok BMW 2002? Wątpię…

Nadwozie i wnętrze

BMW iX2 Drive 30 widok z tyłu

Nadwozie BMW iX2 w matowym kolorze czystej, zmrożonej czerwieni Frozen Pure Red (+17,5 tys. zł) i 20-calowe aluminiowe dwukolorowe obręcze M V-Spoke 873 za 3 tys. zł z systemem monitorowania ciśnienia opon już na wstępie „robią robotę”. Auto prezentuje się bardzo dobrze. Nadwozie z charakterystycznym dla coupé tyłem z pewnością spodoba się nawet tym najbardziej wybrednym.

BMW iX2 Drive 30 widok z frontu

Masywny, ale nieprzesadny grill z przodu wskazuje na rodowód marki, podobnie jak widoczne z obu krańców auta logotypy. Czarny spojler na pokrywie bagażnika dodaje nie tylko muskularności, ale też uroku. Krótko mówiąc, stylistyka wstydu nie przynosi.

BMW iX2 Drive 30 spojler tylny

Niestety, coupé to typ nadwozia, w którym z tyłu nie posadzimy wysokich osób. Mimo sporej objętości wnętrza, dodatkowo potęgowanej w podświadomości przez przeszklony dach panoramiczny na kanapę możemy zaprosić tylko niższe osoby.

BMW iX2 Drive 30 kanapa pasażerska

Na szczęście podróż wszystkim uprzyjemni nie tylko perforowana „skóra” ekologiczna Veganza Oyster ale też 12-głosnikowy zestaw audio harman kardon. Kierowca docenię wewnętrzny pakiet sportowy M z kierownicą oraz prosty i praktyczny system sterowania na ekranie. Z dużą przyjemnością zauważyłem, że obsługa całego infotainmentu już nie jest irytująca i odrywająca od jazdy.

BMW iX2 Drive 30 kokpit 2

Bardzo przydatna jest kamera 360 stopni, dzięki której manewry na zatłoczonym parkingu są bezpieczniejsze dla nadwozia iX2. Generalnie auto jest bardzo praktyczne.

BMW iX2 Drive 30 na tle wiatraków prądowych

Jak to jeździ?

Korzyści, jakie daje elektryk znają już chyba wszyscy: cisza, przyspieszenie, brak spalin itd. Ważne staje się, jak daleko możemy dojechać na jednym ładowaniu (przede wszystkim z prędkością autostradową) i ile czasu spędzimy na „tankowaniu”.

BMW iX2 Drive 30 podczas ładowania

Nasz egzemplarz testowy miał napęd na wszystkie koła dzięki czemu był bardziej stabilny i dobrze trzymał się w zakrętach. Jak każdy system 4×4 z pewnością podnosił zużycie energii (kiedyś paliwa), ale o ile – niestety nie potrafię powiedzieć nie mając punktu odniesienia.

BMW iX2 Drive 30 wizualizacja ładowania

Choć producent deklaruje nam ponad 400 km zasięgu, to jak zwykle są to mrzonki. Optymalnie jest to 350 km, a przy jeździe autostradą ponad 300 km.  Zastosowana w BMW pompa ciepła pomaga w gospodarowaniu energią, a to bezpośrednio może przekładać się na zasięg. Ładowanie od 30 do 80% na dostępnych mocniejszych stacjach zajmuje ok. 20 minut i nie jest to już irytujące.

BMW iX2 Drive 30 silnik

 

Ile kosztuje BMW iX2 xDrive30?

Na koniec mniej przyjemne wieści. Cena iX2 startuje z poziomu 269.500 zł. Nasza testówka wyceniona została na 366.200 zł – dwa razy tyle co np. elektryczna Skoda Elroq, czy też wchodzące na rynek chińskie modele.

Za prawie 400 tys. złotych dostaniemy od BMW niebanalnie wyglądające, praktyczne i nowoczesne auto oznaczone jako iX2. Czy to jednak uzasadnia aż taką cenę? Każdy sam musi odpowiedzieć na to pytanie. Podobnie pewnie 50 lat temu myśleli ci, którzy sięgali po model 2002…

BMW iX2 Drive 30 na stacji ładowania 

Ryszard Turski
Fot. autor

 

BMW iX2 xDrive30 (U10)

Napęd                                                                 dwa silniki elektryczne

Maks. moc                                                          306 KM

Maks moment obr.                                             494 Nm

Skrzynia biegów                                                 1-stopniowa, automatyczna

Napęd                                                                 4×4

Długość/ szerokość/ wysokość mm                   4554 / 2104 / 1560

Rozstaw osi mm                                                 2692

Poj. bagażnika l                                                  525 – 1400

Pojemność akumulatora (netto)                          64,8 kWh

Maks. moc ładowania (DC)                               130 kW

Masa własna kg                                                  2095 kg

0–100 km/h                                                         5,6 s

V-maks.                                                              180 km/h

Maks. zasięg (WLTP)                                        423 km

Średnie zużycie energii (hom./test) kWh/100 km      17,5 / 18,1 

Cena bazowa/ testowanego modelu                   269.500 / 366.200 zł

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

Formuła Vee – wyścigówki Volkswagena

WRC, Dakar, rallycross... W długiej i barwnej historii Volkswagena w motorsporcie nie zabrakło też bolidów z prawdziwego zdarzenia. Zmagania pojazdów z mechaniką popularnych samochodów okazały się świetną kuźnią wyścigowych talentów. Kilka dekad temu motorsport wyglądał zupełnie inaczej niż obecnie. Fabryczne zespoły rajdowe były w powijakach. Honoru wielu marek często bronili dilerzy. Nie brakowało też prywatnych…

Radykalny Variant Golfa VII

Motoryzacja bez odrobiny szaleństwa byłaby nudna. Raz na jakiś czas powstają projekty elektryzujące wszystkich, w których żyłach płynie benzyna. Koncern z Wolfsburga regularnie daje upust swojej fantazji w kolejnych generacjach Golfa. Pamiętacie zapewne 210-konnego Golfa II G60, 193-konnego Golfa III VR6, 241-konnego Golfa IV R32, 250-konnego Golfa V R32 czy w końcu 271-konnego Golfa VI…