Te modele BMW stworzyła Pininfarina - Trends Magazines

Te modele BMW stworzyła Pininfarina

Wczoraj media obiegła informacja o śmierci Paolo Pininfariny, prezesa znanego włoskiego studia projektowego, z którego wyszło wiele wspaniałych samochodów. Przy tej okazji sprawdziliśmy, które modele BMW „narysowała” Pininfarina. Co ciekawe, nie było ich wcale tak wiele. 

Paolo Pininfarina był wnukiem Battisty – założyciela firmy Carrozzeria Pinin Farina, który w 1930 roku rozpoczął działalność. To z tego studia wyszło wiele wspaniałych samochodów, a Pininfarina miał znaczący wpływ na rozwój stylistyki motoryzacyjnej. 

Paolo był prezesem studia projektowego z Turynu od 2008 roku. Przejął fotel prezesa po swoim tragicznie zmarłym bracie i był nim do końca. Paolo Pininfarina zmarł 9 kwietnia w Turynie w wieku 65 lat. 

Te modele BMW stworzyła Pininfarina

Wiele osób może kojarzyć włoską firmę tylko z motoryzacją, ale w zasadzie Pininfarina odeszła z motoryzacji już w 2010 roku. Ich ostatnim dziełem na kołach była Alfa Romeo Brera. W tej chwili firma projektuje np. sprzęty AGD, czy smartfony. 

Przez lata ze studia w Turynie wyszło mnóstwo wspaniałych modeli samochodów. Pininfarina była odpowiedzialna głównie za auta Ferrari, czy Alfy Romeo, ale pojawiło się także wiele modeli Peugeota czy Volvo. 

Jeśli chodzi o BMW to możemy tu wyróżnić tylko dwa auta: pierwsze powstało w 1949 roku i było nim BMW 501. Kolejny pozostał tylko w fazie konceptu i mamy na myśli BMW Pininfarina Gran Lusso Coupé, którego zaprezentowano podczas Concorso d’Eleganza Villa d’Este w 2013 roku. 

Zapomniane i piękne BMW Coupé

Co ważne, BMW 501 według włoskiego wzoru nie weszło nigdy do produkcji. Dlaczego? Zarząd BMW stwierdził, że auto jest zbyt podobne do innego projektu włoskiego studia – Alfy Romeo 1900, dlatego zdecydowano się na projekt Petera Szymanowskiego, późniejszego szefa studia projektowego BMW. Szymanowski miał polskie korzenie, jednak niewiele o nim wiadomo. 

BMW Pininfarina Gran Lusso Coupé przypomina nieco serię 6 w odmianie Gran Coupe. Nawet wnętrze zostało przejęte z tego modelu i niewykluczone, że to właśnie to auto było bazą dla pięknego konceptu. Szkoda, że samochód nie wszedł do produkcji w tej formie. 

BMW 501. Barokowy anioł z Monachium

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

Niesamowicie wzmocnione BMW X6 M!

G-Power wzięło na warsztat kolejne X6 M i wzmocniło silnik do poziomu mocy i momentu obrotowego godnych supersamochodu. Z podwójnie turbodoładowanego 4.4 V8 udało się wycisnąć 750 KM przy 6500 obr./min oraz 980 Nm w przedziale 3000–4500 obr./min. Uzyskanie dodatkowych 175 KM i 230 Nm wymagało znacznych modyfikacji osprzętu silnika. G-Power zamontował przygotowane przez siebie turbosprężarki z powiększonymi wirnikami…

Lamborghini Countach

Co jest najlepszego w Radomiu? Lamborghini Countach, którym jeździł Mr. Lamborghini!

Nie codziennie można zobaczyć takie auto, jak Lamborghini Countach. Tym bardziej, jeśli był to egzemplarz, którym jeździł sam Ferruccio Lamborghini, założyciel legendarnej włoskiej marki. Właśnie taki niecodzienny model mogą zobaczyć wszyscy, którzy odwiedzą salon Ster w Radomiu, jednego z dealerów Das WeltAuto i Volkswagena. Co więcej, wcześniej w salonie prezentowana była Miura SV z 1971…