Te modele BMW stworzyła Pininfarina - Trends Magazines

Te modele BMW stworzyła Pininfarina

Wczoraj media obiegła informacja o śmierci Paolo Pininfariny, prezesa znanego włoskiego studia projektowego, z którego wyszło wiele wspaniałych samochodów. Przy tej okazji sprawdziliśmy, które modele BMW „narysowała” Pininfarina. Co ciekawe, nie było ich wcale tak wiele. 

Paolo Pininfarina był wnukiem Battisty – założyciela firmy Carrozzeria Pinin Farina, który w 1930 roku rozpoczął działalność. To z tego studia wyszło wiele wspaniałych samochodów, a Pininfarina miał znaczący wpływ na rozwój stylistyki motoryzacyjnej. 

Paolo był prezesem studia projektowego z Turynu od 2008 roku. Przejął fotel prezesa po swoim tragicznie zmarłym bracie i był nim do końca. Paolo Pininfarina zmarł 9 kwietnia w Turynie w wieku 65 lat. 

Te modele BMW stworzyła Pininfarina

Wiele osób może kojarzyć włoską firmę tylko z motoryzacją, ale w zasadzie Pininfarina odeszła z motoryzacji już w 2010 roku. Ich ostatnim dziełem na kołach była Alfa Romeo Brera. W tej chwili firma projektuje np. sprzęty AGD, czy smartfony. 

Przez lata ze studia w Turynie wyszło mnóstwo wspaniałych modeli samochodów. Pininfarina była odpowiedzialna głównie za auta Ferrari, czy Alfy Romeo, ale pojawiło się także wiele modeli Peugeota czy Volvo. 

Jeśli chodzi o BMW to możemy tu wyróżnić tylko dwa auta: pierwsze powstało w 1949 roku i było nim BMW 501. Kolejny pozostał tylko w fazie konceptu i mamy na myśli BMW Pininfarina Gran Lusso Coupé, którego zaprezentowano podczas Concorso d’Eleganza Villa d’Este w 2013 roku. 

Zapomniane i piękne BMW Coupé

Co ważne, BMW 501 według włoskiego wzoru nie weszło nigdy do produkcji. Dlaczego? Zarząd BMW stwierdził, że auto jest zbyt podobne do innego projektu włoskiego studia – Alfy Romeo 1900, dlatego zdecydowano się na projekt Petera Szymanowskiego, późniejszego szefa studia projektowego BMW. Szymanowski miał polskie korzenie, jednak niewiele o nim wiadomo. 

BMW Pininfarina Gran Lusso Coupé przypomina nieco serię 6 w odmianie Gran Coupe. Nawet wnętrze zostało przejęte z tego modelu i niewykluczone, że to właśnie to auto było bazą dla pięknego konceptu. Szkoda, że samochód nie wszedł do produkcji w tej formie. 

BMW 501. Barokowy anioł z Monachium

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

Wybrał zły warsztat do wymiany opon. Widok tych felg aż boli

Czasami właściciele drogich aut chcą przyoszczędzić i wybierają niewłaściwy warsztat do wykonania, wydawałoby się prostych napraw czy wymian. Tak zrobił właściciel BMW z dużymi felgami i tej decyzji szybko pożałował. Wybór niewłaściwego warsztatu to jedno, ale niekompetencja ludzi tam pracujących to inna kwestia. Niektórzy boleśnie przekonują się o wyborze złej myjni, a inni warsztatu. Właściciel…

Używane BMW E36

Używane BMW E36 (1990‒1999). Dobry początek przygody z BMW

Używane BMW E36 jest chodliwym towarem na rynku wtórnym. Trudno się dziwić. W końcu to stosunkowo tania przepustka do ekskluzywnego świata BMW. Niestety, poszukiwanie wymarzonej „trójki” przypomina błądzenie po polu minowym. Wprowadzenie modelu E36 otworzyło nowy rozdział w historii BMW. Koncern porzucił klasyczny design na rzecz bardziej nowoczesnych linii, które rozwinięto w „siódemce” E38 (1994…