Prezentowany Golf Mk2 to nie tylko pokaz tuningowego kunsztu, ale także jeżdżący pomnik, jaki Michał chciał zbudować swojej mamie…
Tuż przed zakupem tego auta mama Michała (nick Ojciec89) zginęła w wypadku samochodowym. Wyśnionego Golfa Mk2 tworzył więc myśląc o niej, w podzięce za wszystkie spędzone razem chwile. Bardzo osobiste podejście!
Golf Mk2 – kolejny projekt Michała
Auto jest wzorem dokładności i dbałości o detale. Warto wspomnieć, że to nie pierwszy, a czwarty już projekt Michała, którego przygoda z motoryzacją trwa od 2005 roku. Tego Volkswagena nabył okazyjnie.
Wykupił go w 2008 roku z urzędu celnego w Niemczech z oryginalnym przebiegiem 82 tysięcy kilometrów! Wersja z 1991 roku w specyfikacji CL i to z silnikiem Diesla 1,6 l nie jest nadzwyczajna, ale auto było w bardzo dobrym stanie, a Michał i tak miał masę planów na poprawę serii.
Dopieszczanie nadwozia Golfa Mk2
Najpierw Golfa rozebrano do gołej blachy i zakonserwowano, a następnie pokryto nowym lakierem z palety VW, UmbraBrown przypominającym kolor oczu mamy Michała. Przy okazji przeprowadzono kilka drobnych zabiegów. W tylnym pasie zaspawano podcięcie na rurę wydechową i usunięto ucho do holowania oraz emblematy, a z klapy wycieraczkę. Po odebraniu auta z lakierni rozpoczęto doposażanie karoserii.
Założono wąskie zderzaki z chromowanymi listwami, chromowane boczne listwy oraz węższe sierpy z wersji sprzed 1986 roku. Szyku zadał grill z chromowaną obwódką i błyszczące w nim logo VW. To nie jest zwykła atrapa, ale rzadko spotykany westmoreland front z wersji US, a w nim prostokątne amerykańskie lampy w wersji smoked. Poza tym w przedniej części nadwozia pojawiła się wąska dokładka od starszej wersji Golfa II, a w dymionych kierunkowskazach w zderzaku zainstalowano światła pozycyjne.
Zamiast bocznych kierunkowskazów z tyłu auta są emblematy Wolfsburga. W drzwiach zamontowano chromowane klamki bez zamków, a wkoło białych szyb uszczelki z chromowanymi klinami. Seryjne tylne lampy zostały zastąpione przez biało-czerwone światła FIFT. Listwę nad tablicą rejestracyjną pozbawiono zamka, a jako że nie ma tam również wycieraczki, to jej instalację, od manetki przy kierownicy począwszy, wykorzystano do elektrycznego otwierania klapy.
Kosmetyka silnika
Zadbano też o kosmetykę komory silnika. Odrestaurowano wszelakie plastiki, pokrywy, węże, linki, opaski, śrubki czy nakrętki. Usunięto zbędne podzespoły i pochowano część oprzyrządowania, panuje więc tu clean look, ale nietypowy, bo ścian komory nie wygładzono. Moc silnika pozostawiono bez zmian, natomiast nie oparło się im zawieszenie i felgi. Dla poprawienia trakcji i wyglądu zastosowano sprawdzone zawieszenie gwintowane firmy FK i poliuretanowe elementy zawieszenia.
Szprychowe felgi
Koła to lubiane przez VW maniaków szprychówki. Felgi Lenso BSX 7j15 et 20 z polerowanym rantem idealnie imitują kultowe BBS-y. Naciągnięto na nie opony Nankang NSII 165/50 R15.
Warto również wspomnieć o jednym z ciekawszych rozwiązań, a dodanym stosunkowo niedawno – odsuwanym faltdachu z Renault. Sporo pracy wymagało wpasowanie go do Mk2, ale efekt jest rewelacyjny!
Modyfikacje wnętrza Golfa
We wnętrzu również wprowadzono sporo modyfikacji. Skórzane podgrzewane fotele i kanapa z podłokietnikiem pochodzą z Passata B3 Exclusive. Wymagały niewielkiej przeróbki, ale udało się je świetnie dopasować.
Pasują do nich skóropodobne boczki z Golfa Mk2 w wersji Flair, w których zamontowano chromowane klamki i rygle Wolfsburg Edition. Seryjną deskę zastąpiła miękka z GTD, zegary z obrotomierzem również pochodzą z tej wersji. Środkowa konsola to tak zwany typ C, z którą kontrastuje drewniana gałka zmiany biegów z Golfa IV Highline.
Pasuje ona do drewnianej i ciekawie wyprofilowanej kierownicy Raid. Nieco tajemniczy nastrój panujący w kabinie podkreślają czarne słupki, podsufitka, słoneczne osłony, lampka Hella oraz ciemne rączki podsufitki z GTI. Wykładzina na podłodze i w bagażniku jest grubsza i pochodzi z GTD, podobnie jak tapicerowane parapety.
Rozbudowane audio
System audio, choć nie jest najważniejszy, również został lekko rozbudowany. Składa się z radia JVC KD-G521, głośników przednich Alpine SXE-0825S oraz tylnych Alpine SXE-4625S i skrzyni basowej Blaupunkt EMb 1200 ze wzmacniaczem umieszczonej za kanapą.
Golf Michała to niewątpliwie jeden z ciekawszych przedstawicieli modelu Mk2. Dość liczne, ale nieprzesadzone i dogłębnie przemyślane modyfikacje czynią go autem nietuzinkowym, a szczególnym dla samego właściciela, który w swą pracę włożył całe serce, by wyrazić swą miłość i wdzięczność komuś, kogo kocha…
Łukasz „Mapet” Janecki
Fot. Mikołaj Urbański
VW Golf Mk2 1.6 D
SILNIK: 1.6 D JP 54 KM, komora clean look
NADWOZIE: zakonserwowane, nowy lakier kolor UmbraBraun LB8V, faltdach z Renault, wygładzony tylny pas, z tyłu usunięta wycieraczka, kliny chromowane w szybach, białe szyby, chromowane klamki bez zamków, westmoreland i lampy smoked, zderzaki z chromami, listwa bagażnika bez zamka, lampy biało- czerwone FIFT, wąska dokładka CL, chromowane zamki drzwi i bolce
ZAWIESZENIE: gwintowane FK, poliuretanowe wahacze, hamulce ATE
KOŁA/OPONY: felgi Lenso BSX 7j15 et 20, opony Nankang NSII 165/50 R15
WNĘTRZE: kanapa skórzana z podłokietnikiem i fotele kubełkowe z Passata B3 Exclusive, boczki skóropodobne z Golfa Mk2 wersja FLAIR, chromowane klamki i rygle WOB, miękka deska GTD, drewniana kierownica Raid, dywany bagażnika GTD i dywan z wypukłym kołem GTI, parapety tylne tapicerowane GTD, czarne słupki, podsufitka, słoneczniki, ciemna lampka Hella GTI, drewniana gałka zmiany biegów z Golfa Mk4 Highline, konsola środkowa z wersji C, chromowana ramka konsoli, zaślepka radia VW Polo 6n, zegary z obrotomierzem GTD, rączki podsufitki składane GTI, dywan podłogi grubszy z GTD
CAR AUDIO: radio JVC KD-G521, głośniki przednie Alpine SXE-0825S, głośniki tylne Alpine SXE-4625S, skrzynia basowa Blaupunkt EMb 1200, wzmacniacz.
(VW TRENDS 2/2011)