Te samochody kradną najczęściej - lista kradzionych modeli 2020 - Trends Magazines

Te samochody kradną najczęściej – lista kradzionych modeli 2020

Właściciele tych aut raczej nie mogą spać spokojnie. Mamy najnowszy raport najchętniej kradzionych marek i modeli aut w 2020 roku. Niestety na liście jest też BMW i to na wysokiej pozycji.

Od kilku lat liczba kradzionych samochodów w Polsce utrzymuje się na stałym poziomie. W ubiegłym roku z powodu kradzieży wyrejestrowano 6910 aut. To o 68 aut więcej niż w 2019 i 66 mniej niż przed trzema laty. Wynik i tak o niebo lepszy niż chociażby w roku 1999, gdy z ulic „wyparowało” 71 543 samochody.  

Które marki samochodów były kradzione najchętniej w 2020 roku?

Najbardziej powinni uważać kierowcy aut Toyoty. W niewiele lepszej sytuacji są właściciele Audi czy BMW. W pierwszej dziesiątce znalazły się też takie marki jak Volkswagen, Nissan, czy Mercedes. 

  1. Toyota – 787 
  2. Audi – 778
  3. BMW – 628
  4. Volkswagen – 511
  5. Renault – 462
  6. Mercedes – 444
  7. Mazda – 345
  8. Hyundai – 284
  9. Honda – 264
  10. Nissan – 244

Jakie modele aut najbardziej upodobali sobie złodzieje?

Tutaj niechlubne podium należy się Niemcom. Okazuje się, że najczęściej wyrejestrowywano z powodu kradzieży dwa modele Audi i BMW. Kolejne miejsca to znów Toyota. Co ciekawe, w zestawieniu znalazły się też dwa modele dostawcze – Renault Master i Fiat Ducato.

  1. Audi A4 – 214
  2. BMW serii 5 – 175
  3. Audi A6 – 159
  4. Toyota Auris – 148
  5. Toyota Yaris – 142
  6. Toyota RAV4 – 140
  7. Fiat Ducato – 137
  8. Honda Civic – 130
  9. Renault Master – 128
  10. BMW serii 3 – 124

Gdzie kradziono najwięcej aut?

Najgorzej pod tym względem wypada woj. Mazowieckie (2699 skradzionych aut), a szczególnie Warszawa, z której skradziono aż 1801 samochodów, co oznacza że to aż 26% wszystkich kradzieży w Polsce! Nieciekawie jest też w województwach wielkopolskim (756) i dolnośląskim (689). Spokojniej spać mogą mieszkańcy województw opolskiego (55), podlaskiego (64) i świętokrzyskiego (67).

Podobne

BMW_silnik_N52_6cylindrowy_Valvetronic

N52 – „Valvemagia”, czy „Valvemasakra”- TECHNIKA

Kto szuka nowoczesnego modelu BMW z jak najbardziej klasycznym silnikiem pod maską, powinien skupić się na autach z jednostką N52. To ostatni sześciocylindrowiec bez turbo oraz bezpośredniego wtrysku. Na wizerunek marki BMW przed dekady pracowały niemal pancerne silniki R6. Legendarnym już M20, M30, M50 czy M52 nie było w stanie zaszkodzić praktycznie nic. Oczywiście jednostki te miały swoje…