Te samochody kradną najczęściej - lista kradzionych modeli 2020 - Trends Magazines

Te samochody kradną najczęściej – lista kradzionych modeli 2020

Właściciele tych aut raczej nie mogą spać spokojnie. Mamy najnowszy raport najchętniej kradzionych marek i modeli aut w 2020 roku. Niestety na liście jest też BMW i to na wysokiej pozycji.

Od kilku lat liczba kradzionych samochodów w Polsce utrzymuje się na stałym poziomie. W ubiegłym roku z powodu kradzieży wyrejestrowano 6910 aut. To o 68 aut więcej niż w 2019 i 66 mniej niż przed trzema laty. Wynik i tak o niebo lepszy niż chociażby w roku 1999, gdy z ulic „wyparowało” 71 543 samochody.  

Które marki samochodów były kradzione najchętniej w 2020 roku?

Najbardziej powinni uważać kierowcy aut Toyoty. W niewiele lepszej sytuacji są właściciele Audi czy BMW. W pierwszej dziesiątce znalazły się też takie marki jak Volkswagen, Nissan, czy Mercedes. 

  1. Toyota – 787 
  2. Audi – 778
  3. BMW – 628
  4. Volkswagen – 511
  5. Renault – 462
  6. Mercedes – 444
  7. Mazda – 345
  8. Hyundai – 284
  9. Honda – 264
  10. Nissan – 244

Jakie modele aut najbardziej upodobali sobie złodzieje?

Tutaj niechlubne podium należy się Niemcom. Okazuje się, że najczęściej wyrejestrowywano z powodu kradzieży dwa modele Audi i BMW. Kolejne miejsca to znów Toyota. Co ciekawe, w zestawieniu znalazły się też dwa modele dostawcze – Renault Master i Fiat Ducato.

  1. Audi A4 – 214
  2. BMW serii 5 – 175
  3. Audi A6 – 159
  4. Toyota Auris – 148
  5. Toyota Yaris – 142
  6. Toyota RAV4 – 140
  7. Fiat Ducato – 137
  8. Honda Civic – 130
  9. Renault Master – 128
  10. BMW serii 3 – 124

Gdzie kradziono najwięcej aut?

Najgorzej pod tym względem wypada woj. Mazowieckie (2699 skradzionych aut), a szczególnie Warszawa, z której skradziono aż 1801 samochodów, co oznacza że to aż 26% wszystkich kradzieży w Polsce! Nieciekawie jest też w województwach wielkopolskim (756) i dolnośląskim (689). Spokojniej spać mogą mieszkańcy województw opolskiego (55), podlaskiego (64) i świętokrzyskiego (67).

Podobne

TEST VW Amarok – nowe rozdanie

Pikapy nie mają obecnie zbyt dobrej passy na rynku. Większość konstrukcji ma już swoje lata, zatem każda nowość pobudza ciekawość. Nie inaczej przedstawia się sytuacja z tym autem. VW Amarok to jeden z młodszych linii modelowych koncernu, choć przyznajemy, że niezwykle ciekawy. Gdy w 2010 pierwsza generacja pojawiła się na rynku w Europie (rok wcześniej…

VW Golf III 1.8 Turbo 1

VW Golf III 1.8 Turbo – bursztynowy blask

VW Golf III 1.8 Turbo jest dumą Łukasza, bo większość prac przy jego modyfikacji wykonał sam. Choć ten projekt niektórzy mogliby uznać za kompletny, jego właściciel nie zamierza spocząć na laurach. W 2005 roku roku, po otrzymaniu prawa jazdy, Łukasz postanowił kupić pierwsze własne auto. Uczył się jeździć Skodą Felicią rodziców, przyzwyczaił się do małego…